ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κάμψη η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών

Σε κάμψη η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών

Σε κάμψη για μια ολόκληρη διετία βρίσκεται η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών. Σύμφωνα με στοιχεία της Gartner, το τρίτο τρίμηνο του 2016 διατέθηκαν 68,9 εκατ. συσκευές, ήτοι οι πωλήσεις του κλάδου υποχώρησαν κατά 5,7% σε όγκο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Το συνολικό μερίδιο αγοράς των έξι μεγαλύτερων κατασκευαστών της αγοράς ανήλθε στο 78% κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης. Όσον αφορά στους κατασκευαστές, η Lenovo διατήρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά με μερίδιο αγοράς 20,9%, με την HP να ακολουθεί από πολύ κοντά με μερίδιο 20,4%. Η Dell κατατάσσεται τρίτη με μερίδιο 14,7%, η Asus ακολουθεί με 7,8%, ενώ Apple και Acer έπονται με 7,2% και 6,7% αντίστοιχα.

«Οι κατασκευαστές αντιμετώπισαν πολλές προκλήσεις το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, στις οποίες περιλαμβάνεται η αδύναμη επίδοση της αγοράς κατά το διάστημα του back-to-school και η συνεχής χαμηλή ζήτηση από πλευράς καταναλωτών, ιδιαίτερα στις αναδυόμενες αγορές» σχολιάζει σε ανάλυσή της η Gartner.

Οι αναλυτές της εταιρείας αναγνωρίζουν δύο θεμελιώδη ζητήματα, που έχουν επηρεάσει τα αποτελέσματα της αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το ένα σχετίζεται με την παράταση της διάρκειας ζωής του υπολογιστή, που έρχεται ως συνέπεια της πληθώρας των συσκευών των καταναλωτών στις ώριμες αγορές. Το δεύτερο συνδέεται με τη χαμηλή ζήτηση των καταναλωτών PC στις αναδυόμενες αγορές.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών στις ώριμες αγορές κατέχει τουλάχιστον τρεις διαφορετικούς τύπους συσκευών. Μεταξύ αυτών, ο υπολογιστής δεν είναι μια συσκευή υψηλής προτεραιότητας, συνεπώς δεν αισθάνονται την ανάγκη να την αναβαθμίσουν τόσο συχνά όσο στο παρελθόν» σχολιάζουν οι αναλυτές. Οσον αφορά τις αναδυόμενες αγορές, όπου η διείσδυση των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι χαμηλή και θεωρητικά θα υπήρχαν περιθώρια ανάπτυξής της, οι καταναλωτές φαίνεται να γυρίζουν την πλάτη στα PCs, επιλέγοντας ανταγωνιστικές συσκευές, όπως smartphones ή tablets.