Παρέμβαση ΡΑΕ για λογαριασμούς ρεύματος: Καταναλωτές καταγγέλλουν μονομερείς αλλαγές συμβολαίου
Ανανεώθηκε:
«Παράθυρο» του νόμου εκμεταλλεύονται εταιρείες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και σπάνε μονομερώς συμβόλαια σταθερών τιμών, που έχουν συνάψει με τους πελάτες τους, με αποτέλεσμα να μετατρέπουν σε κυμαινόμενα με ρήτρες αναπροσαρμογής «φωτιά» τα συμβόλαια σταθερής τιμής.
Αυτό καταγγέλλουν οι πελάτες - καταναλωτές και ιδιοκτήτες λογαριασμού ρεύματος προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) η οποία αναγκάστηκε να παρέμβει επί του θέματος και να προχωρήσει σε ανακοίνωση.
Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι: «οι προμηθευτές που -κατ’ εξαίρεση της γενικής κατεύθυνσης- προκρίνουν την ειδοποίηση του καταναλωτή μέσω email, sms, λογαριασμού κ.λπ., φέρουν το βάρος απόδειξης της συναίνεσής του. Συγκεκριμένα, οι προμηθευτές οφείλουν να αποδείξουν ότι, ειδικά ως προς την τροποποίηση της σύμβασης, ο συγκεκριμένος πληττόμενος πελάτης αποδέχθηκε εναλλακτικούς τρόπους ειδοποίησής του. Προφανώς, οι Προμηθευτές πρέπει να είναι σε θέση να προσκομίσουν ενώπιον της ΡΑΕ τα υλικά τεκμήρια των ισχυρισμών τους», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της η ΡΑΕ.
H δικηγόρος Αριάδνη Νούκα μίλησε στο OPEN για τις μονομερείς αλλαγές των όρων των συμβολαίων από ιδιώτες παρόχους ρεύματος και την παρέμβαση της ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη υπόθεση, όπου με εξώδικο μειώθηκε η χρέωση με βάση τη ρήτρα αναπροσαρμογής από 1.440 ευρώ σε 3 ευρώ.
Πως οι εταιρείες «σπάνε» τα συμβόλαια
Οι εταιρείες μονομερώς «σπάνε» τα συμβόλαια σταθερών τιμών που έχουν συνάψει με τους πελάτες τους και τα μετατρέπουν σε κυμαινόμενα με ρήτρες, γεγονός που ο πελάτης το αντιλαμβάνεται όταν πάρει στα χέρια του τον λογαριασμό του ρεύματος.
Βέβαια, η αλλαγή του συμβολαίου από τις εταιρείες, δεν είναι παράνομη, όμως οφείλουν, κατά τον νόμο, να έχουν λάβει την συγκατάθεση του πελάτη - καταναλωτή.
Η διαδικασία προβλέπει ότι η εταιρεία μπορεί μονομερώς να προχωρήσει σε αλλαγές στους όρους του συμβολαίου που έχει συναφθεί, αν έχουν παρέλθει 6 μήνες από την υπογραφή του. Όμως, ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει για την κίνηση αυτή, δύο μήνες πριν την ενεργοποίηση του πακέτου.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των καταναλωτών, η ενημέρωση προς τους ίδιους είναι ανεπαρκής καθώς γίνεται είτε μέσω μηνύματος στο κινητό που δεν τους έδωσε το περιθώριο των 60 ημερών πριν ενεργοποιηθεί αλλά μόνο μία προθεσμία 30 ημερών, με αποτέλεσμα να μην προλάβουν να αλλάξουν πάροχο. Άλλοι καταγγέλλουν ότι η προειδοποίηση αναγράφεται με «ψιλά» γράμματα στο συμβόλαιο και έτσι αναγκάζονται να δώσουν υπέρογκα ποσά.