Κικίλιας: Τουρισμός και υγεία βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση
«Ο τουρισμός βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την υγεία. Και αυτό αποδείχθηκε, καθώς μπορέσαμε σε δύο χρόνια να ξαναμπραντάρουμε τη χώρα ως έναν ασφαλή προορισμό, κάτι που βοήθησε τον τουρισμό τα μέγιστα», δήλωσε την Παρασκευή ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.
«Ακόμα και όταν δεν υπήρχε εμβολιασμός, είχαμε τουριστικό προϊόν το 2020, όταν δηλαδή δεν είχαμε εμβόλια ακόμα και ήταν κλειστές όλες οι άλλες μεσογειακές χώρες, επειδή φτιάξαμε ένα εξαιρετικό σύστημα testing, Νοσοκομείων αναφοράς, Κέντρων Υγείας, αεροδιακομιδών και συνεργαστήκαμε με τον τουριστικό τομέα, τους ξενοδόχους, με ξενοδοχεία καραντίνας, με ιδιώτες γιατρούς που μπήκαν μέσα στο σύστημα του testing. Μέσα σε 1,5 χρόνο δημιουργήσαμε νέες κλίνες ΜΕΘ, προσλάβαμε πάνω από 10.000 υγειονομικούς, φτιάξαμε ένα άρτιο πρόγραμμα εμβολιασμού, από τα καλύτερα τα οποία υπάρχουν», υπογράμμισε ο κ. Κικίλιας μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Πρόσθεσε δε: «Και φέτος με τα υγειονομικά μας πρωτόκολλα, με το αίσθημα ασφάλειας των επισκεπτών μας, ενώ είχαμε εκτιμήσεις για 5-6 δις έσοδα από τον τουρισμό, φτάνουν αυτή τη στιγμή τα 12. Αν και είμαστε στο Νοέμβριο, έχουμε ακόμα τουρίστες και επισκέπτες στη Ρόδο, στην Κρήτη. Έτσι ζει η ελληνική κοινωνία και η μέση ελληνική οικογένεια και θεωρώ ότι είναι πολύ έντιμο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε, «έκανα μια συμφωνία με την κοινωνία ότι θα προχωρήσουμε μπροστά. Δεν θα πάμε σε lockdown. Θα εφαρμόσουμε όλα τα υγειονομικά μέτρα τα οποία πρέπει, προστατεύοντας και τους ανεμβολίαστους, συμβουλεύοντας και τους εμβολιασμένους, έτσι ώστε να προχωρήσουμε μπροστά στο επόμενο βήμα».
«Θα καταφέρουμε όμως και σιγά-σιγά θα βγούμε από την περιπέτεια πιο δυνατοί, με πιο ισχυρούς θεσμούς και σίγουρα με την έξωθεν καλή μαρτυρία και την αποδοχή από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και από όλο τον πλανήτη, ότι κάναμε μια πολύ καλή δουλειά», συνέχισε ο κ. Κικίλιας.
Για το τηλεοπτικό μήνυμα του πρωθυπουργού
Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, «ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε τα πράγματα εχθές. Είδα έναν ηγέτη νηφάλιο, ψύχραιμο που έβαλε τα πράγματα στη σωστή βάση, γιατί πολλές φορές η πολυφωνία δεν βοηθάει. Καταλαβαίνω ότι δύο χρόνια είναι ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Έχει κουραστεί η κοινωνία, έχει κουραστεί όλη η ανθρωπότητα. Όμως οδεύουμε προς το τέλος αυτής της κρίσης, με όπλα πρώτα από όλα το εμβόλιο και μετά την τήρηση των υγειονομικών μέτρων. Αυτή είναι η πραγματικότητα».
«Πρέπει να πάμε σιγά-σιγά σε μια μερική κανονικότητα και να γυρίσουμε σελίδα, όχι αγνοώντας τους υγειονομικούς κανόνες, αλλά δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που εντίμως πάλεψαν και προσπάθησαν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και συμβάδισαν με τις οδηγίες των ειδικών, να προχωρήσουν τη ζωή τους.
Και παράλληλα με αυτό, να κοιτάξουμε το οικονομικό κομμάτι, το πώς θα ζει η μέση ελληνική οικογένεια, πώς θα στηρίξουμε το εισόδημά της, πώς θα επανέλθουμε στη ζωή μας», πρόσθεσε.
«Κομβική για την οικονομία μας η επιτυχία του ελληνικού Τουρισμού το 2022»
Σύμφωνα με τον Βασίλη Κικίλια, «για πρώτη φορά στην ιστορία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ετοιμάζεται χειμερινή καμπάνια για την ύπαιθρο, για τις χειμερινές τουριστικές μας περιοχές, τα βουνά μας, για την απαράμιλλη ομορφιά που έχουν όλες οι Περιφέρειες της χώρας, για το city brake στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και όλες τις μεγάλες πόλεις όπου τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας επλήγησαν από την πανδημία».
«Είναι κομβικό να επιτύχουμε το 2022 στον ελληνικό τουρισμό. Ο Τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, είναι το 25% του ΑΕΠ της χώρας, άμεσα ή έμμεσα. Από αυτό ζούμε, κοινώς», ανέφερε.
Κατά τον ίδιο, «οι επενδύσεις που γίνονται στη χώρα και στις υποδομές της, κατά κύριο λόγο αφορούν τον ελληνικό τουρισμό. Και διαφαίνεται ότι οι συμφωνίες που υπογράψαμε στο Λονδίνο, στο Παρίσι και τώρα μετά το ταξίδι το οποίο κάναμε στην Τουρκία είναι πολύ σημαντικές και αυξημένες για το 2022».
«Θέλουμε να στηρίξουμε τους Έλληνες, να στηρίξουμε τη δυνατότητα να έχουν πιο ποιοτικές θέσεις εργασίας, που κατά κύριο λόγο δημιουργούνται από τον τουρισμό. Όπως είδατε, οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάπτυξη της χώρας μας, οφείλονται κυρίως στην αύξηση του τουριστικού προϊόντος. Τώρα είναι η ώρα της δουλειάς για έναν Υπουργό Τουρισμού, το φθινόπωρο και το χειμώνα. Είναι πολύ επίκαιρο να δουλέψουμε όλοι μαζί σε υποδομές, για ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο, ποιοτικότερες θέσεις εργασίας και προσέλκυση περισσότερων και ποιοτικότερων επισκεπτών και τουριστών. Στηρίζοντας το περιβάλλον – κάτι ενδιαφέρει πολύ τους ταξιδιώτες – και κυρίως με ένα πνεύμα ασφάλειας το οποίο έχει ήδη πιστωθεί η Ελλάδα».