ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Keeping Time στους Δελφούς: Έως τις 30 Οκτωβρίου η έκθεση για τον χρόνο και την υλικότητα στο «π»

Keeping Time στους Δελφούς: Έως τις 30 Οκτωβρίου η έκθεση για τον χρόνο και την υλικότητα στο «π»
Άποψη της έκθεσης Keeping Time, με τα έργα των Carly Glovinsky, Canning the Sunset και Charly Nijensohn, Beyond the End, © PCAI

Έργα που επιχειρούν να ανοίξουν τον διάλογο σχετικά με τον χρόνο, την υλικότητα αλλά και το περιβάλλον, φιλοξενεί η έκθεση σύγχρονης τέχνης Keeping Time, στο ανακαινισμένο παβιγιόν, στους Δελφούς. Η έκθεση, που εγκαινιάστηκε τον Ιούνιο και ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες, στις 30 Οκτωβρίου, αποτελείται από έργα των καλλιτεχνών Carly Glovinski, Lynne Harlow και Charly Nijensohn, από τις συλλογές των Polygreen Culture & Art Initiative (PCAI) και Fidelity Ιnvestments Corporate Art Collection. Αμφότερες οι συλλογές είναι μέλη του International Association of Corporate Collections of Contemporary Art (IACCCA).

Την έκθεση επιμελήθηκαν η Patricia Dellorfano, Lexi Lee Sullivan (Fidelity Collection) και Κίκα Κυριακάκου (καλλιτεχνική διευθύντρια του PCAI) και έδωσαν έμφαση στη λειτουργία της ως προβληματισμού γύρω από τον χρόνο και την υλικότητα, ενσωματώνοντας τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και των δύο συλλογών.

Ο ιδιαίτερος χώρος όπου φιλοξενείται η έκθεση αναδεικνύει το μήνυμα αυτό: Το γνωστό παβιγιόν των Δελφών είναι το Περίπτερο Πικιώνη, που σχεδίασαν και δημιούργησαν οι κορυφαίοι Έλληνες αρχιτέκτονες Δημήτρης και Πέτρος Πικιώνης, κατά τη δεκαετία του 1960. Παρότι για σχεδόν τρεις δεκαετίες φιλοξένησε εξέχουσες προσωπικότητες του διεθνούς τζετ σετ που επισκέπτονταν την Ελλάδα και τον «ομφαλό της Γης», τους Δελφούς, κατόπιν εγκαταλείφθηκε και υπέστη καταστροφές. Μόλις τον περασμένο Μάρτιο, η Polygreen, μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στην χώρα μας και η οποία έχει στον πυρήνα της την επιχειρηματικότητα με σεβασμό στο περιβάλλον, και το PCAI προχώρησαν στην ανακατασκευή του, με απόλυτο σεβασμό στα αρχικά σχέδια και υλικά.

poly1.jpg
Είσοδος της έκθεσης στο “π” Παγκόσμιο Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας και Πολιτισμού, © PCAI


Σκοπός τoυ PCAI είναι η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης με κύριο όχημα τη σύγχρονη τέχνη. Έτσι, δημιούργησε στο παλιό παβιγιόν έναν χώρο τέχνης με την ονομασία «π» (Pi, Παγκόσμιο Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας και Πολιτισμού) επιδιώκοντας να προωθήσει τον διάλογο για την προστασία και τον σεβασμό στο περιβάλλον, φιλοξενώντας έργα από όλο τον κόσμο. Πράγματι με την έκθεση Keeping Time, με την οποία σηματοδοτείται η εναρκτήρια εκδήλωση του καλλιτεχνικού προγράμματος του PCAI στο «π», αυτό γίνεται πραγματικότητα: Καθένας που επισκέπτεται τον χώρο μπορεί να διερευνήσει θέματα για τον χρόνο και την υλικότητα, με αναφορές στις σύγχρονες ανησυχίες για το περιβάλλον και τον πλανήτη. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της έκθεσης, λαμβάνουν στο «π» ξεναγήσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ειδικά σχεδιασμένες για παιδιά.

Τα έργα της έκθεσης Keeping Time

Η Lynne Harlow δημιούργησε ειδικά για τη συγκεκριμένη έκθεση το έργο «Delphi Lodestars» που παραπέμπει σε φαινομενικά μαγικά αντικείμενα που συγχωνεύουν το φυσικό και το ανθρωπογενές. Η ίδια δήλωσε κατά την επίσκεψή της στο «π» σχετικά με το έργο της: «Το “Delphi Lodestars” με τα μονόχρωμα αντικείμενά του, παίζουν το ρόλο της ‘άγκυρας’, της πυξίδας που κατευθύνει καθέναν από εμάς στον κόσμο. Αντικείμενα μαγικά που συμπυκνώνουν εσωτερικά τη φύση με το ανθρώπινο στοιχείο, μία ανάμειξη του φυσικού περιβάλλοντος με ανθρώπινες πρακτικές, υλικά, ιδέες και επιθυμίες. Κάθε Loadstar είναι ένα μοναδικό αντικείμενο που ενισχύει την ανάγκη του βράχου αυτού για το οποίο έχει τοποθετηθεί εκεί». Η Harlow είναι γνωστή για τις κομψές και μελετημένες εξερευνήσεις της γύρω από το φως και τον χώρο, ενώ δουλεύοντας με τη γλώσσα του μινιμαλισμού, δημιουργεί εντυπωσιακές συναντήσεις χρώματος και μορφής.

poly2.jpg
Lynne Harlow, Delphi Lodstars, λεπτομέρεια, © PCAI

«Canning the Sunset» ονομάζεται το έργο της Carly Glovinski και μάλιστα δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Γενικότερα στο έργο της παρατηρούμε μία διάθεση εξερεύνησης του αυτοσχεδιασμού και της ευρηματικότητας, σε συνδυασμό με την οικιακή χειροτεχνία και τον σεβασμό προς τη φύση και την ύπαιθρο. Τα στοιχεία του χρόνου και του τόπου ενσωματώνονται στο έργο της, αντιπαραβάλλονται με τη στάθμη της θάλασσας και την εποχιακή άνθιση των λουλουδιών, ενώ σημαδεύονται από την εργασία και τις επαναλαμβανόμενες διαδικασίες.

poly3.jpg
Λεπτομέρεια της έκθεσης, όπου οι επισκέπτες μπορούν να σαρώσουν κωδικούς QR για να μάθουν περισσότερα για τα έργα © PCAI


Μια ομάδα ανθρώπων που βρίσκεται να επιπλέει πάνω στα παγόβουνα της Αρκτικής χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση, ενωμένη και απομονωμένη, αποτυπώνει το έργο του Charly Nijensohn «Beyond the End». Το έργο είναι ένα σχόλιο πάνω στην κλιματική αλλαγή αλλά και στη συνθήκη εγκλεισμού και καραντίνας που επιβλήθηκε σε παγκόσμια κλίμακα. Άλλωστε δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν ο καλλιτέχνης προσκλήθηκε από το PCAI να επεξεργαστεί εκ νέου το έργο του 2007 που γυρίστηκε στο Upernavik τoυ Greenland, με μέλη της κοινότητας των Inuit.

poly4.jpg
Charly Nijensohn, Beyond the End, 2020 (still image), © PCAI

Τίτλος έκθεσης: Keeping Time

Καλλιτέχνες: Carly Glovinski, Lynne Harlow, Charly Nijensohn

Επιμέλεια: Patricia Dellorfano, Lexi Lee Sullivan, Κίκα Κυριακάκου

Χώρος: «π» (Παγκόσμιο Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας και Πολιτισμού), Δελφοί

Διάρκεια έκθεσης: 23 Ιουνίου - 30 Οκτωβρίου 2022

Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Τετάρτη έως Κυριακή 9.00-12.00 & 17.00-20.00

Ελεύθερη είσοδος

Περισσότερες πληροφορίες: info@pcai.gr | pcai.gr