ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Το «ανθρώπινο λάθος» της παράνομης μετάταξης του σταθμάρχη Λάρισας

ΣΥΡΙΖΑ: Το «ανθρώπινο λάθος» της παράνομης μετάταξης του σταθμάρχη Λάρισας
Υποστηρίζουν στην Κουμουνδούρου, αν είχε τηρηθεί η νομιμότητα ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση INTIME / ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Την κυβέρνηση Μητσοτάκη κατηγορούν πλέον ευθέως στο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία για παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας, αποδίδοντας και σε αυτό το λόγο τη μεταστροφή της ρητορικής Μητσοτάκη από το «ανθρώπινο λάθος» στις «διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Ο Γιάννης Ραγκούσης έθεσε αρχικά το ερώτημα πώς έγινε η μετάταξη του 59χρονου ενώ ο ΟΣΕ απαιτούσε οι υπάλληλοι προς να μην ξεπερνούν τα 48 έτη. Στη συνέχεια στον ΣΥΡΙΖΑ ανέφερεραν πως η εν λόγω μετάταξη ήταν σε πλήρη γνώση της κυβέρνησης, η οποία και μάλιστα προσπάθησε να τη συγκαλύψει, με εκ των υστέρων υπουργική απόφαση του Κώστα Καραμανλή στις 30 Μαΐου 2022.

«Ποιος πολιτικός- κυβερνητικός παράγοντας πίεσε κι επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη;», αναρωτιούνται στην αξιωματική αντιπολίτευση, μέσω του αρμόδιου τομεάρχη Διαφάνειας, Γιάννη Ραγκούση, υποστηρίζοντας πως το πελατειακό-επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι αυτό που δυστυχώς βρίσκεται πίσω από την τραγωδία στα Τέμπη και πως η μετάταξη του «μοιραίου» σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη.

Και εξηγούνται:

Η μετάταξή του δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, στις 30 Ιουνίου 2022.

Όπως αναφέρεται στο ίδιο ΦΕΚ, μετατάχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, σε κενή οργανική θέση του κλάδου Κυκλοφορίας, ειδικότητας Σταθμαρχών, με κωδικό 1645713805.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας του 2022 (apografi.gov.gr) και, συγκεκριμένα, για την κάλυψη της θέσης με κωδικό 1645713805, ΔΕ Σταθμαρχών, ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κι εγγράφως υποψήφιους για μετάταξη με όριο ηλικίας έως 48 έτη.

Επομένως, υποστηρίζουν στην Κουμουνδούρου, αν είχε τηρηθεί η νομιμότητα ο συγκεκριμένος υπάλληλος που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου.

Από την αντιπαραβολή, εξάλλου, που κάνουν στο ΣΥΡΙΖΑ της χθεσινοβραδινής (Κυριακή) απάντησης του υπουργού Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, με το ΦΕΚ της μετάταξης του σταθμάρχη θεωρούν πως προκύπτει η πλήρης γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης στην προσπάθεια συγκάλυψής της.

Και αυτό γιατί η Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022, (ΦΕΚ 2623) ήρθε να καλύψει εκ των υστέρων από τη μετάταξη του σταθμάρχη την εξαίρεσή του από το όριο ηλικίας των 48 ετών.

Στις 7 Απριλίου 2022, ο ΟΣΕ είχε ήδη θέσει το όριο ηλικίας των 48 ετών ως προϋπόθεση για μετάταξη σε θέση σταθμάρχη, στις 13 Απριλίου 2022, ο σταθμάρχης είχε ήδη υποβάλει αίτηση, η οποία θα έπρεπε αμέσως να είχε απορριφθεί λόγω υπέρβασης στο όριο ηλικίας και στις 17 Μαΐου 2022, με το έγγραφο προς την υπηρεσία του, καθώς και με το από 25 Μαΐου 2022 απαντητικό έγγραφο της υπηρεσίας του που ενέκρινε την μετάταξη, είχε ήδη ολοκληρωθεί παράνομα η προαπαιτούμενη διαδικασία.