ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Ο τουρισμός αντισταθμίζει την ακρίβεια της ενεργειακής κρίσης

Κικίλιας: Ο τουρισμός αντισταθμίζει την ακρίβεια της ενεργειακής κρίσης
Καμπάνια όλο το χρόνο κάνουν για πρώτη φορά ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και το Υπουργείο Τουρισμού, αναφέρει ο Βασίλης Κικίλιας ΑΠΕ/ΜΠΕ

Ως αντίβαρο στην οικονομική κρίση και το μειωμένο εισόδημα της ελληνικής οικογένειας λειτουργεί ο τουρισμός, σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια. «Δουλεύουμε για τη μέση ελληνική οικογένεια, τη μεσαία τάξη, τα λαϊκά στρώματα. Αυτή είναι η φύση του Υπουργείου Τουρισμού. Είναι αναπτυξιακό, οικονομικό, επενδυτικό υπουργείο. Έρχονται και μεγάλες επενδύσεις και έργα υποδομής που δίνουν μεγάλη δυναμική στον ελληνικό τουρισμό», είπε ο ίδιος.

«Η μέση ελληνική οικογένεια, η μικρή και μεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα περιμένουν να ενισχυθούν και να τονωθούν από την επιμήκυνση του τουριστικού προϊόντος και τη δυνατότητα να δουν όλοι να αυξάνεται το εισόδημα στις τσέπες τους.

Σε μια δύσκολη στιγμή μιας παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, πιστεύω ότι το 2022 ο τουρισμός είναι αυτός ο οποίος θα γυρίσει μέρισμα και θα στηρίξει την ελληνική οικογένεια», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός σε τηλεοπτική εκπομπή.

«Καλές οι προοπτικές για τα έσοδα του 2022»

«Για το 2021 είχαν προϋπολογιστεί έσοδα από τον τουρισμό 5-6 δις ευρώ. Τελικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, τα έσοδα είναι 10,4 δις ευρώ για το 2021 και οι προοπτικές για το 2022 είναι πολύ καλές», τονίζει ο κ. Κικίλιας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα χρήματα αυτά πάνε στη μέση ελληνική οικογένεια, που έχει τη μικρή και μεσαία επιχείρηση, από τα δωμάτια έως το μικρό κατάλυμα και το μικρό ξενοδοχείο στα νησιά μας ή στους ορεινούς προορισμούς, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή μια εμπορική επιχείρηση στις τουριστικές περιοχές, αυτοί που μεταφέρουν τον κόσμο. Είναι μία τεράστια βιομηχανία. Είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, γιατί εισφέρει το 25% του ΑΕΠ της χώρας. Είναι η λαϊκή μας οικονομία και αφορά όλους».

Καμπάνια όλο τον χρόνο για τον τουρισμό

Για πρώτη φορά, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και το Υπουργείο Τουρισμού κάνουν καμπάνια όλο τον χρόνο, επί 12 μήνες, αναφέρει ο υπουργός Τουρισμού.

«Προμοτάραμε το χειμώνα, για πρώτη φορά στην ιστορία, την Ελλάδα για τους χειμερινούς προορισμούς. Και τώρα κάνουμε καμπάνια στο εξωτερικό για το city break, δηλαδή για τα Παρασκευοσαββατοκύριακα στα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας.

Είναι πολύ αυξημένη η ζήτηση, γιατί μετά από 2-2,5 χρόνια πανδημίας ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει. Προτρέπουμε τους Ευρωπαίους πολίτες να έρθουν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και να κάνουν αντί για weekend, greekend. Μία καμπάνια που έχει γίνει ήδη viral και θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας».

Ενθαρρυντικά τα στοιχεία για τις προκρατήσεις

O CEO της TUI ανακοίνωσε ότι «από 1,5 εκατομμύριο ταξιδιώτες, εμείς το 2022 θα φέρουμε 3 εκατομμύρια», είπε ο κ. Κικίλιας και πρόσθεσε ότι κατά τη συνάντησή του με τον Πρέσβη των ΗΠΑ στο Υπουργείο Τουρισμού, ανακοινώθηκε από κοινού η πρώτη πτήση από την Αμερική στις 7 Μαρτίου.

Επίσης, ανακοινώθηκε η πρώτη απευθείας πτήση από Καναδά για Ελλάδα στις 2 Απριλίου.

Σχετικά με τους τουρίστες από την Αυστραλία, το 2022 θα είναι ενδεχομένως η κορυφαία χρονιά κατά την οποία θα ταξιδέψουν στη χώρα μας οι Αυστραλοί, ομογενείς και μη, σύμφωνα με τον Αυστραλό πρέσβη.

«Έχουμε αύξηση της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα κατά 187% και στο λιμάνι του Πειραιά 123%. Οι προκρατήσεις Ιανουαρίου για το καλοκαίρι του 2022 είναι κατά 20% αυξημένες από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ και ο Φεβρουάριος πηγαίνει πολύ καλά», ανέφερε ο κ. Κικίλιας.