ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Οι αυλές των σχολείων της Θεσσαλονίκης προωθούν την κλιματική ουδετερότητα

Οι αυλές των σχολείων της Θεσσαλονίκης προωθούν την κλιματική ουδετερότητα

Σχολική αυλή (φωτογραφία αρχείου)

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ

Τις δράσεις που πραγματοποιούνται για το περιβάλλον στις αυλές των σχολείων της Θεσσαλονίκης και οι οποίες «παντρεύουν» την περιβαλλοντική συνείδηση με τη μάχη για την ισότητα των φύλων. 

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Περιβαλλοντική Οργάνωση Μαμαγαία συνδιοργανώνουν εκδήλωση παρουσίασης δράσεων και παρεμβάσεων που αποσκοπούν στο να αναδείξουν τις σχολικές αυλές ως δημόσιους χώρους για την προώθηση της ισότητας των φύλων, της συμπερίληψης και της κλιματικής ουδετερότητας.

Η εκδήλωση αποτελεί την τελευταία δράση του έργου «Genderyard», το οποίο υποστηρίζεται από το Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης των Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Ισότητας των Φύλων και της Ενδυνάμωσης Γυναικών, το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Social Dynamo.

Το έργο Genderyard υλοποιήθηκε το διάστημα Μάρτιος - Οκτώβριος 2024 σε συνεργασία με μαθητές και μαθήτριες από τα 41ο, 53ο και 31ο Δημοτικά Σχολεία Θεσσαλονίκης. Αξιοποιώντας περιβαλλοντικές πρακτικές και μέσα από τη δημιουργία λαχανόκηπων οι μαθητές/τριες εξοικειώθηκαν με έμφυλα ζητήματα, πρότειναν λύσεις για την εξομάλυνση έμφυλων στερεοτύπων στη σχολική κοινότητα και προώθησαν ένα συνεργατικό μοντέλο μάθησης για όλη τη σχολική κοινότητα.

Σχολικοί λαχανόκηποι και έργα της πόλης για την βιώσιμη τροφή

Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα και η σημασία του έργου FoodTrails που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, καθώς και το εγκεκριμένο έργο Commit2green που θα ξεκινήσει σύντομα. Πρόκειται για δύο έργα του Δήμου Θεσσαλονίκης που εστιάζουν στην ενεργοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και στην αξιοποίηση των σχολικών αυλών και δωμάτων για την προώθηση της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

Τέλος, παρουσιάζεται για πρώτη φορά η ερευνητική μελέτη που υλοποιήθηκε από την Περιβαλλοντική Οργάνωση Μαμαγαία για την τροφοδοσία των δημόσιων σχολείων και ο εκπαιδευτικός οδηγός Food4Schools, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Accting. Η μελέτη αυτή στοχεύει στην προώθηση βιώσιμων και συμπεριληπτικών διατροφικών συνηθειών στα σχολεία. Η συζήτηση που ακολουθεί θα δώσει την ευκαιρία σε εκπροσώπους εκπαιδευτικών φορέων, οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών και πολίτες να ανταλλάξουν απόψεις και να μοιραστούν εμπειρίες για όλα τα παραπάνω.