ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρέμβαση Καραμούζη για μετόχους που δεν βάζουν λεφτά στις επιχειρήσεις τους

Παρέμβαση Καραμούζη για μετόχους που δεν βάζουν λεφτά στις επιχειρήσεις τους

Ηχηρή παρέμβαση μέσω twitter έκανε ο πρόεδρος της Eurobank Νίκος Καραμούζης ξεκαθαρίζοντας πως όποιοι μέτοχοι εταιρειών δεν βάζουν λεφτά στις επιχειρήσεις τους, ενώ έχουν την δυνατότητα να το κάνουν, τότε δεν θα πρέπει να παραμένουν στο τιμόνι τους.

Αρχικά ο κ. Καραμούζης χαρακτήρισε «πρόκληση» τους εύπορους μετόχους εταιρειών που επιρρίπτουν σε τρίτους τα βάρη εξυγίανσης των εταιρειών τους, υπονομεύουν την αναδιάρθρωση και απαιτούν να διοικούν.

Στην συνέχεια τόνισε πως αν οι μέτοχοι δεν συμμετέχουν και δεν συνεργάζονται στο κόστος διάσωσης των επιχειρήσεων τους οι πιστωτές πρέπει να αποκτούν τον έλεγχο και τη διοίκηση.

Η παρέμβαση Καραμούζη έρχεται σε συνέχεια εσωτερικής οδηγίας που κοινοποίησε την περασμένη Παρασκευή η Διοίκηση της Eurobank στο δίκτυο των υποκαταστημάτων της με την οποία ζήτησε από τους εργαζομένους της να εντοπίσουν ανάμεσα στην πελατεία τους μη συνεργάσιμους δανειολήπτες καθώς και στρατηγικούς κακοπληρωτές και να υιοθετήσουν αυστηρή στάση απέναντι τους.

Το πλήρες κείμενο της εν λόγω οδηγίας έχει ως εξής:

«Η τράπεζά μας, από την αρχή της κρίσης έως σήμερα, έχει αναπτύξει σειρά προτάσεων προς τους δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πληρωμή του δανείου τους. Λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής δυσπραγίας, η τράπεζά μας προχώρησε και στην εφαρμογή λύσεων που προβλέπουν κατά περίπτωση και μερική άφεση χρέους. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε ότι εφόσον οι πελάτες μας συνεργάζονται και επικοινωνούν μαζί μας, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ικανοποιητική για τους δανειολήπτες λύση στις περισσότερες των περιπτώσεων. Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη και τις δικές σας προτάσεις, σχεδιάζουμε και νέες λύσεις προσαρμοσμένες στην αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων ή ομάδων δανειοληπτών που μέχρι σήμερα δεν είχαμε την ευχέρεια να καλύψουμε.

Δυστυχώς, παραμένει υπαρκτό το πρόβλημα των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών καθώς και των “στρατηγικών” κακοπληρωτών. Γι’ αυτές τις κατηγορίες των πελατών μας, που είτε έχουν εξαφανιστεί, είτε αρνούνται οποιαδήποτε επικοινωνία μαζί μας, είτε ακόμα σε ορισμένες περιπτώσεις συνειδητά εμπαίζουν την τράπεζα, αρνούμενοι την αποπληρωμή του δανείου τους ενώ διαθέτουν και πολλές φορές επιδεικνύουν την οικονομική τους δυνατότητα, οφείλουμε να είμαστε αυστηροί και αποφασιστικοί. Σε συνεργασία με την πρώτη γραμμή, μαζί σας και, όπως επανειλημμένα μας έχετε ζητήσει, πρέπει να τους εντοπίσουμε και να εξαντλήσουμε τα περιθώρια που μας παρέχει ο νόμος για την προστασία της τράπεζας και των καταθετών της, καθώς και για τη διασφάλιση της δίκαιης αντιμετώπισης των συνεπών πελατών μας.

Στο πλαίσιο αυτό, ζητούμε να μας ενημερώνετε για δανειολήπτες του καταστήματός σας που όντας μη συνεργάσιμοι ή κατ’ επιλογή κακοπληρωτές θέτουν σε κίνδυνο τα συμφέροντα της τράπεζας, των εργαζομένων της και των συνεπών πελατών της. Για τις περιπτώσεις αυτές, αφού τις εξετάσουμε και βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχει περιθώριο συμφωνίας, θα προχωρήσουμε στις ενδεδειγμένες νομικές ενέργειες, σε καταγγελία σύμβασης και εκεί που επιτρέπει η νομοθεσία και σε πλειστηριασμούς ακίνητης περιουσίας. Οφείλουμε να επισημάνουμε, και θα πρέπει να είναι σαφές, ότι πρόθεση της τράπεζας δεν είναι να στραφεί κατά των αδυνάμων, ως προς τους οποίους θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες ανεύρεσης μιας λύσης συναινετικής, αλλά αποκλειστικά κατά όσων εκμεταλλεύονται τη συγκυρία και προσπαθούν να αποφύγουν τις ανειλημμένες υποχρεώσεις τους προς την τράπεζα και την εξυπηρέτηση των δανείων τους. Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και θα σας κρατούμε ενήμερους για τις περαιτέρω ενέργειές μας».