Διαψεύδει επεισόδιο μεταξύ ελληνικού πλοίου και Barbaros η ελληνική πλευρά
Σκηνικό έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο επιχειρεί για ακόμη μια φορά να στήσει η Άγκυρα, με τουρκικά πρακτορεία να κάνουν λόγο για «επεισόδιο» μεταξύ του τουρκικού ερευνητικού Barbaros και ελληνικής φρεγάτας -περιστατικό που διαψεύστηκε από το ΓΕΕΘΑ, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας με το CNN Greece.
Το τουρκικό πρακτορείο Anadolu, όπως μεταδίδει το ΚΥΠΕ, αναφέρει ότι η ελληνική φρεγάτα προκάλεσε «κρίση στη Μεσόγειο» ενώ άλλα τουρκικά ΜΜΕ ισχυρίζονται ότι υπήρξε «παρενόχληση από πλευράς του ελληνικού πλοίου» σε «διεθνή ύδατα» και κατά παράβαση του διεθνούς ναυτικού δικαίου.
Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ανέβασε σήμερα το «θερμόμετρο», απαντώντας σε ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών για το σεισμογραφικό ερευνητικό σκάφος Barbaros.
Στην ανακοίνωσή του, το τουρκικό ΥΠΕΞ αναφέρει ότι το Barbaros ξεκίνησε μια νέα σεισμική έρευνα το πρωί της 18ης Οκτωβρίου στη Μεσόγειο.
«Το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το ελληνικό ΥΠΕΞ χθες είναι απολύτως ανυπόστατο βάσει του διεθνούς νόμου. Η επιμονή της Ελλάδας σε μη ρεαλιστικές κατηγορίες δεν θα καταλήξει σε κανένα άλλο κακό από το να ζημιώσει τις διμερείς σχέσεις και τη σταθερότητα της περιοχής» αναφέρει το τουρκικό υπουργείο, και συμπληρώνει: «Η Τουρκία θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα κυριαρχικά δικαιώματα και τις εξουσίες της ηπειρωτικής μας υφαλοκρηπίδας με βάση το διεθνές δίκαιο. Σας συμβουλεύουμε να παραμείνετε μακριά από τις συμπεριφορές που μπορεί να προκαλέσουν κλιμάκωση στην περιοχή».
Χτες, το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών έβαλε στο «στόχαστρο» την τουρκική NAVTEX σε ανακοίνωσή του:
«Την Τρίτη 16, Οκτωβρίου αναγγέλθηκε με Navtex από τον τουρκικό σταθμό Αττάλειας ότι το πλοίο Mπαρμπαρός πρόκειται να πραγματοποιήσει σεισμικές έρευνες σε τμήμα της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
"Η νέα αυτή τουρκική πρόκληση δείχνει ότι η Τουρκία συνεχίζει δράσεις που προκαλούν ένταση στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο."Υπενθυμίζεται συναφώς ότι για τη διενέργεια ανάλογων ερευνών στην ελληνική υφαλοκρηπίδα απαιτείται άδεια από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές. Επιπλέον, η ευθύνη έκδοσης της σχετικής Navtex ανήκει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών. Στην προκειμένη περίπτωση, δεν τηρήθηκαν για μια εισέτι φορά από τουρκικής πλευράς οι προβλεπόμενες από το διεθνές δίκαιο διαδικασίες και οι διεθνείς κανόνες, γεγονός το οποίο η ελληνική πλευρά επισημαίνει μετ’ επιτάσεως σε έντονο διάβημα το οποίο γίνεται κατά παγία πρακτική έναντι των τουρκικών αρχών».