Καραμανλής: Ανοίγουν οι τρεις σταθμοί Μετρό προς Πειραιά - Σε 55 λεπτά η απόσταση για αεροδρόμιο
Ανανεώθηκε:
Η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία για την παράδοσή της στο επιβατικό κοινό, αναφέρει σε ανάρτηση του στα κοινωνικά δίκτυα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωστας Καραμανλής, και την συνοδεύει από ένα βίντεο με τους νέους σταθμούς.
Ο κ. Καραμανλής σημειώνει τα εξής:
«Τρεις νέοι σταθμοί - Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο - θα εξυπηρετούν την πόλη του Πειραιά, αποφορτίζοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και ενώνοντας το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε 55 λεπτά.
»Ο Πειραιάς μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο, όπως ακριβώς του αξίζει».
Σε ό,τι αφορά τη Γραμμή 4, ο Κώστας Καραμανλής έχει δηλώσει: «Είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα που γίνονται σε επίπεδο ΕΕ. Ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και καταλήγει στο Γουδί, είναι 15 σταθμοί. Σε όλους σχεδόν τους σταθμούς με ελάχιστες εξαιρέσεις έχουν στηθεί εργοτάξια. Επομένως το έργο προχωράει κανονικά και είναι ένα έργο το οποίο έχει πράσινο πρόσημο».
Η Γραμμή 4
Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, η οποία έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας, εξ ου και προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Λόγω των εργασιών κατασκευής σε ισχύ βρίσκονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα έως τις 28 Αυγούστου και καθ' όλο το 24ωρο.
Με τη λειτουργία της νέας Γραμμής, οι πολίτες θα βρίσκονται μόλις σε 13 λεπτά από του Γουδή στην Κυψέλη και σε 7 λεπτά από Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια.
Πρακτικά, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει:
- 340.000 επιβάτες
- 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο
- 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας
- 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα, και θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς. Από το Άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία για το επιβατικό κοινό το 2029, ενώ ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Ένα από αυτά βρίσκονται στην Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του 2023.
Καινοτομία αποτελεί το γεγονός πως οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι χωρίς οδηγό και η λειτουργία τους θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου της γραμμής 4, το οποίο προβλέπεται να λειτουργήσει στην περιοχή των Σεπολίων.
Τα επόμενα τμήματα που θα τεθούν υπό κατασκευή είναι τα εξής:
- Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
- Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
- Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
- Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Βάσει του χρονοδιαγράμματος, το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο καθώς και στο Άλσος Βεΐκου, θα έχουν φτάσει και τα νέα υπερσύγχρονα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων.