Ραγκούσης: Λειτουργούσε μέχρι το '19 τηλεδιοίκηση - ΝΔ: Τίποτα παράνομο στην μετάταξη του σταθμάρχη
Ανανεώθηκε:
Στον ισχυρισμό ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2019, λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα προχώρησε ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης, ενώ προσέθεσε ότι στο σταθμαρχείο της Λάρισας θα έπρεπε να βρίσκονται δυο σταθμάρχες και οχι ένας.
Στον Γιάννη Ραγκούση απάντησε με ανακοίνωσή του το υπουργείο Εσωτερικών, λέγοντας πως «είναι θετικό ότι τελικά αντελήφθη πως ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη».
Σε λειτουργία η τηλεδιοίκηση μέχρι το καλοκαίρι του 2019
«Λειτουργούσε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα μέχρι το καλοκαίρι του 2019», ισχυρίζεται ο Γιάννης Ραγκούσης ύστερα από συνάντηση που είχε στη θεσσαλική πρωτεύουσα με εν ενεργεία σταθμάρχες κι εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο.
Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ– Προοδευτική Συμμαχία, ο οποίος βρίσκεται στη στη Λάρισα κατόπιν σχετικής εντολής του Αλέξη Τσίπρα, υποστήριξε πως από τις συζητήσεις που είχε, προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο το κόμμα του θα ενημερώσει αρμοδίως, θα προβεί σε αναλυτικές κι επίσημες δηλώσεις και το οποίο «σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες γι’ αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία».
Τα νέα δεδομένα, σύμφωνα με τον βουλευτή Β’ Πειραιά, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως του είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όταν και ξέσπασε πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης.
«Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής, αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση κι έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα.
Που σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν «τυφλός», αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τρένων», σημείωσε ο κ. Ραγκούσης.
Πάντοτε κατά τον ίδιο, από το 2004 μέχρι το 2019 λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης, άρα στη διάρκεια του συνόλου του 24ωρου κάθε ημέρα υπήρχαν δύο σταθμάρχες, ένας συμβατικός κι ένας δεύτερος, παράλληλα με τον πρώτο, ο σταθμάρχης της τηλεδιοίκησης.
«Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019. Προκύπτει, λοιπόν, μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;», αναρωτήθηκε ο κ. Ραγκούσης.
«Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια να επιτελέσουμε το καθήκον μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε όλη η αλήθεια να έρθει στο φως. Κι αυτό ως τον ελάχιστο φόρο τιμής σε όλα τα θύματα αυτής της αδιανόητης τραγωδίας που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο. Δεν είμαστε εισαγγελείς ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση», πρόσθεσε ο τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Θετικό που ο κ. Ραγκούσης αντελήφθη ότι ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη απαντάει το ΥΠΕΣ
Αναφορικά με τη σημερινή ανακοίνωση του κ. Ραγκούση είναι θετικό ότι τελικά αντελήφθη πως ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη καθώς η υπηρεσιακή μεταβολή της επήλθε με την έκδοση του ΦΕΚ 1549/Γ/30.6.2022 ενώ η Υπουργική Απόφαση Καραμανλή είχε ήδη εκδοθεί από 30 Μαΐου του ίδιου έτους.
Δεύτερον, ο κ. Ραγκούσης αλλάζοντας σήμερα τη βάση της κριτικής στην Κυβέρνηση, αφού πλέον κατέστη προφανές ότι δεν τίθεται θέμα νομιμότητας, ισχυρίζεται ότι δολίως εξεδόθη η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση. Η απάντηση είναι: Προφανώς και όχι.
Διότι, τι είδους δολιότητα μπορεί να υπάρχει όταν προκηρύσσονται 18 θέσεις και πληρώνονται μόλις δύο; Πλεόνασμα ζητήσεως υπήρχε και όχι προσφοράς, ώστε να υπάρχει αναγκαιότητα ρουσφετολογικής λύσης. Ο ΟΣΕ ζητούσε υπαλλήλους για να μεταταχθούν και ουδείς ενδιαφερόταν. Σε ποιον να γίνει ρουσφέτι και γιατί;
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί σε κάθε περίπτωση ότι τα όρια ηλικίας που τίθενται για τους νεοπροσλαμβανόμενους και όχι για τους μετατασσόμενους δεν αποτελούν όρια ηλικίας μετά τα οποία σταματά η παροχή της εργασίας, αλλά όρια ηλικίας για την πρόσληψη. Προφανώς, οι νεοπροσλαμβανόμενοι, με το όποιο όριο ηλικίας συνεχίζουν να εργάζονται μέχρι την συνταξιοδότησή τους, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε θέμα φυσικής τους ικανότητας για παροχή εργασίας.