Άδωνις Γεωργιάδης: Ο Τσίπρας είναι ο καλύτερος πελάτης
Με πυρά κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεκίνησε η συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί του Σαββάτου (7/1) ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς αποκρινόμενος στο δημοσιογράφο της εκπομπής ότι «βλέπει στον ύπνο του τον Τσίπρα» ανέφερε ότι «ο Τσίπρας είναι ο καλύτερος πελάτης».
Παρά την εισαγωγή αυτή, ο υπουργός Ανάπτυξης στη συνέντευξη που έδωσε στον τηλεοπτικό σταθμό του MEGA αναφέρθηκε σε μείζονα ζητήματα της επικαιρότητας, όπως στις αυξήσεις των τιμών σε βασικά αγαθά, καθώς και για το market pass και το καλάθι του νοικοκυριού.
Ειδικότερα, αναφορικά με το καλάθι του νοικοκυριού ο Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι πρόκειται να επεκταθεί και σε επώνυμα προϊόντα, ενώ έκανε λόγο και για το market pass καθώς και για το γεγονός ότι δεν εφαρμόσθηκε το μέτρο μηδένισης του ΦΠΑ που εφάρμοσαν Ιταλία και Ισπανία.
«Για την Ισπανία που γίνεται μεγάλος λόγος, μείωσε το ΦΠΑ που είχε 4%, και από το 10 το πήγε 5, δηλαδή έδωσε διαφορά μαξ τιμή 5%. Εμείς δίνουμε το διπλάσιο, δηλαδή, 10%. Είναι προτιμότερο να γίνεις σε κάποιον 5 από το να δίνεις 10; Εμείς από τους Ισπανούς δίνουμε τα διπλάσια λεφτά και αν προσθέσεις και το καλάθι του νοικοκυριού, τα 5πλάσια», σχολίασε.
Αναφορικά με το νέο κύμα ανατιμήσεων υπογράμμισε πως, «στο καλάθι του νοικοκυριού δεν υπάρχουν ανατιμήσεις. Στα 833 προϊόντα έχουμε αυξήσεις στο 8% των προϊόντων, μειώσεις στο 7% ων προϊόντων και σταθερές στο υπόλοιπο ποσοστό. Αθροιστικά τα καλάθια φαίνεται μία αύξηση της τάξεως του μισού ευρώ, αυτό συμβαίνει γιατί έχουν αυξηθεί οι τιμές στα νωπά κρέατα κατά τη διάρκεια των εορτών, σε μία βδομάδα θα έχει ομαλοποιηθεί. Το καλάθι εξακολουθεί να έχει αποπληθωρισμό».
Στη συνέχεια ο Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρθηκε στην επέκταση του καλαθιού σε κρεοπωλεία και αρτοποιία, δηλώνοντας πως «για να κάνουμε το καλάθι και στα υπόλοιπα πρέπει να συνεννοηθώ πρώτα με τους αρτοποιούς γιατί εάν τους επιβάλω το μέτρο, θα τους κάνω ζημιά. Δεν θέλω να κάνω ζημιά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
Συμπλήρωσε δε, ότι «το καλάθι έχει «θερίσει». Ο ένας στους 2 καταναλωτές ψωνίζει από το καλάθι. Έγινε σύσκεψη γιατί ήρθαν οι σύνδεσμοι επώνυμων βιομηχανιών τροφίμων, προκειμένου να μπουν και εκείνοι στο καλάθι, διότι μεγάλο μέρος των προϊόντων εκτός καλαθιού, προς το καλάθι. Αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής εμπιστεύτηκε το καλάθι. Είμαστε σε μία συζήτηση για να φτάσουμε σε μία τελική απόφαση για το πώς θα μπορέσουμε να προσθέσουμε επώνυμα προϊόντα στο καλάθι».
Καταλήγοντας ανέφερε ότι «θα χρειαστεί να κάνουμε μία σύσκεψη με την επιτροπή Ανταγωνισμού για να πάρουμε επέκταση άδειας, ως προς αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Δεύτερον, έχουμε δώσει μία βδομάδα περιθώριο και στη βιομηχανία και στα σούπερ μάρκετ να μιλήσουν μεταξύ τους οι προμηθευτές με τα σούπερ μάρκετ. Έχει νόημα να μπουν επώνυμα προϊόντα στο καλάθι μόνο εάν έχουν χαμηλή τιμή».