Άνοιγμα σχολείων: Προβληματίζει ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη - Δεν θα υπάρχει θερμομέτρηση
Ανανεώθηκε:
Λιγότερο από δύο εβδομάδες έμειναν για να ανοίξουν τα σχολεία και το μεγάλο «στοίχημα» είναι η χρήση της μάσκας για τους μικρούς και μεγάλους μαθητές. Παράλληλα, έντονο προβληματισμό συνεχίζει να προκαλεί ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τάξη αλλά οι αποστάσεις, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.
Μιλώντας στο CNN Now, ο Νικηφόρος Κωνσταντίνου Μέλος του ΔΣ ΟΛΜΕ, έθεσε ενστάσεις που έχουν οι καθηγητές σε ορισμένα ζητήματα.
Αρχικά, όπως αναφέρει είχαν εκφράσει εξαρχής ένσταση στο να ανοίξουν τα σχολεία από τις 7 Σεπτεμβρίου, καθώς πρέπει άτυπα όσοι επιστρέφουν από διακοπές να μπουν σε «καραντίνα» και είναι ικανοποιημένοι που το αίτημα αυτό εισακούστηκε από το υπουργείο.
Η δεύτερη ένσταση, όπως αναφέρει ο κ. Κωνσταντίνου είναι σχετικά με τη μάσκα.
Εξηγεί πως, «όπως λένε οι ειδικοί, η μάσκα δεν αρκεί«. «Δεν είναι μόνο η μάσκα αυτή που μπορεί να προστατεύσει όλο αυτό τον κόσμο που θα εισρεύσει στις σχολικές αίθουσες, αλλά θα πρέπει να τηρηθούν και κάποιες αποστάσεις. Πάνω σε αυτό είναι η ένστασή μας. Να είναι πιο ολιγομελή τα τμήματα» λέει.
Συνεχίζει λέγοντας πως το προηγούμενο πείραμα του υπουργείου, την άνοιξη ήταν επιτυχημένο γιατί είχαμε πολύ μικρότερο αριθμό μαθητών στις τάξεις.
«Ήταν εύκολα διαχωρίσιμο και για την αίθουσα αλλά και για το σύνολο του σχολείου. Θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να εφαρμοστεί τώρα με λιγότερους μαθητές. Δηλαδή με το σύνολο των μαθητών όπως λέει το υπουργείο αλλά με μεγαλύτερα κενά, να χρησιμοποιηθούν και άλλες αίθουσες που θα πρέπει να βρεθούν είτε στις ίδιες σχολικές μονάδες είτε σε άλλα δημόσια κτήρια. Θεωρούμε μία τέτοια λύση θα μπορούσε να δώσει καλύτερο αποτέλεσμα», αναφέρει.
Ακόμη ένα «καμπανάκι» για τους εκπαιδευτικούς είναι οι προσλήψεις καθαριστριών. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνου, φέτος, το υπουργείο Εσωτερικών καθυστέρησε πολύ τις προσλήψεις.
«Δεν ξέρουμε αν θα προλάβουν μέχρι τις 14 να είναι στις θέσεις. Να σκεφτείτε ότι ακόμα τώρα κάνουν αιτήσεις. Θα πρέπει να αναρτηθούν οι πίνακες, να υπάρξει ένα τριήμερο για να γίνουν τυχόν ενστάσεις. Φοβόμαστε ότι ακόμη και στις 14 Σεπτεμβρίου να μην είναι οι καθαρίστριες στις θέσεις τους στα σχολεία», λέει μεταξύ άλλων.
Τέλος, κάλεσε το υπουργείο Παιδείας να ενημερώσει πλήρως τους εκπαιδευτικούς για τη χρήση της μάσκας, καθώς και αυτοί με τη σειρά τους θα κληθούν να μιλήσουν για το μέτρο αυτό και στους μαθητές.
Κεραμέως και Ζαχαράκη για το πώς θα χωριστούν τα τμήματα
Η υπουργός Υγείας Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε πως ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα στην επικράτεια είναι 17 πανελλαδικά, ενώ σε Αττική – Θεσσαλονίκη 20 μαθητές.
Με τη σειρά της η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη τόνισε, μιλώντας στον ΑΝΤ1 ότι «οι αποφάσεις για τον αριθμό των παιδιών στις αίθουσες πάρθηκαν μετά από τις διαβεβαιώσεις που έδωσαν στο υπουργείο Παιδείας οι αρμόδιοι επιστήμονες», συμπληρώνοντας ότι για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ισχύουν όλα τα μέτρα που έχουν παρθεί για τους δημοσίους υπαλλήλους.
Παράλληλα, απέρριψε τις ενστάσεις για μη εξεύρεση περισσότερων αιθουσών ή την πραγματοποίηση μαθημάτων σε βάρδιες πρωί και απόγευμα, λέγοντας ότι δεν επαρκεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών για να γίνει κάτι τέτοιο σε ολόκληρη την χώρα, ώστε έτσι να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών ανά αίθουσα, προσθέτοντας ότι συντρέχουν και άλλοι βασικοί λόγοι, πχ. οικογενειακού προγραμματισμού.
Ακόμη, αποκάλυψε ότι δεν έχει ζητηθεί από τους ειδικούς να γίνεται θερμομέτρηση στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς πριν την είσοδο τους στο σχολείο.
«Κανείς στην τάξη χωρίς μάσκα»
Η πολιτεία θα εφαρμόσει απαρέγκλιτα την πολιτική «κανείς στην τάξη χωρίς μάσκα» είπε ακόμα η κυρία Κεραμέως.
«Η μάσκα είναι ό,τι πιο πολύτιμο σε καιρό πανδημίας. Η μάσκα είναι υποχρεωτική στα σχολεία. Δεν θα μπαίνει κανείς στην τάξη χωρίς μάσκα. Ούτε μαθητής, ούτε καθηγητής ούτε γονιός, οποιοσδήποτε. Xρήση μάσκας απ’ όλους και στα λεωφορεία, οδηγούς, συνοδούς, μαθητές» ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας.
Παράλληλα, αποσαφήνισε ότι εάν εμφανιστεί ένα κρούσμα κλείνει το τμήμα και γίνεται ιχνηλάτηση. Αν το κρούσμα είναι εκπαιδευτικός, και όχι μαθητής, γίνεται ιχνηλάτηση, και μπορεί να κλείσουν και περισσότερα τμήματα.
Εξάλλου, μια έξαρση κρουσμάτων σε συγκεκριμένη περιοχή μπορεί να ακολουθήσει κλείσιμο σχολικής μονάδας, με τηλεκπαίδευση των μαθητών, καθότι υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές.
«Δεν θα διστάσουμε αν χρειαστεί να επικαιροποιήσουμε τα μέτρα, θετικά ή αρνητικά, με φροντίδα στη δημόσια υγεία και την εκπαίδευση» διαβεβαίωσε η υπουργός Παιδείας.
Για την απόφαση ανοίγματος των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου η υπουργός σχολίασε ότι «τα κρούσματα του Αυγούστου έδειξαν σε μεγάλο βαθμό ότι συνδέονται με ασυμπτωματικούς. Στόχος μας ήταν να κατασταλάξει και να βελτιωθεί η επιδημιολογική εικόνα μετά την επιστροφή των εκδρομέων, να μην μετακινούνται δύο και τρεις μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία». «Ένα 15% δεν είχε γυρίσει ακόμα στα αστικά κέντρα. Είναι πολύ σημαντικό να γυρίσουν οι εκδρομείς για να σταθεροποιηθεί η επιδημιολογική εικόνα» τόνισε η κ. Κεραμέως.
«Για 1η φόρα μετά από παρά πολλά χρόνια έχουμε προχωρήσει στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών... Και οι μάσκες και τα αντισηπτικά θα είναι στις θέσεις τους, ήταν ξεκάθαροι ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ» επισήμανε ο υπουργός και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ. Παράλληλα, γιατροί θα πάνε στα σχολεία για να εξηγήσουν για τον κορωνοϊό σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο».
Για τα ολοήμερα σχολεία σχολίασε ότι είναι πολύ σημαντικό εργαλείο, δίνει περισσότερες δυνατότητες στα παιδιά να στηριχτούν παιδαγωγικά, περιορίζει την επαφή των παιδιών με τους πιο ευάλωτους.
«Ο πρωθυπουργός έχει δώσει το πράσινο φως για πόρους πάνω από 100 εκατ. ευρώ για περισσότερους εκπαιδευτικούς και για περισσότερα τμήματα για τα ολοήμερα. Προτρέπω τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους» δήλωσε.
Αναλυτικά τα μέτρα
Τα μέτρα με τα οποία θα ανοίξουν τα σχολεία είναι:
- Χρήση μάσκας
Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.
Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.
- Ενημέρωση και οδηγίες
Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.
- Αντισηπτικά στο σχολείο, σχολαστικός καθαρισμός, με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Ενίσχυση ολοήμερου σχολείου, με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
- Δειγματοληπτικοί έλεγχοι ΕΟΔΥ στα σχολεία σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.
- Διαφορετικά διαλείμματα με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.
- Προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων
Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.
- Σχολικοί εορτασμοί με μέτρα εντός κάθε σχολικού τμήματος.
- Μαθητικοί διαγωνισμοί με μέτρα, με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.
- Μη πραγματοποίηση εκδρομών και συνδρίων
- Επισκέψεις και περίπατοι ανά τμήμα
Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.
- Αθλήματα
- Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.
- Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.
- Εργαστήρια
- Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.
- Αίθουσα πληροφορικής
Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.
- Μουσικά όργανα
- Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση
- Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.
- Ισχυρή σύσταση για ατομικό παγούρι/νερό
Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.