ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μετρό: «Πράσινο φως» για τη γραμμή 4 - Αυτές τις περιοχές θα εξυπηρετεί

Μετρό: «Πράσινο φως» για τη γραμμή 4 - Αυτές τις περιοχές θα εξυπηρετεί
Φωτογραφία αρχείου INTIME/ ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τα πρώτα συνεργεία για την έναρξη των εργασιών της γραμμής «4» του μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» θα στηθούν στην Αθήνα στο επόμενο τρίμηνο, ανέφερε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Μια από τις περιοχές θα είναι και τα Εξάρχεια με τον Κώστα Καραμανλή να επισημαίνει ότι θα στηθεί εργοτάξιο στην πλατεία Εξαρχείων, καθώς η κυβέρνηση δεν έχει το δικαίωμα να μην δώσει στην περιοχή ευκαιρία για ανάπτυξη.

«Η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω, δεν θα αφήσουμε τα Εξάρχεια στο ημίφως της γκετοποίησης», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών βάλαμε επιτέλους στην τελική φάση αυτό το τεράστιο έργο υποδομής».

Ο συνολικός προϋπολογισμός της Συμφωνίας-Πλαίσιο ανέρχεται σε 39.000.000,00€, έχει συνολική διάρκεια 30 μηνών για την πλήρη περάτωση του έργου και θα υπογραφεί με την εταιρεία «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.», η οποία και θα το υλοποιήσει με συνολική δαπάνη 33,5 εκατ ευρώ, δηλ. με προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης 14,11%.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο φάκελος έχει ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ως εκ τούτου ξεκινούν άμεσα οι εργασίες με την ανάπτυξη των εργοταξίων στη Βεΐκου και την Κατεχάκη.

«Το συγκεκριμένο έργο θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, αφήνοντας παράλληλα ένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα», είπε και σημείωσε με έμφαση ότι η μέγιστη ημερήσια μείωση των αυτοκινήτων υπολογίζεται σε 60.000 οχήματα, η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1.216 μεγαβατώρες, η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους, ενώ παράλληλα το έργο αυτό θα «τονώσει» την αγορά και θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Η γραμμή 4 του μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει μήκος 13 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με προοπτική ενσωμάτωσης και των γραμμών 1, 2 και 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του τραμ.