Πότε θα γίνει η ανάπλαση της Αθήνας - Τι αποκαλύπτει ο Κώστας Μπακογιάννης
Ο Κώστας Μπακογιάννης μίλησε για το σχέδιο που θα αλλάξει την εικόνα στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Όπως ανέφερε ο δήμαρχος της Αθήνας, μιλώντας στον ΑΝΤ1, υπήρξε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για τη διεξαγωγή κυκλοφοριακής μελέτης, η οποία είχε να γίνει από το 2004, σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι όλες οι παρεμβάσεις στη χειρότερη περίπτωση θα έχουν επίπτωση στην πόλη μόλις 4% .
Ο κ. Μπακογιάννης υπογράμμισε ότι «το στοίχημα της πόλης είναι η μεικτή χρήση, να συμβιώνουμε όλοι μαζί οι μόνιμοι κάτοικοι οι εργαζόμενοι και οι τουρίστες, και αυτό θέλουμε να πετύχουμε», ενώ ανέφερε ότι «ο Μεγάλος Περίπατος απελευθερώνει 50 στρέμματα δημόσιου χώρου».
«Σήμερα η Αθήνα αδικείται και μας αδικεί όλους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε αναλυτικά το σχέδιο για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας
Ο δήμαρχος Αθηναίων έδωσε μια εικόνα για τα έργα που πρόκειται να γίνουν το επόμενο διάστημα, σημειώνοντας ότι θα είναι ένα έργο ζωντανό και ανοιχτό, το οποίο θα γίνει σταδιακά.
«Θα το παρακολουθούμε, θα το αξιολογούμε και στην συνέχεια θα έρθουν οι μόνιμες αλλαγές» σημείωσε.
Τέλος ο κ. Μπακογιάννης αποκάλυψε ότι το πιλοτικό σχέδιο θα ξεκινήσει να δουλεύεται στα τέλη Μαΐου και θα παραδοθεί τέλη Ιουνίου η πρώτη φάση του σχεδίου.
Ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», μια από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ στην πρωτεύουσα ξεκινά, μετά την έγκριση του σχετικού σχεδίου από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων.
Η ζωτικής σημασίας παρέμβαση θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα τέλη Ιουνίου, με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να τίθενται σε άμεση εφαρμογή, τις επόμενες εβδομάδες «συστήνοντας» ξανάτο αθηναϊκό κέντρο στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Έχοντας ως βάση αναλυτικά επεξεργασμένες μελέτες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν.
Στόχος των παρεμβάσεων είναι: α) η σημαντική αύξηση του δημόσιου χώρου και αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και β) η ανάδειξη του ιστορικού κέντρου, με τα σχέδια πολλών δεκαετιών για την γίνονται πραγματικότητα.
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβίωσης και ενοποίησης του ιστορικού κέντρου, που θα δημιουργήσει έναν Μεγάλο Περίπατο με διαδρομές που θα ενώνουν για πρώτη φορά τις ιστορικές γειτονιές της Αθήνας, τους παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικούς θησαυρούς της και θα επιστρέψει την πόλη στην υπηρεσία των κατοίκων και των επισκεπτών της, αλλάζοντας την καθημερινότητά τους προς το καλύτερο.
Δείτε το σχέδιο για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας
Αναλυτικά οι παρεμβάσεις
1- Ομόνοια
Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.
2- Πανεπιστημίου - Πατησίων
Στη Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.
Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο.
Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).
Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
3- Βασιλίσσης Όλγας
Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.
4- Ηρώδου Αττικού
Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελέυθερη από Ι.Χ.
Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:
- έκτακτης ανάγκης
- τροφοδοσίας
- απορριμματοφόρα
- εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
- εξυπηρέτησης κατοίκων
- υπηρεσιακά αυτοκίνητα
- ταξί μετά από κλήση τους
Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000 τετραγωνικά μέτρα στον δημόσιο χώρο.
5- Αθηνάς – Ερμού
Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
- έκτακτης ανάγκης
- τροφοδοσίας
- απορριμματοφόρα
- εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
- που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
- ταξί μετά από κλήση τους
6- Σύνταγμα
Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.
Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση προβλέπει:
- 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα
- 1 νέα λεωφορειολωρίδα
- 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων
7- Πλάκα
Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
- έκτακτης ανάγκης
- τροφοδοσίας
- απορριμματοφόρα
- εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
- όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
- ταξί μετά από κλήση τους
8- Εμπορικό Τρίγωνο
Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
- έκτακτης ανάγκης
- τροφοδοσίας
- απορριμματοφόρα
- εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
- όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
- ταξί μετά από κλήση τους
9- Μητροπόλεως
Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ..
Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:
- έκτακτης ανάγκης
- τροφοδοσίας
- απορριμματοφόρα
- εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
- όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
- ταξί μετά από κλήση τους
10- Πλατεία Θεάτρου - Πλατεία Δικαιοσύνης - Πλατεία Κοραή
Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.
11- Κεραμεικός - Ακαδημία Πλάτωνος
Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.