ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Καβγάς Τσίπρα-κυβέρνησης με καταγγελίες για διαπλοκή

Γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ / AndreaBonetti

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται ο Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο της καθιερωμένης συμμετοχής των πολιτικών αρχηγών στην 84η ΔΕΘ.

Μετά από τέσσερα χρόνια ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επισκέπτεται της ΔΕΘ όχι ως πρωθυπουργός αλλά ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ωστόσο, ο κ. Τσίπρας δείχνει αντανακλαστικά υψηλού «επαγγελματισμού» αφού φαίνεται ότι μπήκε γρήγορα στο «κουστούμι» του νέου πολιτικού ρόλου του.

Ο Αλέξης Τσίπρας είχε σήμερα συναντήσεις με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, καθώς και παραγωγικούς φορείς. Με το «καλημέρα» της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Τσίπρας εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση ενάντια στην κυβέρνηση για το ζήτημα του Μετρό της Θεσσαλονίκης και των αρχαίων.

Τα αρχαία

Υπενθυμίζεται ότι στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι αλλάζει πάλι ο σχεδιασμός του Μετρό. Ο σταθμός της Βενιζέλου θα κατασκευαστεί αφού αφαιρεθούν οι πολύ σημαντικές αρχαιότητες που έχουν βρεθεί εκεί. Τα αρχαία θα επανατοποθετηθούν μετά την κατασκευή του σταθμού.

Στην απόφαση της κυβέρνησης αντιτίθεται ο Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος μάλιστα έχει πάρει και σχετική πρωτοβουλία. Μετά τη σημερινή συνάντηση του με τον κ. Μπουτάρη, ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε ότι: «Μετά από πάρα πολλά χρόνια, δυστυχώς επιστρέφουμε στην κανονικότητα των καθυστερήσεων, των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και της βάναυσης αδιαφορίας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, και άρα στην ταυτότητα της πόλης. Τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να τρέξουμε το μετρό της Θεσσαλονίκης τρεισήμισι φορές πιο γρήγορα από ότι τα δέκα προηγούμενα χρόνια. Αρχές του 2016 ήμασταν στο 30% του έργου και έχουμε φτάσει στο 75%. Ήδη έχει κατασκευαστεί στο σύνολό της η γραμμή του μετρό. Βεβαίως, στον σταθμό Βενιζέλου μένει η κατασκευή. Αλλά ακόμα και στο σταθμό Βενιζέλου που έχουν βρεθεί αρχαιότητες, έχει ήδη κατασκευαστεί η σήραγγα.»

Ο κ. Τσίπρας προσέθεσε ότι: «Ο σχεδιασμός μας ήταν τέλη του 2020, δηλαδή σε έναν χρόνο από τώρα περίπου, το μετρό να αποδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει έτοιμη η μελέτη που αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Εγώ έχω επισκεφθεί τον χώρο, και πραγματικά, πρόκειται για μοναδικά ευρήματα, καθώς είναι ατόφια η παλιά ρωμαϊκή Εγνατία Οδός για 80 περίπου μέτρα, ένας εθνικός θησαυρός, ο οποίος τώρα βάναυσα κακοποιείται. Αλλά το χειρότερο δεν είναι αυτό. Το χειρότερο είναι ότι από το ψευδοδίλλημα «ή αρχαία ή μετρό», εμείς καταφέραμε να προχωρήσουμε στη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα δυστυχώς περνάμε στο «ούτε αρχαία ούτε μετρό». Διότι, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, δυστυχώς, αντί για τέλη του 2020, θα έχουν την ευκαιρία –και εάν, λέω εγώ– να δουν το μετρό να λειτουργεί την άνοιξη του 2023.»

«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα από πλευράς του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στην ΔΕΘ και έδωσε “πάσα” στο νέο εθνικό εργολάβο, παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις -ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, να αυξήσει τα διόδια στην Αττική Οδό», είπε ακόμα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Η απάντηση Πέτσα

Στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε ο Στέλιος Πέτσας. Στη δήλωσή του αναφέρει: «Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις «εργολάβος» και «διαπλοκή». Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από «μουσαμάδες»... Του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: «Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας.»

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προσθέτει ότι: «Σε αυτό το πλαίσιο ο Πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ ότι η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν «και Μετρό και αρχαία».

Τρία ερωτήματα

Στον κυβερνητικό εκπρόσωπο ανταπάντησε ο Αλέξης Χαρίτσης, θέτοντας τρία ερωτήματα:

  1. Γιατί ο κύριος Μητσοτάκης επιλέγει την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου του μετρό στη Θεσσαλονίκη τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επιτύχει την επίσπευση του έργου τρεις φορές πιο γρήγορα από ότι μέχρι το 2014 και είχε με σαφήνεια ορίσει την έναρξη λειτουργίας στα τέλη του 2020;
  2. Ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος για το ελληνικό δημόσιο από τον νέο σχεδιασμό;
  3. Ποιο θα είναι το όφελος του νέου εθνικού εργολάβου από τις καθυστερήσεις που με πρωτοφανή τρόπο προανήγγειλε ο κύριος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ δίνοντας νομικό πάτημα για επιπλέον αξιώσεις του αναδόχου;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης