ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γαβρόγλου: Να δούμε νέες μορφές ανάπτυξης των πανεπιστημίων

Γαβρόγλου: Να δούμε νέες μορφές ανάπτυξης των πανεπιστημίων
EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

«Ο βασικός μας στόχος δεν είναι να δούμε μόνο πόσα καινούργια τμήματα θα φτιάξουμε ή δεν θα φτιάξουμε, αλλά να δούμε τις νέες μορφές, που θα υλοποιηθούν μέσα από αυτή τη μεγάλη συζήτηση που γίνεται στο τόπο μας, για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης». Αυτό υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος επισκέφθηκε το Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ο κ. Γαβρόγλου πραγματοποιεί τριήμερη περιοδεία στη Θεσσαλία και στη Λαμία, όπου θα έχει συναντήσεις με τις διοικήσεις και τους καθηγητές του πανεπιστημίου και των ΤΕΙ Θεσσαλίας και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αντικείμενο τη διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

«Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι οι συναντήσεις με τα μέλη του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων και τα ΤΕΙ. Και στη συνέχεια σε κάθε πόλη θα συναντήσουμε και τις τοπικές αρχές. Αλλά ο βασικός μας στόχος είναι να συζητήσουμε με τον κόσμο των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ το μέλλον των ιδρυμάτων μας», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας από τα Τρίκαλα, πρώτο σταθμό της περιοδείας του.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας, ο κοσμήτορας Αθανάσιος Παπαϊωάννου παρουσίασε το έργο του Τμήματος, ενώ στη συνάντηση παρέστη και μίλησε ο αντιπρύτανης του ΤΕΙ Θεσσαλίας Μιχάλης Βραχνάκης, όπως και άλλοι καθηγητές.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε:

«Είχαμε μια πάρα πολύ δημιουργική κουβέντα, η συζήτηση που έγινε ήταν και με τους συναδέλφους μας του ΤΕΦΑΑ και με τους συναδέλφους μας του ΤΕΙ. Έγινε μια ενιαία συζήτηση, και από αυτή την ενιαία συζήτηση, αυτό που κρατάω, είναι η αγωνία όλων αλλά και η μεγάλη αισιοδοξία, για να μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας όχι μόνο ένα εγχείρημα που έχει αρχίσει, αλλά τις νέες μορφές ανάπτυξης των πανεπιστημίων μας, με τα ινστιτούτα, με τα κέντρα, με τα καλοκαιρινά σχολεία, με συνεργασία με άλλους φορείς. Αναπτύχθηκε ένας πλούσιος προβληματισμός για τη συνεργασία με τη στρατιωτική σχολή. Αυτά τα θεωρούμε καινούργια, σημαντικά βήματα και ελπίζουμε ότι θα υλοποιηθούν κιόλας».

Ερωτηθείς σχετικά με κινητοποιήσεις από τις τοπικές κοινωνίες που αντιδρούν για το κλείσιμο σχολών, είπε πως οι τοπικές κοινωνίες και οι τοπικοί άρχοντες πρέπει να απαντήσουν στο ερώτημα ποιοι θεσμοί προγραμματίζουν και νομοθετούν το μέλλον των πανεπιστημίων, για να εξηγήσει: «Το υπουργείο Παιδείας, ανεξαρτήτου κυβέρνησης πρέπει να έχει τη βασική πολιτική ευθύνη για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης. Πώς την αποκτά; Με δύο τρόπους. Συζήτηση, με τους καθηγητές, συζήτηση με την τοπική κοινωνία».

Ακόμα ανέφερε «εδώ έχετε ένα εξαιρετικό τμήμα, αυτό το τμήμα θα το ενισχύσουμε, για να γίνει ακόμα καλύτερο», για να καταλήξει:

«Η συζήτηση για την ανώτατη εκπαίδευση από τη μεταπολίτευση και μετά -για να μην πηγαίνουμε πιο παλαιά-, γίνεται αποκλειστικά με όρους τι τμήμα κάνεις κάπου. Εμείς λέμε ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε. Και ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε, γιατί αποκλειστικά και μόνον ένα τμήμα δεν είναι αναβάθμιση ενός πανεπιστημίου. Για αυτό, λέω, συζητάμε το μέλλον και συζητάμε αυτούς τους πολλαπλούς τρόπους που ανοίγεται το πανεπιστήμιο στην κοινωνία».