ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το πλοίο του μέλλοντος: στον Φλοίσβο το πρώτο «πράσινο» καταμαράν Energy Observer

Το πλοίο του μέλλοντος: στον Φλοίσβο το πρώτο «πράσινο» καταμαράν Energy Observer

Για πολλούς το μέλλον έριξε άγκυρα στη μαρίνα του Φλοίσβου, εδώ όπου από χθες βρίσκεται το πρώτο πλοίο-καταμαράν που κινείται μόνο με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και υδρογόνο, το "Energy Observer".

Το πλοίο του μέλλοντος, καθώς κινείται με ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από ένα μείγμα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και ένα σύστημα παραγωγής υδρογόνου, απαλλαγμένο από το διοξείδιο του άνθρακα, από θαλασσινό νερό, το Energy Observer διανύει το δεύτερο έτος μίας "σύγχρονης Οδύσσειας" διάρκειας έξι ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα επισκεφθεί 50 χώρες και θα κάνει συνολικά 101 στάσεις σε όλον τον κόσμο.

Τον πρώτο χρόνο (2017) το πλοίο πραγματοποίησε τον γύρο της Γαλλίας, ενώ φέτος περιοδεύει στη Μεσόγειο.

Η μαρίνα του Φλοίσβου αποτελεί το 18ο λιμάνι που πιάνει, μετά τη Μύκονο, και θα βρίσκεται ελλιμενισμένο μέχρι τις 23 Ιουνίου.

Οι νέοι Αργοναύτες

Σκοπός του εξαετούς πειραματικού ταξιδιού του σκάφους Energy Observer, το οποίο υποστηρίζεται από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη γαλλική κυβέρνηση, είναι η βελτιστοποίηση των τεχνολογιών που χρησιμοποιεί, προκειμένου να προωθηθούν λύσεις για τη μέγιστη δυνατή "απεξάρτηση" από τη χρήση πετρελαίου για την κίνηση των σκαφών και όχι μόνο.

"Η αποστολή δοκιμάζει σε ακραίες συνθήκες μία καινοτόμο ενεργειακή αρχιτεκτονική βασιζόμενη σε ένα έξυπνο σύστημα παραγωγής, διαχείρισης και αποθήκευσης της ενέργειας" εξήγησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Amelie Conty (onboard reporter-υπεύθυνη καταγραφής ταξιδίου), στην ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί.

"Συνολικά συμμετείχαν 60 άτομα, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, άνθρωποι με διάφορες γνώσεις, οι οποίοι χρειάστηκαν έξι χρόνια για να ολοκληρώσουν το έργο που σήμερα βλέπετε" ανέφερε.

Μέχρι σήμερα, έχουν επενδυθεί για το πρόγραμμα -για το οποίο έχει ανακατασκευαστεί το σκάφος- 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αναμένεται να επενδυθούν επιπλέον 15 μέσα στους επόμενους μήνες.

"Εκτός, όμως, από το πρόβλημα της μόλυνσης που προκαλούν τα καύσιμα στο περιβάλλον, το πλοίο έχει ακόμη έναν σκοπό. Να διαπιστώσει από κοντά τα προβλήματα που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή στη Μεσόγειο" κατέληξε η Conty.

"Στο πλοίο συνδυάζονται τρεις διαφορετικές Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ηλιακή, αιολική και υδραυλική) και δύο διαφορετικά συστήματα αποθήκευσης με μπαταρίες και υδρογόνο που παράγεται επί του σκάφους με ηλεκτρόλυση θαλασσινού νερού" είπε ο μηχανικός του Energy Observer, Hugo Devedeux, για τους τρόπους παραγωγής της ενέργειας.

"Όπως καταλαβαίνετε, αφού μιλάμε για ένα πρωτότυπο σκάφος, υπάρχουν προβλήματα, αλλά μέχρι στιγμής τα έχουμε αντιμετωπίσει όλα. Δεν έχει προκύψει κάτι που δεν επιδιορθώνεται. Και φυσικά, βελτιώνουμε τις γνώσεις μας με κάθε τι που προκύπτει, ώστε να το αποφεύγουμε στο μέλλον" συμπλήρωσε.