ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο 7,2% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο - Αναλυτικός πίνακας

Στο 7,2% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο - Αναλυτικός πίνακας
Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2021 - Φεβρουαρίου 2022 παρουσίασε αύξηση 2,6% INTIME

Στο 7,2% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, με το κόστος ενέργειας να συμπαρασύρει ανοδικά όλες τις τιμές. Ενδεικτικά η τιμή του φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 78,5% σε ετήσια βάση.

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Φεβρουαρίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2021 προέκυψε αύξηση 7,2% έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2022, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2021 - Φεβρουαρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 - Φεβρουαρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 2,6% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 - Φεβρουαρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020.

Έναντι της περσινής χρονιάς καταγράφονται αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 7,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.

• 5,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 25,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 4,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 12,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 1,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Οι μεταβολές τιμών στα σημαντικότερα είδη τον Φεβρουάριο είχαν ως εξής: