ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση των πωλήσεων και στις φετινές θερινές εκπτώσεις

Πτώση των πωλήσεων και στις φετινές θερινές εκπτώσεις
ΑΠΕ -ΜΠΕ

Συνεχίστηκε η πτώση των πωλήσεων και στις φετινές θερινές εκπτώσεις, αλλά με πιο αργούς ρυθμούς. Αυτό δείχνουν τα αποτέλεσμα της έρευνας που πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με την οποία για τις 6 στις 10 επιχειρήσεις και φέτος ο τζίρος ήταν μειωμένος, με μόλις το 6% να κάνει λόγο για αυξημένες πωλήσεις. Μεγάλοι χαμένοι για μια ακόμη χρονιά ήταν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που είδαν μείωση έως 15%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την περιοδική έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ - ΕΣΕΕ), ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ύστερα μάλιστα από έναν πολύ καλό Ιούνιο.

Διαφορετική ήταν εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις, αλλά και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς. Τα όρια στα οποία κινήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων ήταν από 3% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -11,5% για όσες είχαν μείωση.

Οι επιχειρήσεις με αυτοαπασχολουμένους σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από 9% έως 15%. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση έως 3%.

Το πλαστικό χρήμα αποτέλεσε τον δημοφιλέστερο τρόπο πληρωμής στις θερινές εκπτώσεις, αφού ο ένας στους δύο καταναλωτές πλήρωσε με κάρτα. Αντίστοιχα το 26% συνδύασε κάρτες και μετρητά και μόλις το 22% μόνο μετρητά.