Σφοδρή αντιπαράθεση Φίλη - υπουργείου Παιδείας για τα περί διαρροής δεδομένων
Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ του Νίκου Φίλη και το υπουργείο Παιδείας αφού ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός κατήγγειλε διαρροή απόρρητων στοιχείων μαθητών και εκπαιδευτικών, στη Βουλή.
«Το περίφημο "στικάκι" του κ. Φίλη, περιείχε ένα αρχείο εις διπλούν, σε μορφή excel και pdf, με καταγραφή στατιστικών στοιχείων από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία εντοπίζονται στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε blog Υπεύθυνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας.
Και σημειώνει:
«Παρά τη δημόσια τοποθέτηση του κ. Φίλη για την οποία κρίνεται και ο ίδιος και το κόμμα του από τους Έλληνες πολίτες, σημειώνεται ότι:
-Πρώτον, δεν πρόκειται για καμία διαρροή δεδομένων. Τα στοιχεία έχουν καταχωριστεί οικειοθελώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και χρησιμεύουν, εν γνώσει τους, ως οδηγός για την καταχώριση στοιχείων από τους συναδέλφους τους.
- Δεύτερον, τα αρχεία δεν περιλαμβάνουν κανένα προσωπικό δεδομένο μαθητών.
- Τρίτον, καταγράφονται μόνο αριθμητικά, μη προσωπικά, αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δηλαδή αποκλειστικά και μόνο συνολικοί αριθμοί μαθητών που συμμετείχαν σε συνεδρίες, ποσοστό συμμετοχής, διάρκεια σε λεπτά κτλ.
Καταρρέουν, συνεπώς, με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο οι ισχυρισμοί του κ. Φίλη περί διαρροής και περί δημοσίευσης προσωπικών δεδομένων μαθητών.
Περιμέναμε ότι θα διαψευσθούν παταγωδώς οι δήθεν αποκαλύψεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η οποία εξ αρχής εναντιώθηκε σε κάθε μορφής εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αντιπροτείνοντας το απόλυτο σκοτάδι για την εκπαιδευτική κοινότητα.
Είναι αυταπόδεικτο ότι για κάθε λύση ψάχνουν ένα πρόβλημα, για κάθε πρόοδο αναζητούν έναν ανύπαρκτο εχθρό. Αλλά ότι – άθελα ή εσκεμμένα – συγχέουν τη διαρροή προσωπικών δεδομένων με την οικειοθελή ανάρτηση στατιστικών στοιχείων, αυτό δεν το περιμέναμε».
Το στικάκι Φίλη στη Βουλή
Σύμφωνα με τον κ. Φίλη προκύπτει διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών και συγκεκριμένα «2.024 εγγραφές εκατοντάδων εκπαιδευτικών με στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο, σχολείο, τάξη, τμήμα, μάθημα, αριθμός μαθητών που συμμετείχαν, διάρκεια μαθήματος, ημερομηνία, ώρα παραμονής στο τηλεμάθημα ακόμη και προσωπικές σημειώσεις ή παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών».
Κατέθεσε μάλιστα, το στικάκι με τα στοιχεία στη Βουλή, καλώντας την υπουργό Παιδείας να διαβεβαιώσει πως δεν υπάρχει παραβίαση προσωπικών δεδομένων και πως μαθητές και εκπαιδευτικοί είναι οχυρωμένοι. Σημείωσε δε, πως εάν η Νίκη Κεραμέως το γνωρίζει αλλά το αποκρύπτει είναι «έγκλημα» και παραβίαση του Συντάγματος και της νομοθεσίας.
Επιφυλάχθηκε να απαντήσει η υπουργός Παιδείας, η οποία δεσμεύθηκε να εξετάσει το θέμα, για το οποίο -όπως είπε- δεν έχει ενημέρωση. Επί της ουσίας της ερώτησης, απέρριψε τις αιτιάσεις Φίλη ότι το 61% των μαθητών δεν συμμετέχει στα μαθήματα αυτή την περίοδο κι ότι είναι άδεια τα ανοιχτά σχολεία.
«Έχετε απέχθεια για οτιδήποτε άπτεται του ιδιωτικού τομέα», επεσήμανε η κ. Κεραμέως και αναφερόμενη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είπε πως εάν είχαν υιοθετηθεί οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για αξιοποίηση των δημόσιων φορέων περισσότεροι από 1 εκατ. Μαθητές θα ήταν στο σκοτάδι.
«Στους δημόσιους φορείς στραφήκαμε, αλλά το σύστημα μπορούσε να "σηκώσει" μόνον 500 χρήστες ταυτόχρονα κι η χώρα έχει 1,4 εκατ. μαθητές, αυτή είναι η σοβαρή εναλλακτική πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης; Θα αφήνατε στο σκοτάδι 1,4 εκατ. μαθητές», είπε η κ. Κεραμέως. Κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι πολέμησε εξαρχής λυσσαλέα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χωρίς να προτείνει λύσεις κι ότι διαφώνησε ακόμη και με το άνοιγμα των σχολείων με στελέχη του να λοιδορούν τον κ. Τσιόδρα και διερωτήθηκε αν αυτό που ήθελε ήταν να μείνουν τα παιδιά στο σκοτάδι για έξι μήνες.
«Ντροπή» χαρακτήρισε ο Νίκος Φίλης τα όσα είπε η υπουργός Παιδείας για τους δημόσιους φορείς και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, χαρακτηρίζοντας ψευδή τα στοιχεία που έδωσε.
Στη δευτερολογία της η Νίκη Κεραμέως επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ κια για τη στάση του απέναντι στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, λέγοντας ότι αντί να συμβάλλει με προτάσεις καλεί τους εκπαιδευτικούς σε συλλαλητήριο.