ΙΕΛΚΑ: 2 στους 3 καταναλωτές ψωνίζουν από το «καλάθι του νοικοκυριού»
Ανανεώθηκε:
Το 64% των καταναλωτών δηλώνει ότι ψωνίζει από το «καλάθι του νοικοκυριού» κατά το πρώτο τρίμηνο εφαρμογής του μέτρου, ωστόσο το 84% απαντά ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το μέτρο του «καλαθιού».
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι ψωνίζουν από το «καλάθι» είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση, η οποία έγινε την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του «καλαθιού» στα σούπερ μάρκετ, όταν έφτανε το 39%.
Μεσοσταθμικά, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, το κοινό το οποίο αγοράζει από το «καλάθι του νοικοκυριού» δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του «καλαθιού», κάτι που αντιστοιχεί περίπου σε 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών. Η πλειονότητα (39%) πραγματοποιεί έως 10% από το καλάθι, το 11% από 11 έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20%.
Παράλληλα, το 17% των καταναλωτών δηλώνει ότι επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από εκείνο που συνήθιζε, προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.
Ως προς τις απόψεις των καταναλωτών σε σχέση με το συγκεκριμένο μέτρο στους 3μήνες της εφαρμογής του, το 23%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 35% όσων αγοράζουν από το καλάθι), ενώ το 53% σημειώνει πως είναι χρήσιμες τέτοιες πρωτοβουλίες και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις.
Το 54% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Τι προτείνουν οι καταναλωτές για την αντιμετώπιση της ακρίβειας
Πάντως το 85% δηλώνει ότι το μέτρο δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Το 84% απαντά ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το καλάθι του νοικοκυριού. Το 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ παρά το «καλάθι του νοικοκυριού» ενώ το 47% θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στην πρωτοβουλία, όπως κρεοπωλεία και αρτοποιεία.
Παράλληλα το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων και θα προτιμούσε περισσότερα ενώ μόλις το 35% θα προτιμούσε να στραφεί το «καλάθι» σε μόνο επώνυμα προϊόντα, κάτι που δείχνει τη «διείσδυση» που έχουν αποκτήσει πλέον τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.