ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τον Ιούλιο οι προτάσεις για τον «εξορθολογισμό» της φορολόγησης αυτοκινήτων

Τον Ιούλιο οι προτάσεις για τον «εξορθολογισμό» της φορολόγησης αυτοκινήτων

Αν και η κυβέρνηση έχει ήδη από τα τέλη του 2015 επιφέρει αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και από την 1η Ιουνίου 2016 αυξομειώνει και τα τέλη ταξινόμησης, ωστόσο με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου συστάθηκε οκταμελής ομάδα εργασίας που θα πρέπει να καταθέσει μέσα στον Ιούλιο προτάσεις για τον «εξορθολογισμό» των νομοθετικών διατάξεων.

Έργο της ομάδας εργασίας είναι να υποβάλει προτάσεις για τη βελτίωση του πλαισίου που σχετίζεται με τη φορολογική μεταχείριση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών το αργότερο μέχρις τις 15 Ιουλίου 2016 στους υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών και Περιβάλλοντος, προκειμένου να υπάρξει εγκαίρως προετοιμασία για την εφαρμογή του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2017.

Σημειώνεται πως με βάση τις διατάξεις που ψηφίστηκαν την προηγούμενη Κυριακή στη Βουλή, από την 1η Ιουνίου το τέλος ταξινόμησης θα υπολογίζεται με βάση τη λιανική προ φόρων τιμή των αυτοκινήτων και των εκπομπών ρύπων και όχι βάσει του κυβισμού και τη τιμής CIF (χονδρική και μεταφορικά) όπως ισχύει σήμερα.

Έτσι, όσοι καταναλωτές θελήσουν να αποκτήσουν από την 1η Ιουνίου ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας θα το πληρώσουν ακριβότερα λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης που θα συνοδευτεί με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% από 23%.

Στον αντίποδα πιο ελκυστικά γίνονται τα φθηνά Ι.Χ. λιανικής αξίας έως 15.000 ευρώ και τα λιγότερο ρυπογόνα. Όμως με τέλη ταξινόμησης θα επιβαρύνονται πλέον και τα υβριδικά αυτοκίνητα, με τους συντελεστές να είναι στο 50% αυτών που θα ισχύσουν για τα άλλα αυτοκίνητα.