Plastic Free 6 τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδας: Η καθημερινότητά μας με έναν πιο βιώσιμο τρόπο
Ανανεώθηκε:
Η Lidl Ελλάς αναπτύσσει τη δράση της για τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού, που ξεκίνησε από τη Σαντορίνη, σε πέντε ακόμα προορισμούς της χώρας: Χανιά, Χαλκιδική, Κέρκυρα, Ρόδος και Κως.
Το πλαστικό είναι ένα πολύτιμο υλικό για τον άνθρωπο, για την παραγωγή και την κατανάλωση και έχει διευκολύνει αφάνταστα την καθημερινότητά μας, προσφέροντάς μας τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης πρόσβασης σε προϊόντα που απευθύνονται, μάλιστα κατά κύριο λόγο, σε ασθενέστερα οικονομικά στρώματα. Πρόκειται για ένα υλικό ανθεκτικό και ελαφρύ, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους, από την μεταφορά και αποθήκευση τροφίμων έως τη χρήση του σε σκεύη και αντικείμενα καθημερινής χρήσης που είναι προσβάσιμα από μεγάλη μερίδα του πληθυσμού.
Εν τούτοις, σήμερα, η παγκόσμια κοινότητα αναγνωρίζει τις βλαβερές συνέπειες της αλόγιστης χρήσης πλαστικού για τη φύση και το περιβάλλον, καθώς αυτή έχει επιβεβαιωθεί πως έχει δραματικές επιπτώσεις για τον άνθρωπο, τα ζώα και ειδικά τους ωκεανούς. Ήδη μάλιστα έχουν εξαγγελθεί ποικίλες δράσεις σε διεθνές επίπεδο, προκειμένου οι επιπτώσεις αυτές να περιοριστούν και να αναχαιτιστούν με τον αποτελεσματικότερο τρόπο.
Έξι προορισμοί γίνονται «Plastic Free»
Πρωτοπόρος στην προσπάθεια αυτή για τη χώρα μας στέκεται η Lidl Ελλάς, που ήδη πραγματοποιεί το «Plastic Free», ένα από τα πιο δυναμικά προγράμματα στη χώρα μας. Εν πρώτοις, η εταιρεία έγινε η πρώτη επιχείρηση οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα που απέσυρε οριστικά από τα καταστήματά της στις 31.12.2019 τα πλαστικά μίας χρήσης όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες. Παραλλήλως όμως οργάνωσε, εφάρμοσε και επεκτείνει διαρκώς το καινοτόμο και αποτελεσματικό πρόγραμμα «Plastic Free» που έχει σκοπό να πείσει την κοινωνία πως αξίζει να ζούμε την καθημερινότητά μας με έναν πιο βιώσιμο τρόπο.
Η εναλλακτική αυτή τουριστική καμπάνια περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης ξεκίνησε υπό την ονομασία «Plastic Free Santorini», σε ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά νησιά παγκοσμίως, που αποτελεί σύμβολο του ελληνικού τουρισμού και επεκτείνεται σε περιοχές της χώρας μας που αποτελούν επίσης δημοφιλείς καλοκαιρινούς τουριστικούς προορισμούς: Το «Plastic Free» ξεκίνησε φέτος το ταξίδι του από τα Χανιά, συνέχισε στη Χαλκιδική, στη Σαντορίνη, ενώ τον Σεπτέμβριο στο πρόγραμμα είναι η Κέρκυρα, η Ρόδος και τον Οκτώβριο η Κως. Έτσι, συνολικά έξι από τις πιο τουριστικές, γνωστές και αγαπητές σε όλο τον κόσμο περιοχές της Ελλάδας πρωτοπορούν σε αυτή την προσπάθεια, που άλλωστε τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και ενσωματώθηκε κάτω από την ομπρέλα του προγράμματος «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης».
Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός πως πέρα από την καμπάνια ενημέρωσης περί της αξίας της ανακύκλωσης, της καθημερινής χρήσης ανακυκλωμένων προϊόντων και ανακυκλώσιμων υλικών, αντί των πλαστικών μίας χρήσης, η πρωτοβουλία «Plastic Free» προχωρά σε μια σειρά δράσεων «στο πεδίο»: Υποβρύχιοι και παράκτιοι καθαρισμοί λαμβάνουν χώρα σε αρκετά σημεία – τηρουμένων των προβλεπόμενων υγειονομικών μέτρων προστασίας και πρωτοκόλλων Covid-19. Οι ενέργειες αυτές, εξάλλου, αποτελούν μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς, στα συγκεκριμένα πεδία δράσης REmove και REcycle.
Ζούμε την καθημερινότητα με πιο βιώσιμο τρόπο
Στην κομβική αυτή περίοδο που διανύουμε για τον ίδιο τον πλανήτη, εν μέσω κλιματικής κρίσης αλλά και της προσπάθειας που κάνει αυτή τη στιγμή η ανθρωπότητα όσο πιο συντονισμένα γίνεται προκειμένου να αναχαιτίσει τις συνέπειές της, είναι εξαιρετικής σπουδαιότητας το να αρχίσουμε να ζούμε τη ζωή μας «διαφορετικά». Να ζούμε δηλαδή την καθημερινότητά μας με έναν πιο βιώσιμο για τη Γη, το περιβάλλον, τη φύση, τρόπο – όπως αυτόν που παρουσιάζει στην κοινωνία των πολιτών η καμπάνια «Plastic Free».
Μειώνοντας την αλόγιστη χρήση πλαστικού, επενδύοντας στη δυναμική της κυκλικής οικονομίας και προστατεύοντας ιδίως τις ακτές και τις θάλασσές μας, η Lidl Ελλάς και το Kοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη επιχειρούν να πείσουν ότι μπορούμε όλοι μας να κάνουμε τη διαφορά, ενώνοντας τις δυνάμεις μας στον αγώνα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ελληνικών ακτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lidl Ελλάς στοχεύει, όσον αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, έως το 2025 στη μείωση της χρήσης πλαστικού κατά 20%, στην 20% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού και στη μέγιστη δυνατή ανακυκλωσιμότητα για το 100% των συσκευασιών μέχρι το 2025. Επίσης, αφαιρεί το μαύρο πλαστικό – που ανακυκλώνεται δύσκολα – από όλες τις συσκευασίες της μέχρι το τέλος του 2021.
Μειώνουμε την αλόγιστη χρήση πλαστικού, ζούμε την καθημερινότητα με πιο βιώσιμο τρόπο, με καθαρές ακτές και βυθούς στην πατρίδα μας. Οι έξι «Plastic Free» προορισμοί δείχνουν τον τρόπο και κάνουν την αρχή για τη μετάβαση στη νέα εποχή, στην εποχή της κυκλικής οικονομίας.