ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Βουλή η τελική ρύθμιση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016

Στη Βουλή η τελική ρύθμιση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Άνευ «εισπρακτικής» ουσίας είναι οι αλλαγές που επέφερε στα τέλη κυκλοφορίας η κυβέρνηση, καθώς το δημοσιονομικό όφελος δεν θα ξεπεράσει τα 13 εκατ. ευρώ.

Η τροπολογία για τις αναπροσαρμογές στα τέλη κυκλοφορίας που συντάχθηκε υπό την καθοδήγηση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη κατατέθηκε στη Βουλή στο νομοσχέδιο «Επείγουσες ρυθμίσεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων».

Με τις νέες αλλαγές αναπροσαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ώστε για παλαιότερα οχήματα να είναι χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που θα καταβάλλουν τα πιο καινούργια που είναι υψηλότερης εμπορικής αξίας. Ακόμη, επιβάλλονται τέλη κυκλοφορία και στα υβριδικά αυτοκίνητα καθώς και στις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης άνω των 1548 κ.ε..

Με τις νέες διατάξεις αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα αυτοκίνητα άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών που κυκλοφόρησαν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2005, ενώ μειώνεται η φορολόγηση για αυτοκίνητα μεγαλύτερα της δεκαετίας.

Με τις επερχόμενες αλλαγές τα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2005 και είναι μεταξύ 1.358 - 1.548 κ.ε. αυξάνονται από 240 ευρώ σήμερα σε 255 ευρώ. Για ΙΧ 1.549 - 1.738 κυβικών τα τέλη αυξάνονται από 265 ευρώ σε 280 ευρώ. Για ΙΧ κυβισμού 1.739 - 1.928 αυξάνονται από τα 300 ευρώ στα 320 ευρώ. Για ΙΧ 1.929 - 2.357 κυβικών τα τέλη αυξάνονται από 660 ευρώ σε 690 ευρώ.

Για ΙΧ 2.358 - 3.000 κυβικών τα τέλη αυξάνονται από 880 ευρώ σε 920 ευρώ. Για οχήματα 3.001- 4.000 κ.ε. τα τέλη από 1.100 ευρώ αυξάνονται σε 1.150 ευρώ. Τέλος, για ΙΧ άνω των 4.001 κ.ε. τα τέλη κυκλοφορίας από 1.320 ευρώ αυξάνονται σε 1.380 ευρώ.

Για τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση από το έτος 2001 έως και το έτος 2005 τα τέλη κυκλοφορία παραμένουν αμετάβλητα στα σημερινά επίπεδα για ΙΧ με κυβικά έως 1.928 κ.ε και μειώνονται για τα ΙΧ 1.929 - 2.357 κυβικών από τα 660 ευρώ στα 630 ευρώ, για τα ΙΧ 2.358 - 3.000 κυβικών μειώνονται από τα 880 ευρώ σε 840 ευρώ, για οχήματα 3.001- 4.000 κ.ε. τα τέλη από 1.100 ευρώ μειώνονται σε 1.050 ευρώ και για ΙΧ άνω των 4.001 κ.ε. μειώνονται από 1.320 ευρώ σε 1.260 ευρώ.

Για τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως το 2000 τα τέλη κυκλοφορία παραμένουν αμετάβλητα στα σημερινά επίπεδα για ΙΧ με κυβικά έως 1.357 κ.ε. Μεταξύ 1.358 - 1.548 κ.ε. μειώνονται από 240 ευρώ σήμερα σε 225 ευρώ. Για ΙΧ 1.549 - 1.738 κυβικών τα τέλη μειώνονται από 265 ευρώ σε 250 ευρώ. Για ΙΧ κυβισμού 1.739 - 1.928 μειώνονται από τα 300 ευρώ στα 280 ευρώ. Για ΙΧ 1.929 - 2.357 κυβικών τα τέλη μειώνονται από 660 ευρώ σε 615 ευρώ. Για ΙΧ 2.358 - 3.000 κυβικών τα τέλη μειώνονται από 880 ευρώ σε 820 ευρώ. Για οχήματα 3.001- 4.000 κ.ε. τα τέλη από 1.100 ευρώ μειώνονται σε 1.025 ευρώ. Τέλος, για ΙΧ άνω των 4.001 κ.ε. τα τέλη κυκλοφορίας από 1.320 ευρώ μειώνονται σε 1.230 ευρώ.

Στα τέλη κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά οι αυξήσεις ανά γραμμάριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έχουν ως εξής: Από 0 – 90 (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) δεν πληρώνουν. Από 91 έως 100 πληρώνουν 0,90 ευρώ , από 101 έως 120 καταβάλουν 0,98 ευρώ. Από 121 έως 140 ευρώ πληρώνουν 1,20 ευρώ (από 1,10 ευρώ σήμερα). Από 141 έως 160 καταβάλουν 1,85 ευρώ(από 1,70 σήμερα). Από 161 έως 180 θα πληρώνουν 2,45 ευρώ (από 2,25 ευρώ σήμερα). Από 181 έως 200 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο θα πληρώνουν 2,78 ευρώ (σήμερα 2,55). Από 201 έως 250 θα πληρώνουν 3,05 ευρώ (σήμερα 2,80) και άνω των 251 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο θα πληρώνουν 3,72 ευρώ (από 3,40 ευρώ σήμερα).

Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα από τις αυξομειώσεις αυτές οδηγεί σε πρόσθετα έσοδα 13 εκατ. ευρώ για τον προϋπολογισμό 2016.

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας έχουν ως εξής:

Πάντως, εκφράζονται φόβοι πως οι αυξήσεις τελών – αν και μικρές- θα τροφοδοτήσουν νέο κύμα μαζικών παραδόσεων πινακίδων στις εφορίες και θα θέσουν χιλιάδες αυτοκίνητα σε ακινησία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ