SUSTAINABLE NEWS

Κλιματική αλλαγή: Στο «μικροσκόπιο» μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για τις εκπομπές ρύπων

AP/Josie Lepe

Μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η SAP, η IBM και η Google δηλώνουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου τους, σε μια περίοδο εντονότερου ελέγχου σχετικά με τον ρόλο των εταιρειών στην προώθηση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη Παρασκευή.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications διαπίστωσε ασυνέπειες στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες δηλώνουν το αποτύπωμά τους άνθρακα, ένα μέτρο που θεωρείται όλο και περισσότερο σημαντικό για τους επενδυτές.

Η μελέτη, που διεξήχθη από ερευνητές στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, εξέτασε τις λεγόμενες εκπομπές scope 3 που αντιπροσωπεύουν μεγάλο μερίδιο των εταιρικών αποτυπωμάτων άνθρακα, όπως επαγγελματικά ταξίδια, μετακινήσεις εργαζομένων και πώς χρησιμοποιούνται τα προϊόντα των εταιρειών.

Εστιάζοντας σε 56 εταιρείες στον κλάδο της τεχνολογίας, διαπίστωσαν ότι κατά μέσο όρο αυτές απέτυχαν να αποκαλύψουν περίπου το ήμισυ των εκπομπών τους.

Ο Κρίστιαν Στολ, ένας από τους συντάκτες της έκθεσης, είπε ότι ορισμένες εταιρείες - όπως η μητρική Alphabet της Google - βρέθηκε ότι ήταν συνεπείς στον τρόπο με τον οποίο ανέφεραν το αποτύπωμά τους σχετικά με τον άνθρακα, αλλά απέκλεισαν ορισμένες εκπομπές που θα έπρεπε να είχαν μετρηθεί.

Άλλες, όπως η IBM, είχαν αναφέρει διαφορετικά αποτελέσματα για το αποτύπωμα άνθρακα, και είχαν αποκλείσει τις εκπομπές που θα έπρεπε να είχαν συμπεριληφθεί.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει πάντως το εύρημα πως ούτε η Google, ούτε η IBM απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχολιασμό.

Επιπλέον, οι ερευνητές πρότειναν τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες μπορούν να βελτιώσουν την αναφορά εκπομπών τους.

Η Λάουρα Ντράουκερ, ανώτερη διευθύντρια εταιρικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στη μη κερδοσκοπική εταιρεία επιχειρηματικών ερευνών Ceres, δήλωσε ότι συμφωνεί με το συμπέρασμα του Nature ότι η αποκάλυψη εκπομπών των εταιρειών πρέπει να βελτιωθεί.

«Ωστόσο, δεν μπορούμε να περιμένουμε τέλεια δεδομένα», είπε η Ντράουκερ. «Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν εκτιμήσεις και εργαλεία ελέγχου για να εντοπίσουν hot spots για τον κλιματικό κίνδυνο και μπορούν να θέσουν στόχους και να αναλάβουν δράση τώρα για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους - ενώ ταυτόχρονα εργάζονται για τη βελτίωση της συλλογής και της ποιότητας δεδομένων».

Η ίδια η έρευνα της Ceres έδειξε ότι πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ δεν έχουν φιλόδοξους στόχους για το κλίμα, πρόσθεσε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης