Γεωργιάδης: Στις 22 ή 29 Μαρτίου το άνοιγμα του λιανεμπορίου με SMS
Στις 22 ή το αργότερο στις 29 Μαρτίου τοποθέτησε την ημερομηνία για το πλήρες άνοιγμα του λιανικού εμπορίου, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι το σταδιακό άνοιγμα της οικονομικής δραστηριότητας.
Αναφορικά με τον τρόπο που θα λειτουργήσει, ο ίδιος εξήγησε ότι όταν είναι σε θέση να ανοίξει το λιανεμπόριο, αυτό θα γίνει μέσω χρήσης sms και όχι με τη μέθοδο click away.
Μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι με την αποστολή του sms ο πολίτης θα έχει μέχρι τρεις ώρες στη διάθεσή του προκειμένου να κάνει τις αγορές που χρειάζεται.
Παράλληλα, ο Άδωνις Γεωργιάδης εκτίμησε ότι τα μέσα Απριλίου θεωρείται πιθανή ημερομηνία για άνοιγμα της εστίασης σε εξωτερικούς χώρους. Όπως είπε, όμως, «όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία των εμβολιασμών».
Υπενθυμίζεται ότι το άνοιγμα της αγοράς θα λειτουργήσει μέσω του 13032, της νέας εφαρμογής για SMS την οποία έχει ήδη ετοιμάσει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μέσω κενού μηνύματος οι πολίτες θα λαμβάνουν επιβεβαίωση για να μεταβούν για τα ψώνια τους, μία επιβεβαίωση η οποία θα διαρκεί τρεις ώρες και θα εκδίδεται μόνο μία φορά την ημέρα, αφού σε απόπειρα εκ νέου αποστολής SMS από τον πολίτη, αυτός θα λαμβάνει απάντηση πως μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία μόνο μία φορά την ημέρα.
Το άνοιγμα του λιανεμπορίου θεωρείται ως η απαραίτητη πρώτη κίνηση για την τόνωση της ρημαγμένης από την πανδημία οικονομίας, προκειμένου να ακολουθήσει μέσα στον Απρίλιο το άνοιγμα της πολύπαθης εστίασης, η οποία συμπληρώνει πέντε μήνες λουκέτου.
Ο κλάδος, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, έκλεισε το 2020 με απώλειες 2,28 δισ. ευρώ ή με μείωση τζίρου κατά 37,7% σε σύγκριση με το 2019. Από την έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) προκύπτει ότι για εννέα στις δέκα μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις ο μέσος όρος πτώσης του κύκλου εργασιών το 2020 ήταν 51,7%. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΣΕΒΕΕ, το 43,24% των επιχειρήσεων εστίασης δεν έχει ταμειακά διαθέσιμα, το 8,11% έχει ταμειακά διαθέσιμα που επαρκούν για λιγότερο από ένα μήνα, για το 14,19% φτάνουν τα χρήματα για ένα μήνα ακόμη και το 16,22% έχει ταμειακά διαθέσιμα για δύο μήνες ακόμη.