ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Υπερμάρκετ και πολύ μικρά καταστήματα επιλέγουν οι καταναλωτές

INTIME

Tα πολύ μικρά σε έκταση καταστήματα από τη μία και τα υπερ-μάρκετ άνω των 2.500 τ.μ από την άλλη, επιλέγουν κατά κύριο λόγο για τις αγορές του σούπερ μάρκετ, οι Έλληνες καταναλωτές.

Τα στοιχεία της ΙRI για την πορεία των πωλήσεων τον Ιανουάριο του 2023 δείχνουν πως οι δύο αυτές κατηγορίες καταστημάτων σούπερ μάρκετ κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων.

Συγκεκριμένα τα υπερ-μάρκετ άνω των 2.500 τ.μ με συνεισφορά στον συνολικό τζίρο 15,1 μονάδες κατέγραψαν αύξηση της τάξεως του 11% ενώ τα πολύ μικρά (έως 400 τ.μ) αντίστοιχα ακολούθησαν με ανάπτυξη 10,5%. Στον αντίποδα, τα μεσαίας κατηγορίας καταστήματα δηλαδή από 400 έως 1.000 τ.μ και από 1.000 έως 2.500 εμφάνισαν ανάπτυξη 6,5% και 5% αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την ΙRI στο σύνολο του 2022 τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου με 11,6% ενώ τα πολύ μεγάλα ακολούθησαν με άνοδο 7,9% σε σχέση με το 2021.

Από τη μία πλευρά τα υπερμάρκετ φαίνεται πως προτιμώνται καθώς προσφέρουν πληθώρα επιλογών και μεγαλύτερη δυνατότητα για έρευνα αγοράς και αναζήτηση προσφορών σε μία περίοδο άλλωστε που οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους για τα προϊόντα που θα βάλουν στο καλάθι τους, λόγω της ακρίβειας. Επίσης στα μεγάλα καταστήματα απευθύνονται οι καταναλωτές οι οποίοι σε μία επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ θέλουν να κάνουν μεγάλο όγκο αγορών και όχι μόνο τα ψώνια της εβδομάδας.

Από την άλλη πλευρά, τα μικρότερα καταστήματα που αναπτύσσονται μέσα στις «γειτονιές» έχουν το πλεονέκτημα της ευκολίας των αγορών, καθώς οι καταναλωτές ψωνίζουν πιο γρήγορα και σε κοντινή απόσταση από το σπίτι τους. Επιπλέον λόγω του περιορισμένου αριθμού των κωδικών που διαθέτουν γίνονται πιο εύκολα τα ψώνια με λίστα χωρίς τον «κίνδυνο» οι καταναλωτές να παρασυρθούν σε άλλες «περιττές» ενδεχομένως αγορές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης