ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας για τη δράση «Λευκές Περιοχές»

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας για τη δράση «Λευκές Περιοχές»
Pixabay

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας για τη δράση «Λευκές Περιοχές».

Σε συνέχεια της υπογραφής της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 14177/14-5-2021 «Εξασφάλιση της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων των Περιοχών Εκτός Τηλεοπτικής Κάλυψης (ΠΕΤΚ) στα προγράμματα των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας», από τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα, τον υφυπουργό στον πρωθυπουργό Θοδωρή Λιβάνιο και τους Υφυπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργο Γεωργαντά και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννη Τσακίρη.

Με τη δράση «Λευκές περιοχές», 160.869 νοικοκυριά σε 4.079 οικισμούς που βρίσκονταν εκτός τηλεοπτικής κάλυψης αποκτούν πρόσβαση σε αυτή δωρεάν και για διάστημα οκτώ ετών, με μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία.

Συγκεκριμένα, οι δικαιούχοι μπορούν μέχρι και τις 15 Ιουλίου 2021 να υποβάλουν αίτηση ψηφιακά στη σελίδα white-areas.gov.gr, χωρίς υποχρέωση επισύναψης ή προσκόμισης δικαιολογητικών, καθώς τα απαιτούμενα στοιχεία αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας από τις αρμόδιες Υπηρεσίες.

Παράλληλα, διατηρείται η δυνατότητα εξυπηρέτησης από τα κατά τόπους ΚΕΠ, πάντα χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών. Σε αυτήν την περίπτωση, απαιτούνται μόνο το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας και ο ενδεκαψήφιος Αριθμός Παροχής Ηλεκτρικής Ενέργειας του δικαιούχου.

Την ευθύνη του γενικού συντονισμού της δράσης έχει η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ φορέας υλοποίησης του έργου είναι το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET).

Κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, τα στοιχεία της κύριας και μόνιμης κατοικίας του ενδιαφερόμενου αντλούνται από τις βάσεις δεδομένων του ΔΕΔΔΗΕ και της ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Για τη διευκόλυνση των δικαιούχων, λειτουργεί help desk της δράσης. Η επικοινωνία γίνεται είτε μέσω e-mail στο support@tvcoverage.gr είτε από Δευτέρα έως Παρασκευή 09.00-17.00 στο τηλέφωνο 215 2157840.

Πλέον, δίχως γραφειοκρατία και άσκοπες μετακινήσεις, οι πολίτες των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών θα μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας, καθώς και σε όσους τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης περιφερειακής εμβέλειας μεταδίδονται από τον πάροχο της επιλογής τους. Στο πλαίσιο της δράσης, τόσο η πρόσβαση όσο και η εγγύηση για τον εξοπλισμό παρέχονται δωρεάν για διάστημα οκτώ ετών.

Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται για όλους τους πολίτες η δυνατότητα πρόσβασης στην πολυφωνία, την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, ενώ τηρούνται οι αρχές της τεχνολογικής ουδετερότητας, καθώς η παροχή του τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω της δράσης δύναται να παρέχεται μέσω όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών (δορυφορική, επίγεια, ευρυζωνική). Το συνολικό ύψος της δράσης αναμένεται να ανέλθει στα 25 εκατομμύρια ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το νομοθετικό πλαίσιο για τις «Λευκές Περιοχές», αναθεωρήθηκε ριζικά με τον Νόμο 4727/20 για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση και τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, ο οποίος ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία τον περασμένο Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, απλοποιήθηκε σημαντικά η διαδικασία για την υπαγωγή των δικαιούχων στο πρόγραμμα.

Παράλληλα, αυξήθηκαν κατά 492 (από 3587 σε 4079 συνολικά) οι οικισμοί στους κατοίκους των οποίων παρέχεται πλέον η δυνατότητα πρόσβασης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας, με λήψη δημόσιας επιχορήγησης.

Περαιτέρω, αυξήθηκε η εγγύηση για τον χορηγούμενο εξοπλισμό από τα δύο σε οκτώ έτη, ενώ τέθηκαν επίσης σαφείς προθεσμίες διεκπεραίωσης των αιτήσεων των πολιτών από τους παρόχους, με δυνατότητα μετάπτωσης μιας αίτησης σε εναλλακτικό πάροχο, ώστε να αποφευχθεί ο εγκλωβισμός των πολιτών σε κατάσταση αναμονής εξυπηρέτησης της αίτησής τους.