ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ για Τέμπη: Πώς αποδομούν την «κυβερνητική προπαγάνδα περί ανθρώπινου λάθους»

ΣΥΡΙΖΑ για Τέμπη: Πώς αποδομούν την «κυβερνητική προπαγάνδα περί ανθρώπινου λάθους»
Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει ειδική αναφορά στο εξώδικο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (μηχανοδηγοί) προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train με το οποίο προειδοποιούσε για δυστύχημα Γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ/ Andrea Bonetti

Στο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία δηλώνουν πως σέβονται το τριήμερο εθνικό πένθος για τους νεκρούς των Τεμπών, δεν είναι διατεθειμένοι ωστόσο να ανεχθούν την «κυβερνητική προπαγάνδα του ανθρώπινου λάθους που επιρρίπτει τα πάντα στον σταθμάρχη Λάρισας».

Σε αυτό το πλαίσιο, στην αξιωματική αντιπολίτευση υπενθυμίζουν τη «φιέστα» που είχε προγραμματίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη για την ημέρα του δυστυχήματος για το κέντρο τηλεδιοίκησης- σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βόρειας Ελλάδας, το οποίο είναι ανύπαρκτο.

Κάνουν, επίσης, αναφορά στο εξώδικο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (μηχανοδηγοί) στις 31 Οκτωβρίου προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train με το οποίο προειδοποιούσε για δυστύχημα, καθώς και την πρόσφατη «προφητική» επιστολή συνδικαλιστών του ΟΣΕ για τα ελλείμματα ασφαλείας.

Στην Κουμουνδούρου στέκονται και στην παραίτηση- «κόλαφο» τον περασμένο Απρίλιο του προέδρου της ETCS (αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης κι ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο), Χρήστου Κατσιούλη, για τα «τυφλά τρένα» και το «επικίνδυνο δίκτυο», ο οποίος μάλιστα δήλωσε την Τετάρτη (1/3) πως αν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί και γι' αυτό το λόγο παραιτήθηκε.

Στο ΣΥΡΙΖΑ στρέφουν τα βέλη τους και σε ενέργειες του παραιτηθέντα υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή ο οποίος, ανάμεσα σε άλλα, είχε υπογράψει ένα πολυσέλιδο συμφωνητικό το 2020 με την Hellenic Train που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Σύμφωνα με αυτό, προβλέπονταν αντισταθμιστικά ωφελήματα ύψους 800 εκατ. ευρώ από την ιταλική εταιρεία με τη βασική προϋπόθεση ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναλάμβανε την ηλεκτρονική σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη συμφωνία ουδέποτε υλοποιήθηκε με υπαιτιότητα της ελληνικής πλευράς, όπως υποστηρίζουν και στην αξιωματική αντιπολίτευση, αφού προτίμησε να μην πάρει χρήματα (αντισταθμιστικά ωφελήματα) από το να κατασκευάσει ηλεκτρονικά αυτοματοποιημένα συστήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σε σχέση, εξάλλου, με το χρόνο των εκλογών, στο ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν βέβαιη πλέον τη μετάθεσή τους από τις 9 Απριλίου- συμπίπτει και με το 40ήμερο μνημόσυνο των θυμάτων της τραγωδίας- στις 14 Μαΐου.