Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τις αλλαγές
Αλλαγές σε ότι αφορά τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας δρομολογούνται από το υπουργείο Οικονομικών, επιφυλάσσοντας καλά, αλλά και κακά νέα για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Τα καλά νέα
Τα καλά νέα αφορούν όλους εκείνους που έχουν παλαιό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού στην κατοχή τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, δρομολογείται μείωση της τάξης του 10% στα τέλη κυκλοφορίας του 2017 για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού άνω των 5 ετών.
Στόχος της συγκεκριμένης μείωσης είναι ο περιορισμός του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες από ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.
Καλά θα είναι τα νέα και για τους κατόχους μεταχειρισμένων οχημάτων από χώρες της ΕΕ, καθώς επανακαθορίζεται η έννοια της «πρώτης ταξινόμησης» για τις ανάγκες υπολογισμού τελών κυκλοφορίας του έτους 2017 και των επόμενων, στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης και επιβατικά Δημοσίας Χρήσης, οχήματα.
Νέα διάταξη προβλέπει ότι ως έτος πρώτης ταξινόμησης, άρα και ως βάση υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, δεν λαμβάνεται το έτος ταξινόμησης στην Ελλάδα αλλά το έτος ταξινόμησης στη χώρα της Ευρώπης.
Συνεπώς, κατά τον υπολογισμό των τελών θα λαμβάνεται υπόψιν η πραγματική παλαιότητα του οχήματος, άρα το ποσό που θα καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες θα είναι μικρότερο.
Τα κακά νέα
Τα... κακά νέα αφορούν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από 1.000 ως και 1.600 κυβικά. Για αυτούς, τα σενάρια που κυκλοφορούν είναι δύο.
Το πρώτο λέει ότι θα ξεκινήσουν να υπολογίζονται τα τέλη με βάση του ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα από το 2007 και μετά, ενώ δεύτερο σενάριο λέει ότι με βάση τους ρύπους θα υπολογίζονται τα τέλη για όλα τα αυτοκίνητα από το 2003 και μετά.
Όποιο από τα δύο σενάρια επικρατήσει, οι ιδιοκτήτες πιθανόν να αναγκαστούν πληρώσουν μεγαλύτερα τέλη καθώς οι ρύποι που εκπέμπουν είναι περισσότεροι σε σχέση με τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Παράλληλα, έρχονται και δυο άλλα σενάρια για αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας μέσω της μείωσης του ορίου απαλλαγής για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά. Το ίδιο σενάριο λέει ότι το όριο απαλλαγής θα πέσει από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτου που αγόρασαν ένα αυτοκίνητο με στόχο να απαλλαγούν από τα τέλη να πληρώσουν τελικά φόρο.
Κακά νέα και για τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, καθώς το υπουργείο εξετάζει ένα σενάριο που λέει ότι θα μπει «καπέλο» μια προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών για περιβαλλοντολογικούς λόγους.