ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κακοκαιρία «Ελπίδα» - Στυλιανίδης: Δεν θα αποδώσω ευθύνες χωρίς επιστημονική αξιολόγηση

«Δεν θα αποδώσω ευθύνες πριν να έχω επιστημονική αξιολόγηση. Θα γίνει επιτροπή ειδικών επιστημόνων για να αξιολογήσει όλα τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στη διαδικασία υλοποίησης του σχεδιασμού», δήλωσε ο υπουργός. INTIME NEWS / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Σε έλλειψη συνεννόησης της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό με την Τροχαία απέδωσε την Τρίτη ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, την πρωτοφανή εικόνα με τους πολύωρους εγκλωβισμούς των οδηγών μέσα στα χιόνια, που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ελπίδα».

Ο κ. Στυλιανίδης σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, επέρριψε πρωτίστως ευθύνες στην Αττική Οδό και δευτερευόντως στην Περιφέρεια Αττικής.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ήταν ένα δύσκολο φαινόμενο, μια χιονοκαταιγίδα, που δεν εμφανίζεται συχνά, και δημιουργεί τέτοια πίεση και τέτοιο όγκο χιονιού που είναι δύσκολα διαχειρίσιμα. Όμως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπήρχαν ελλείψεις και ανεπάρκειες σε όλα τα επίπεδα της υλοποίησης του σχεδιασμού. Και γι’ αυτό από την αρχή τόνισα ότι πρέπει η πολιτεία να πει συγγνώμη στους ανθρώπους που ταλαιπωρήθηκαν. Όμως αν εξετάσουμε πώς εξελίχθηκε ο σχεδιασμός, και η υλοποίησή του υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες οι οποίες μεγέθυναν το πρόβλημα. Όπως σωστά λένε οι μετεωρολόγοι, κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει την ακριβή ώρα ενός τέτοιου φαινόμενου. Υπήρξε, από πλευράς της ΕΜΥ, που είναι η σύμβουλος του υπουργείου, η προειδοποίηση ότι έχουμε έντονα φαινόμενα, αλλά νομίζω ότι η ένταση των φαινομένων ξεπέρασε οποιαδήποτε πρόβλεψη, ήταν τέτοια η ένταση των φαινομένων γι’ αυτό το λέμε χιονοκαταιγίδα, όμως αυτό δεν είναι δικαιολογία», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

«Στη σύσκεψη ειπώθηκε ο καθένας πόσα οχήματα έχει και έχει την ευθύνη της σύμβασης. Η Αττική Οδός μας είπε ότι έχει ικανοποιητικά οχήματα. Δυστυχώς φαίνεται ότι δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το δικό της σχεδιασμό. Δεν υπήρξε η συνεννόηση με την τροχαία, όπως υπήρξε με τη Νέα Οδό, στην Αθηνών – Λαμίας, γι’ αυτό εκεί είχαμε σαφή επιτυχία και δεν είχαμε καθόλου προβλήματα. Εδώ δυστυχώς, υπήρχαν προβλήματα. Με βάση τη σύμβαση, η Αττική Οδός δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το σχεδιασμό που μας είχε υποσχεθεί», συνέχισε ο κ. Στυλιανίδης.

«Δεν θα αποδώσω ευθύνες πριν να έχω επιστημονική αξιολόγηση. Θα γίνει επιτροπή ειδικών επιστημόνων για να αξιολογήσει όλα τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στη διαδικασία υλοποίησης του σχεδιασμού. Θα ήταν λάθος και ανώριμο από εμένα να κατανείμω ευθύνες χωρίς να έχω τα επιστημονικά δεδομένα. Και η ιδία η εξέλιξη στην ηγεσία της Αττικής Οδού, αλλά και η αποδοχή της αποζημίωσης αποδεικνύει ότι υπάρχει θέμα», σημείωσε.

Ερωτηθείς, ειδικότερα, για το κυκλοφοριακό χάος που προκλήθηκε σε κεντρικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας όπως στην Κατεχάκη, τη Μεσογείων και τη Μαραθώνος, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι «στους κεντρικούς άξονες έχει την ευθύνη η περιφέρεια και σε μικρότερες οδούς οι δήμοι».

Ο ίδιος, πάντως, δεσμεύτηκε ότι οι μηχανισμοί διαχείρισης κρίσεων θα κτιστούν εκ βάθρων με βάση τα χθεσινά διδάγματα, παραπέμποντας στο Πρόγραμμα «Αιγίς» ύψους 1,7 δισ. ευρώ

«Δεν είναι έτοιμη η διαχείριση των κρίσεων στο βαθμό που πιστεύουμε, κτίζουμε το υπουργείο, θα κτίσουμε μια διαχείριση κρίσεων σε ένα συντονιστικό κέντρο, με βάση ένα πρόγραμμα Αιγίς 1,7 δισ. ευρώ που θα μπορούμε να παρακολουθούμε τα πάντα με αισθητήρες κλπ δεν τα έχουμε αυτή τη στιγμή, γι’ αυτό παραμένουμε στην πιο παραδοσιακή μέθοδο όπως κτίστηκε τόσα χρόνια. Δε λέω ότι δεν υπάρχουν παθογένειες στο όλο σύστημα γι’ αυτό πρέπει να τα ξαναδούμε όλα. Και τις συμβάσεις και τον ρόλο του κράτους».

Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε συγγνώμη από τους ανθρώπους που ταλαιπωρήθηκαν αναγνωρίζοντας ότι το όλο σύστημα πρέπει να βελτιωθεί. Έγιναν όμως και σωστά πράγματα είπε. «Χθες το βράδυ έγινε τεράστια επιχείρηση από Έλληνες στρατιώτες, πυροσβέστες, αστυνομικούς πολιτική προστασία, όπου απεγκλωβίστηκαν 3.500 άνθρωποι κάτω από δυνατή χιονοθύελλα».

«Εάν είχαμε την υλοποίηση του σχεδιασμού με βάση την εξέλιξη του φαινομένου και στην Αττική Οδό, αν είχαμε ανάλογη συμπεριφορά όπως στην Αθηνών – Λαμίας, όπου είναι και πιο δύσκολη περιοχή, πιστεύω ότι οι επιπτώσεις του φαινομένου θα ήταν πολύ – πολύ λιγότερες. Είχαμε κάνει δύο συσκέψεις την Παρασκευή και την Κυριακή. Ακριβώς για να προετοιμάσουμε τις εταιρείες και να τους εξηγήσουμε ακριβώς πώς πρέπει να προετοιμαστούν. Υπήρχε μια εμπειρία στις εταιρείες αυτές σε όσες έχουν την ευθύνη μιας συγκεκριμένης οδού. Όλοι έλεγαν ότι η Αττική Οδός είχε πάντα πολύ καλές επιδόσεις», πρόσθεσε ο υπουργός.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης