Κουτεντάκης: Το ΔΝΤ έκανε λάθος για το 2015 κάνει λάθος και για το 2018
Νέα επίθεση στο ΔΝΤ εξαπέλυσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής, Φραγκίσκος Κουτεντάκης με αφορμή την επίσημη ανακοίνωση του δημοσιονομικού αποτελέσματος 2015 από τη Eurostat.
«Η σημερινή δημοσιοποίηση του επίσημου πρωτογενούς πλεονάσματος 0,7% του ΑΕΠ για το 2015 επιβεβαιώνει σε υπερθετικό βαθμό τις δικές μας εκτιμήσεις. Για την ακρίβεια, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αποδείχθηκε πιο αξιόπιστο από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που μέχρι χθες επέμενε σε πρωτογενές έλλειμμα 0,6% του ΑΕΠ», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής.
Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα ο κ. Κουτεντάκης υποστήριξε πως «υπό το πρίσμα της παραπάνω απόκλισης, και μάλιστα σε ένα εκτελεσμένο αποτέλεσμα, τίθεται υπό προφανή αμφισβήτηση και η εγκυρότητα των δημοσιονομικών προβλέψεων του ΔΝΤ για το 2018».
Σημειώνεται πως ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής ακολουθεί τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον Γιώργο Χουλιαράκη στο Άμστερνταμ για την άτυπη σύνοδο του Eurogroup.
Η υπερ- απόδοση 1,7 δισ. ευρώ
Σύμφωνα με το ΓΛΚ οι κυριότερες διαφορές μεταξύ του στόχου του προγράμματος για το 2015 και του EDP Απριλίου 2016 της Eurostat αναφορικά με την εκτέλεση του 2015 σε όρους προγράμματος (βελτιωμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα κατά 1,7 δισ. ευρώ) εντοπίζονται στις ακόλουθες περιοχές:
- Κοινωνικός προϋπολογισμός. Παρατηρείται καλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα στο EDP κατά 527 εκατ. ευρώ που οφείλεται κυρίως στις αυξημένες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης και στην χαμηλότερη συνταξιοδοτική δαπάνη.
- ΟΤΑ. Παρατηρείται βελτιωμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα στο EDP κατά 265 περίπου εκατ. που προέρχεται κυρίως από πόρους ΠΔΕ και κεντρικούς αυτοτελείς πόρους.
- Κρατικός προϋπολογισμός. Στο EDP παρατηρείται καλύτερη εκτέλεση στα δεδουλευμένα έσοδα του κράτους κατά 950 περίπου εκατ. (με σημαντικότερα τα αυξημένα φορολογικά έσοδα κατά 844 εκατ. ευρώ) και στις δαπάνες κατά 400 εκατ. ευρώ.
- Αλλαγές μεθοδολογίας – επικαιροποίηση μητρώου φορέων γενικής κυβέρνησης από ΕΛΣΤΑΤ. Σημαντικό κομμάτι των διαφορών προέρχεται και από αλλαγές στην μεθοδολογία (παραχωρήσεις αυτοκινητόδρομων -562 εκατ. ευρώ, καταγραφή εξοπλιστικών -264 εκατ. ευρώ, FISIM -350 εκατ. ευρώ) και προσθήκη φορέων στο μητρώο της ΕΛΣΤΑΤ (ΤΕΚΕ, ΤΠΔ κλπ βελτίωση κατά 560 εκατ. περίπου).