ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κόντρα Ζορμπά – Κεφαλογιάννη για τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

EUROKINISSI

Κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ της Μυρσίνης Ζορμπά και της Όλγας Κεφαλογιάννη, με τις δύο πολιτικούς να διασταυρώνουν τα ξίφη τους με αφορμή την επιλογή καλλιτεχνικού Διευθυντή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Η βουλευτής της ΝΔ, Όλγα Κεφαλογιάννη, κατηγόρησε την υπουργό Πολιτισμού μέσω ανακοίνωσής της για αδιαφάνεια στη στελέχωση πολιτιστικών οργανισμών.

«Και στην περίπτωση του νέου καλλιτεχνικού Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης η κ. Μυρσίνη Ζορμπά έχει ως πρώτη προτεραιότητα την εξυπηρέτηση μικροκομματικών συμφερόντων. Το σύνολο των πεπραγμένων της θα κριθεί σύντομα. Η επόμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα προχωρήσει και στον πολιτισμό με σχέδιο, διαφάνεια, νομιμότητα και λογοδοσία» τόνισε η κ. Κεφαλογιάννη.

Η απάντηση από πλευράς της Μυρσίνης Ζορμπά ήταν έντονη, με την υπουργό να καταλογίζει «εμμονές, φούρια και αλαζονεία» στην Όλγα Κεφαλογιάννη.

«Δεν περιμένω την κα Κεφαλογιάννη να με κρίνει και να μιλάει για ένα μέλλον με αξίες που η ίδια σε κάθε λέξη της καταπατά εκτοξεύοντας δηλητήριο. Να γνωρίζει όμως ότι ακόμη και αν δεν καταφέρνει να δείχνει το στοιχειώδη σεβασμό σε ανθρώπους, οφείλει τουλάχιστον να σέβεται τους θεσμούς για τους οποίους κόπτεται τάχα» σχολίασε η υπουργός Πολιτισμού.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Μυρσίνης Ζορμπά

Στοιχεία εμμονής και άγριας επίθεσης στην απόλυτα νόμιμη θεσμική διαδικασία της προκήρυξης θέσεων καλλιτεχνικών διευθυντών περιέχει η νέα ανακοίνωση της τομεάρχου πολιτισμού της ΝΔ.

Η αμετροέπεια και η κατασυκοφάντηση, όμως, δεν είναι καλοί σύμβουλοι, όταν μάλιστα δεν αφορούν μόνο τους πολιτικούς αντιπάλους, αλλά εμπλέκουν πολιτιστικούς οργανισμούς και πρόσωπα του καλλιτεχνικού κόσμου που ουδεμία σχέση έχουν με τις εμμονές της κας Κεφαλογιάννη. Γι’ αυτό της συστήνουμε να σκεφτεί έστω και τώρα υπεύθυνα και να απαντήσει στο πραγματικό ερώτημα που έχουμε θέσει με κάθε παρόμοια ευκαιρία που μας δίνει: διορισμοί ή προκηρύξεις στους πολιτιστικούς οργανισμούς, ρουσφετολογικές τοποθετήσεις ή διαγωνισμοί με διαφάνεια και αξιοκρατία, πολιτικοί φίλοι ή άξιοι καλλιτέχνες;

Να μας πει, χωρίς υπεκφυγές, συγκεκριμένα ποια είναι η φωτογραφική προκήρυξη που υπονοεί, διότι οι θολές κατηγορίες που εκτοξεύει μολύνουν το περιβάλλον και χαρακτηρίζουν το δικό της ήθος. Οι αβάσιμες αιτιάσεις της κας Κεφαλογιάννη προκαλούν τοξικότητα σε έναν ευαίσθητο χώρο που πρέπει να μένει έξω από πολιτικές αντιπαραθέσεις.

Συγκεκριμένα, η προκήρυξη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης έγινε με όλους τους κανόνες διαφάνειας και ακολούθησε σχολαστικά τις απαραίτητες νόμιμες διαδικασίες ανάδειξης του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή.

Η κα Κεφαλογιάννη αναφέρεται στον προηγούμενο διευθυντή του ΟΜΜΘ εκτοξεύοντας εναντίον της Υπουργού Πολιτισμού κατηγορίες για εξαναγκασμό του σε παραίτηση, ενώ είναι γνωστό ότι εργαζόταν επί εννιά χρόνια στον οργανισμό και παραιτήθηκε προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να υποβάλει αίτηση στην προκήρυξη. Μήπως η κα Κεφαλογιάννη προτιμά μόνιμους διευθυντές διορισμένους που μένουν σαν δημόσιοι υπάλληλοι στις θέσεις τους;

Η προκήρυξη του ΕΜΣΤ βγήκε άγονη ακριβώς γιατί οι διαδικασίες ήταν διαφανείς και αξιοκρατικές, γι’ αυτό και θα επαναληφθεί.

Όσον αφορά στις προκηρύξεις για τις θέσεις των καλλιτεχνικών διευθυντών του Εθνικού Θεάτρου και του Ελληνικού Φεστιβάλ, ας μην ανησυχεί, διότι η δημόσια διοίκηση έχει τον τρόπο να διασφαλίζει την ομαλή και νόμιμη λειτουργία αναστέλλοντας τις προθεσμίες υποβολής των δικαιολογητικών αμέσως μόλις προκηρυχθούν οι εκλογές. Οι κανόνες υπάρχουν και ισχύουν για όλους και, όπως όλοι ξέρουν, οι εκλογές δεν έχουν ακόμη προκηρυχθεί. Προς τι λοιπόν η τόση φούρια και αλαζονεία;

Η Υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά δήλωσε: «Όσο για τα προσωπικά βέλη της κας Κεφαλογιάννη εναντίον μου να γνωρίζει ότι κρίνομαι καθημερινά και παίρνω τη δημόσια πολιτική ευθύνη που μου αναλογεί. Δεν περιμένω την κα Κεφαλογιάννη να με κρίνει και να μιλάει για ένα μέλλον με αξίες που η ίδια σε κάθε λέξη της καταπατά εκτοξεύοντας δηλητήριο. Να γνωρίζει όμως ότι ακόμη και αν δεν καταφέρνει να δείχνει το στοιχειώδη σεβασμό σε ανθρώπους, οφείλει τουλάχιστον να σέβεται τους θεσμούς για τους οποίους κόπτεται τάχα. Όσο θα βρίσκομαι στο υπουργείο Πολιτισμού θα εργάζομαι σταθερά και ως την τελευταία ημέρα με αφοσίωση στο σημαντικό έργο που πρέπει να ολοκληρωθεί».

Ολόκληρη η δήλωση της Όλγας Κεφαλογιάννη

«Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Μυρσίνη Ζορμπά αντί να σιωπά και να κάνει, ως οφείλει, την αυτοκριτική της, επιδίδεται ακόμα μια φορά, σε ένα φλύαρο παιχνίδι εντυπώσεων.

Η αλήθεια είναι όμως διαφορετική. Από την αρχή της θητείας της, η κ. Ζορμπά, έχει επιλέξει να στελεχώσει τις κρατικές σκηνές και άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς χωρίς ίχνος διαφάνειας και αξιοκρατίας. Όπου τη βολεύει, άμεσα με δική της υπογραφή πληροί τις θέσεις. Σε άλλες περιπτώσεις, προκηρύσσει τις θέσεις με φωτογραφικές διαδικασίες που μόνο κατ’ επίφαση είναι “διαγωνιστικές” και “διαφανείς”.

Υπάρχουν, βέβαια, και οι περιπτώσεις φιάσκο, όπως η περίπτωση του Ε.Μ.Σ.Τ. για τις οποίες δεν δίνονται εξηγήσεις. Θυμίζουμε ότι η κ. Ζορμπά έσπευσε να εξαναγκάσει σε παραίτηση τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης τον περασμένο Νοέμβριο. Είχε προηγηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του Υπ. Πολιτισμού η μεθόδευση επιλογής Γενικού Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με δύο αλλεπάλληλες τροπολογίες.

Τον Ιανουάριο του 2019, δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για την επιλογή νέου καλλιτεχνικού Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Όμως, αμέσως μετά τα εκλογικά αποτελέσματα της 26ης Μαΐου, με πρωτοφανή σπουδή, μέσα σε μία μόνο ημέρα, ολοκληρώθηκαν οι συνεντεύξεις όλων των υποψηφίων. Ακριβώς την επομένη ημέρα, εκδόθηκε το συνοπτικό και χωρίς επαρκή αιτιολόγηση πρακτικό της διαδικασίας αξιολόγησης, ενώ ταυτόχρονα αναρτήθηκε η πράξη επικύρωσης του αποτελέσματος. Και αυτό χωρίς να έχει προηγηθεί ο καθορισμός των αποδοχών του καλλιτεχνικού Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με Κ.Υ.Α, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Η κ. Ζορμπά, με τις πράξεις της, λειτουργεί πέρα και πάνω από κάθε δεοντολογία. Δεν αντιλαμβάνεται ότι τελεί υπό παραίτηση και ότι η θητεία της έχει ουσιαστικά λήξει. Το σύνολο των πεπραγμένων της θα κριθεί σύντομα. Εμείς κοιτάμε στο μέλλον. Θα προχωρήσουμε με σχέδιο, διαφάνεια, νομιμότητα και λογοδοσία».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης