ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς οι μειωμένες κινεζικές εισαγωγές πιέζουν τη τιμή του πετρελαίου

Πώς οι μειωμένες κινεζικές εισαγωγές πιέζουν τη τιμή του πετρελαίου

Σημαντικές πιέσεις ασκεί στις τιμές του πετρελαίου η απόφαση του Πεκίνου να διακοπεί προσωρινά η λειτουργία σε πολλά εργοστάσια της χώρας ενόψει της Συνόδου των G20.

Οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν νωρίς σήμερα το πρωί στις ασιατικές αγορές.Οι τιμές του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης, τύπου Brent καταγράφηκαν στο 49,57 δολάρια το βαρέλι, μειωμένες κατά 39 σεντς ή 0,8% από το τελευταίο κλείσιμο. Οι τιμές του αμερικανικού αργού πετρελαίου μειώθηκαν κατά 46 σεντς ή 1% στα 47,64 δολάρια το βαρέλι.

Σε μια προσπάθεια της κινεζικής ηγεσίας να στείλει μήνυμα ότι η χώρα κάνει προόδους στο περιβάλλον και να διασφαλίσει ότι «ο ουρανός θα είναι μπλε» όταν θα στρωθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου το κόκκινο χαλί για την έναρξη της Συνόδου, το Πεκίνο διέταξε εκατοντάδες βιομηχανίες να διακόψουν τη δραστηριότητά τους.

Το πάγωμα της βιομηχανικής παραγωγής, μαζί με τις καταστροφές που προκάλεσαν οι σφοδρές πλημμύρες του καλοκαιριού, εκτιμάται ότι μπορεί να μειώσουν τη ζήτηση για πετρέλαιο από τον δεύτερο μεγαλύτερο πελάτη μαύρου χρυσού στον κόσμο, ο οποίος κατά το τρίτο τρίμηνο κατανάλωσε 250.000 βαρέλια ημερησίως.

Η μείωση της παραγωγικής δραστηριότητας σε μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, όπως διυλιστήρια και πετροχημικές εγκαταστάσεις κατά μήκος του ποταμού Γιανγκτσέ, απειλεί να αποδυναμώσει τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου που κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας ορισμένες φορές ακόμη και αυτά των ΗΠΑ.

Αυτές ακριβώς οι απροσδόκητα υψηλές παραγγελίες από την Κίνα ήταν μία από τις βασικές αιτίες που ώθησαν ανοδικά τους προηγούμενους μήνες την τιμή του πετρελαίου, η οποία αυξήθηκε κατά 80% από τα χαμηλότερα επίπεδα του 2016.

Η ζήτηση όμως από την Κίνα είναι μόνον ο ένας παράγοντας που θα επηρεάσει την από εδώ και πέρα πορεία του αργού. Ο άλλος σχετίζεται με την πολιτική των χωρών-μελών του ΟΠΕΚ. Χθες, οι τιμές υποχώρησαν για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα καθώς οι παραγωγοί αυξάνουν την προσφορά τους προκειμένου να προλάβουν πιθανή απόφαση του ΟΠΕΚ να παγώσει την παραγωγή του.

Η πιθανότητα μιας τέτοιας συμφωνίας δεν είναι μεγάλη, εκτιμά η Goldman Sachs, εξαιτίας κυρίως της διαφορετικής πολιτικής που ακολουθούν η Σαουδική Αραβία και το Ιράν. Ταυτόχρονα ο αμερικανικός οίκος θεωρεί το καλοκαιρινό ράλι του αργού υπερβολικό και εκτιμά ότι οι τιμές θα διατηρηθούν μεταξύ 45 και 50 δολαρίων μέχρι και το επόμενο καλοκαίρι. Τα πάντα, ωστόσο, θα εξαρτηθούν από την Κίνα, καθώς μια ισχυρή μείωση της ζήτησης σε αργό μπορεί και να το οδηγήσει σε μεγάλη βουτιά.