Μεγάλες κινεζικές επενδύσεις σε συγκοινωνιακές υποδομές
Επενδύσεις χωρίς προηγούμενο, που μπορεί να φτάσουν τα 503 δισ. δολάρια ή 3,5 τρισ. γουάν, αναμένεται ότι θα κάνει η Κίνα έως το 2020 για να βελτιώσει τις συγκοινωνιακές υποδομές και ιδιαίτερα τους σιδηροδρόμους.
Στόχος του Πεκίνου με την κίνηση αυτή είναι να αυξήσει την ανάπτυξη και να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ όλων των επαρχιών και των μεγάλων πόλεων της χώρας. Το νέο δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων αναμένεται ότι θα φτάσει τα 30.000 χιλιόμετρα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα χθες η κυβέρνηση.
Βασικός στόχος είναι να καλυφθεί συγκοινωνιακά το 80% των μεγάλων πόλεων. Επίσης αναμένεται να κατασκευαστεί νέο δίκτυο μήκους 3.000 χιλιομέτρων μέσα σε πόλεις. Από το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα αναμένεται ότι θα ωφεληθούν περισσότερο κινεζικές εταιρείες όπως είναι η China Railway Construction και η China Railway Group.
Για την υπολοίηση αυτών των νέων έργων αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και ιδιώτες επενδυτές, όπως θα ήθελε και το Πεκίνο. Αυτό μπορεί να σημάνει αύξηση των εισιτηρίων σε πολλές διαδρομές. Τα έργα αυτά πάντως θα γίνουν ακόμη και στις πιο φτωχές δυτικές περιοχές της χώρας, όπου οι σιδηρόδρομοι σήμερα είναι ζημιογόνοι, με στόχο να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις και να ωφεληθεί η τοπική οικονομία. Με τον τρόπο αυτόν η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα καλυφθούν σύντομα οι σημερινές ζημιές.
Η Κίνα βρίσκεται πίσω από τις ΗΠΑ όσον αφορά το δίκτυο των σιδηροδρόμων. Στα τέλη του 2015 το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κίνας ανερχόταν σε 121.000 χιλιόμετρα. Σε αυτό περιλαμβάνονται σε 19.000 χιλιόμετρα δικτύου που εξυπηρετεί τρένα υψηλών ταχυτήτων, σύμφωνα με τα κρατικά στοιχεία. Συγκριτικά, το σιδηροδρομικό δίκτυο των ΗΠΑ στα τέλη του 2014 έφτανε τα 230.000 χιλιόμετρα, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας.