ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ρεκόρ παραβατικότητας από την Τουρκία - Σχεδόν 1.000 παραβιάσεις σε έναν μήνα

Ρεκόρ παραβατικότητας από την Τουρκία - Σχεδόν 1.000 παραβιάσεις σε έναν μήνα
Από τις αρχές του έτους, η παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο Πολεμική Αεροπορία

Την ώρα που το αμερικανικό Πεντάγωνο καλεί την Τουρκία να λάβει σοβαρά υπόψη τον ρόλο του Κογκρέσου για το ζήτημα των F-16, η Άγκυρα με τις ενέργειες της δικαιώνει όσους αρνούνται να εγκρίνουν την πώληση νέων μαχητικών επισημαίνοντας τον κίνδυνο να χρησιμοποιηθούν σε βάρος της Ελλάδας.

Από τις αρχές του έτους, η παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Τα στοιχεία που συγκεντρώνει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας από τις αναφορές των ιπταμένων αποτυπώνουν την ακριβή εικόνα του ακήρυχτου «πολέμου» στο Αιγαίο, δείχνοντας ήδη από τον πρώτο μήνα πως το 2023, θα είναι μια από τις χειρότερες χρονιές στην ιστορία των ελληνοτουρκικών σχέσεων.

Η αλήθεια των αριθμών

Από την Πρωτοχρονιά μέχρι χθες, έχουν καταγραφεί 930 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου και δεν αποκλείεται να φτάσουν τις 1.000 μέχρι το τέλος του μήνα. Η παραβατικότητα της Τουρκίας χτύπησε κυριολεκτικά κόκκινο, καθώς έχουν σημειωθεί σχεδόν τριπλάσιες παραβιάσεις σε σχέση με τις 380 του Ιανουαρίου του 2022.

maxi-aeras-arthro-1.jpg
Από την Πρωτοχρονιά μέχρι χθες, έχουν καταγραφεί 930 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου / Πολεμική Αεροπορία



Αν μάλιστα εξετάσουμε και τις εμπλοκές, δηλαδή τις εικονικές αερομαχίες ανάμεσα στα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής και τα τουρκικά μαχητικά που αρνούνται να αποχωρήσουν από τον Εθνικό Εναέριο Χώρο, τότε αντιλαμβανόμαστε γιατί από το Αεροπορικό Επιτελείο εκπέμπεται το μήνυμα ότι η Άγκυρα «ψάχνεται» για επεισόδιο στον αέρα.

Τις πρώτες 26 ημέρες του 2023, έχουν καταγραφεί 65 εμπλοκές, όταν πέρυσι μέχρι τις 31 Ιανουαρίου είχαν σημειωθεί μόλις 17.

Η αύξηση, όμως, εκτός από ποσοτική είναι και ποιοτική καθώς σύμφωνα με όσα μεταφέρουν οι χειριστές που καθημερινά σπεύδουν να προασπίσουν την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, οι «εισβολείς» αρνούνται να υπακούσουν και να εγκαταλείψουν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο και μάλιστα εμπλέκονται σε σκληρές αερομαχίες στις οποίες συμμετέχουν ακόμη και μεγάλοι σχηματισμοί αεροσκαφών.

Το γεγονός αυτό μάλιστα, αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο ατυχήματος λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης μαχητικών στο «κλειστό» περιβάλλον του Αιγαίου.

Ένα ακόμη, ιδιαίτερα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, είναι ότι πολλά από τα τουρκικά F-16 έρχονται οπλισμένα κάνοντας την κατάσταση ακόμη πιο επικίνδυνη.

Ειδικά όταν αυτά πετούν πάνω από κατοικημένα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου πραγματοποιώντας υπερπτήσεις. Από τις αρχές του 2023 μέχρι και χθες, είχαν καταγραφεί 17 περιπτώσεις όπου τουρκικά αεροσκάφη και Μη Επανδρωμένα πέταξαν πάνω από ελληνικά εδάφη.

Το «μόνιμο» Lock on

Ο «πονοκέφαλος» της Άγκυρας όμως, δεν είναι οι σχεδόν καθημερινές αναφορές της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ και την Ευρώπη για την επιθετική και επικίνδυνη συμπεριφορά των Τούρκων πιλότων στο Αιγαίο.

Είναι τα συνεχόμενα «Lock on» και τα «Kills» που σημειώνουν οι Έλληνες ιπτάμενοι σε κάθε αερομαχία.

Είναι τα συνεχόμενα «Lock on» και τα «Kills» που σημειώνουν οι Έλληνες ιπτάμενοι σε κάθε αερομαχία / Πολεμική Αεροπορία

Μια κατάσταση που τείνει να γίνει «εφιάλτης» για τους γείτονες αφού η Πολεμική Αεροπορία έχει «ακονίσει» τα αντανακλαστικά της και προτού προλάβουν να εισβάλουν στον Εθνικό Εναέριο Χώρο, οι Τούρκοι πιλότοι βλέπουν απέναντι τους ισάριθμα ελληνικά μαχητικά να τους περιμένουν για να τους αναχαιτίσουν.

Η συνήθης τακτική των γαλάζιων «φτερών» είναι να χωρίζουν τα τουρκικά ζευγάρια και να μένουν διαρκώς στην 6η ώρα τους, δηλαδή σε θέση βολής, πανικοβάλλοντας τους γείτονες που μάταια ψάχνουν στον ασύρματο να βρουν το δεύτερο αεροσκάφος του σχηματισμού.

Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα, που οι Έλληνες πιλότοι «εξαντλούν» τους Τούρκους, οι οποίοι επιστρέφουν στις βάσεις τους κυριολεκτικά με τις αναθυμιάσεις, έχοντας καταναλώσει τα καύσιμα τους στην προσπάθεια να ξεφύγουν από τα F-16 ή τα Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας.