ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ακρίβεια «χτύπησε» και τις πωλήσεις του οβελία – Τι ψώνισαν για το Πάσχα οι καταναλωτές

Να αντικαταστήσουν τον παραδοσιακό οβελία με άλλα κρέατα επέλεξαν για το φετινό πασχαλινό τραπέζι αρκετοί Έλληνες καταναλωτές ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME

Να αντικαταστήσουν τον παραδοσιακό οβελία με άλλα κρέατα επέλεξαν για το φετινό πασχαλινό τραπέζι αρκετοί Έλληνες καταναλωτές, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της NielsenIQ για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.

Οι πωλήσεις του κρέατος σημείωσαν συνολικά πτώση -3,4% και συγκεκριμένα, το αρνί κατά -2,6% και το κατσίκι κατά -5,7% την εβδομάδα πριν από το Πάσχα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή.

Αντίθετα αυξήθηκαν κατά 4,7% οι πωλήσεις άλλων κρεατοσκευασμάτων με το πρόβατο να κάνει την έκπληξη, καθώς αύξησε τις πωλήσεις του κατά 52,4%, με μικρή συμμετοχή ωστόσο στις πωλήσεις της κατηγορίας κρέατος συνολικά.

Υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με πέρσι κατέγραψαν επίσης τα πουλερικά και το κοτόπουλο, κατά κατά 5,5% και 5,7%.

Παράλληλα η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος, ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε ναι μεν θετικά σε τζίρο, στο +8,3%, αλλά ήταν πτωτικό σε όγκο κατά -4,6%.

Μειωμένος ο συνολικό τζίρος στα σούπερ μάρκετ

Ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ κινήθηκε συνολικά πτωτικά κατά -5,4% ενώ όλες οι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, παρουσίασαν αρνητικές τάσεις.

Πιο έντονες ήταν αυτές των bazaar προϊόντων (-13,5%), καθώς και των προϊόντων για την φροντίδα του νοικοκυριού (-10,7%).

Ωστόσο, ότι παρά τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο συνολικός τζίρος της αγοράς είναι σημαντικά ενισχυμένος σε σχέση με την pro-covid εποχή (+12,8%).

Τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, στο -12,7% και -11,1% αντίστοιχα, καθώς έπειτα από δύο συνεχόμενες χρονιές με lockdowns και περιορισμούς στις μετακινήσεις, οι καταναλωτές φαίνεται πως να επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα στην περιφέρεια.

Αυτό άλλωστε προκύπτει και από τη σημαντική ανάπτυξη, που κατέγραψαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας(+9,3%), αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης