Στη Βουλή η επέκταση του Ε65
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την επέκταση του αυτοκινητοδρόμου Ε65 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με το έργο του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη και θα είναι ένας άξονας 180 χιλιομέτρων που θα ξεκινά από τη Λαμία, θα περνά από Δομοκό, Καρδίτσα και Τρίκαλα για να καταλήξει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.
Με τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου κυρώνεται η από 24.6.2021 Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της αρχικής Σύμβασης Παραχώρησης, για το έργο της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).
Σύμφωνα με έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, «με την κυρούμενη Τροποποιητική Συμφωνία, η οποία υπεγράφη μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου και αφετέρου της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης» (εφεξής. «Παραχωρησιούχος») και εκ τρίτου των Μετόχων αυτής, προβλέπεται η ολοκλήρωση της κατασκευής του Αναβαλλόμενου Τμήματος Β [Α/Κ Τρικάλων Γρεβενών (32,45 χλμ.) και Α/Κ Γρεβενών Α/Κ Εγνατία (38,05 χλμ.)], από την παραχωρησιούχο εταιρεία, εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
Καθορίζονται, επίσης, δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου και του παραχωρησιούχου για την ολοκλήρωση του έργου. Από τις προτεινόμενες διατάξεις, σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο, προκαλούνται επί του κρατικού προϋπολογισμού ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα:
Δαπάνη ύψους 490 εκατ. ευρώ, από την ανάληψη του κόστους κατασκευής του προαναφερόμενου Αναβαλλόμενου Τμήματος Β’ του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ενδεχόμενη μελλοντική αύξηση των δημοσίων εσόδων, από την απόδοση στο Δημόσιο τυχόν εσόδων του προαναφερόμενου Τμήματος του Αυτοκινητόδρομου, σε περίπτωση που προκύψουν μετά την αφαίρεση των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης αυτού.
To νομοσχέδιο αναλυτικά