ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οικονόμου: Από Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά με τη Γραμμή 4 του Μετρό

Οικονόμου: Από Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά με τη Γραμμή 4 του Μετρό
Αρχές του 2023 τα πρώτα μέτρα σήραγγας του Μετρό Intime

«Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα πηγαίνουν από Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά και από Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στις εργασίες του μετρό μέσω tweet γράφοντας: «#Με_σχέδιο το εργοτάξιο από φθινόπωρο θα δουλεύει 24/7, υπόγεια πλέον ώστε αρχές του 2023 να έχουν ανοιχθεί τα πρώτα μέτρα σήραγγας».

Το μνημόνιο συνεργασίας για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας υπεγράφη την Πέμπτη 10 Μαρτίου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τον δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκο Κουρέτα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ανάπλασης Αθήνας ΑΕ, Χρόνη Ακριτίδη.

Τα βασικά στοιχεία του έργου

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ορισμένα βασικά στοιχεία για το έργο της Γραμμής 4:

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που γίνεται στη χώρα μας, προϋπολογισμού 1,2 δισ. Ευρώ.

Ένα έργο το οποίο όταν το παρέλαβε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν όχι απλώς μπλοκαρισμένο επί χρόνια, αλλά έμοιαζε σαν ένας άλυτος γρίφος.

«Όμως τον λύσαμε. Το ξεμπλοκάραμε. Και σήμερα που μιλάμε, τα έργα Μετρό στην Αθήνα, μετά από τόσα χρόνια, έχουν ήδη πάρει μπρος», τόνισε.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι θεωρεί τη Γραμμή 4 ως το σημαντικότερο έργο της τελευταίας 20ετίας στην πρωτεύουσα, μαζί με την Αττική Οδό. Γιατί θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια ώθηση στην οικονομία.

«Όσοι ζούμε στην Αθήνα, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο κρίσιμο είναι το Μετρό για την καθημερινότητα της πόλης.

Αν όμως δει κανείς πόσους σταθμούς Μετρό έχει η ελληνική πρωτεύουσα σε σχέση π.χ. με τη Μαδρίτη, θα καταλάβει ότι η χώρα μας είναι αρκετά πίσω», επισήμανε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε ότι στο Παρίσι η μέση πυκνότητα σταθμών του Μετρό είναι τέσσερις ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου, όταν στην Αθήνα αντίστοιχα και με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 η μέση πυκνότητα θα φθάσει πλέον τον ένα σταθμό ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Κώστας Μπακογιάννης στην ομιλία του ανέφερε:

«Το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψαμε είναι αντιπροσωπευτικό μιας νέας κουλτούρας και νοοτροπίας που θέλει την τοπική αυτοδιοίκηση και το κεντρικό Κράτος να λειτουργούν συμπληρωματικά, -ο καθένας στις αρμοδιότητές του-, αλλά συνεργατικά: Από «πάνω προς τα κάτω» για το Κράτος, από «κάτω προς τα πάνω» για τον Δήμο Αθηναίων.

Θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, στον κ. Καραμανλή και στον κ. Καραγιάννη, οι οποίοι δε δίστασαν να σπάσουν ταμπού του παρελθόντος, και με αποφασιστικότητα «άνοιξαν» ένα νέο δρόμο. Θα ήθελα, επίσης, να πω ένα πολύ μεγάλο «ευχαριστώ» στη διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» και στη διοίκηση της «ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε.».

Σήμερα, δε μιλάμε πια για κάτι θεωρητικό, μιλάμε για κάτι πρακτικό που αφορά την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των Αθηναίων. Πρώτον, αυτό το εξαιρετικά μεγάλο συγκοινωνιακό έργο με τα πολύ μεγάλα περιβαλλοντικά οφέλη, δεν είναι απλώς ένα ευρωπαϊκό έργο.

Είναι ένα έργο το οποίο εκτελείται ευρωπαϊκά με σεβασμό στο περιβάλλον, με σεβασμό στο πράσινο. Διασφαλίζεται το πράσινο ισοζύγιο, όχι μόνο δέκα χρόνια μετά, αλλά σε όλη τη διάρκεια της κατασκευής του έργου.

Δεύτερον, μέσα από το έργο αναδεικνύεται έμπρακτα ο σεβασμός στον δημόσιο χώρο. Υπάρχει πλέον κοινή αποδοχή ότι δεν αντέχουμε ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο να πάει χαμένο. Και τρίτον, -θα μου επιτρέψετε να σταθώ σε αυτό- υπάρχει ο σχεδιασμός για τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς.

Αυτό σημαίνει ότι από την αρχή του έργου προνοούμε για το τέλος του έργου. Στην αρχή του κύκλου, σχεδιάζουμε για το τέλος του κύκλου, κάτι που δεν είθισται, τουλάχιστον στην ελληνική δημόσια διοίκηση, και που ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, αξίζει στην πόλη».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης τόνισε ότι «το Μνημόνιο που υπογράφουμε σήμερα, εξασφαλίζει μεταξύ άλλων όχι μόνο την προστασία και την φροντίδα του δημοσίου χώρου, αλλά πρώτα και κύρια την περιβαλλοντική και πράσινη κατεύθυνση του έργου, αφού το ισοζύγιο πρασίνου- μετά την ολοκλήρωση του έργου -θα είναι θετικό και επιπροσθέτως θα χρηματοδοτηθεί η φύτευση επιπλέον 2.000 δένδρων στη πόλη.

Επίσης, σημείωσε ότι το μνημόνιο αποτελεί προϊόν συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων μετά από μακρά συζήτηση, όπου ξεπεράστηκαν διαφορετικές αντιλήψεις, στοχεύσεις αλλά και γραφειοκρατικά ζητήματα.

Επίσης, επισήμανε τον διττό χαρακτήρα των παρεμβάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Από τη μία εκτελούμε έργα μεγάλης συγκοινωνιακής αξίας τόσο για τη πόλη της Αθήνας όσο και σε ολόκληρη τη χώρα και από την άλλη υλοποιούμε έργα που αποτελούν πρότυπες αστικές αναπλάσεις, εκτεταμένες και καινοτόμες, όπως βλέπουμε στις επεκτάσεις της Γραμμής 2, στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, στο Flyover και αλλού».

Τι σημαίνει για την Αθήνα η Γραμμή 4 του Μετρό

Η Γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και γι’ αυτό προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια ή το Κολωνάκι.

Πρακτικά, σε 8 χρόνια, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει:

  • 340.000 επιβάτες,
  • 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο,
  • 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας,
  • 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα. Από το άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή.

Με 15 νέους σταθμούς, σε τέσσερις Δήμους. Οι 7 από αυτούς τους 15 σταθμούς -και μάλιστα αυτοί που είναι στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές- βρίσκονται στον Δήμο Αθηναίων. Εξ’ ου λοιπόν και κρίθηκε αναγκαίο το μνημόνιο συνεργασίας.

«Είναι κατανοητό και αναμενόμενο ότι ένα τόσο μεγάλο έργο, που κατασκευάζεται εντός του αστικού ιστού, σε συγκεκριμένα σημεία μπορεί να επιφέρει και ορισμένες παροδικές δυσκολίες στην καθημερινότητα των πολιτών. Η δέσμευσή μας είναι αυτές οι δυσκολίες να είναι οι μικρότερες δυνατές. Όσο γίνεται πιο περιορισμένες τοπικά. Όσο γίνεται πιο σύντομες χρονικά. Και όσο γίνεται πιο ήπιες», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

«Άλλωστε, μένω και ο ίδιος στο κέντρο της Αθήνας, μένω και ο ίδιος κοντά σε σταθμό του Μετρό και γνωρίζω από προσωπική εμπειρία πώς μπορεί να δυσκολέψουν την καθημερινότητά σου οι εργασίες, αλλά και πόσο καλύτερη κάνει τη ζωή σου και τη ζωή της οικογένειάς σου το έργο όταν ολοκληρωθεί και πλέον λειτουργεί», πρόσθεσε.