Κώστας Τοβίλ (ΤBI Bank): Θέλουμε να είμαστε όπου και όποτε μας χρειάζεται ο πελάτης
Ανανεώθηκε:
Τα σχέδια και τους στόχους της νεοεισερχόμενης τράπεζας στην Ελλάδα, TBI Bank παρουσιάζει ο επικεφαλής της στη χώρα μας, Κώστας Τοβίλ.
Παράλληλα, εξηγεί τι είναι η υπηρεσία «Buy Now Pay Later» την οποία προωθεί η TBI Bank ενώ απαντά στο ερώτημα αν η ελληνική αγορά «σηκώνει» μια ακόμα τράπεζα.
Τι ακριβώς κάνει η TBI Bank και πώς θα εφαρμοστεί αυτό στην ελληνική αγορά;
Η TBI Bank είναι μια πρωτοπόρα τράπεζα και ένα από τα γρηγορότερα αναπτυσσόμενα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ουσιαστικά, διευκολύνουμε τη χρηματοδότηση των πελατών μας είτε είναι έμποροι είτε είναι καταναλωτές και κάνουμε το shopping πιο εύκολο και προσιτό για τους καταναλωτές. Τα εναλλακτικά πλάνα πληρωμών που προσφέρουμε, βοηθούν από τη μία πλευρά, το λιανεμπόριο αυξάνοντας τις πωλήσεις και από την άλλη, τους καταναλωτές να επεκτείνουν άμεσα την αποπληρωμή των αγορών τους.
Απόδειξη της επιτυχίας του μοντέλου μας, αποτελούν οι 13.000 έμποροι κι οι 2.000.000 πελάτες που έχουν υιοθετήσει τα προϊόντα μας και τις λύσεις πληρωμών μας. Συγκεκριμένα, πάνω από το 95% των συνεργατών μας είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όχι μόνο από το εμπόριο ηλεκτρονικών προϊόντων, τεχνολογίας ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αντιθέτως, εστιάζουμε και σε άλλα verticals όπως η μόδα, τα προϊόντα ομορφιάς ή ιατρικές υπηρεσίες.
Συνεπώς, στόχος μας είναι εφαρμόσουμε το πετυχημένο μοντέλο μας και στην ελληνική αγορά, όπου προχωρούμε σε συνεργασίες με χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις ώστε να προσφέρουν τις εναλλακτικές επιλογές πληρωμών μας στους πελάτες τους. Μάλιστα, λόγω της πολυετούς ύφεσης, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, που θα έφερναν αύξηση στις πωλήσεις τους.
Επίσης, στοχεύουμε να προσφέρουμε στην «ψηφιακή» γενιά καταναλωτών προσβάσιμη, άμεση, διαφανή και πλήρως ψηφιακή χρηματοδότηση από το κινητό τους 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, είτε με υπηρεσία παρεχόμενη απευθείας από τον έμπορο στο ταμείο, είτε από την εφαρμογή στο κινητό ή την ιστοσελίδα μας. Έτσι, ενισχύουμε την θέση μας ως Νο1 στο BNPL στην περιοχή που δραστηριοποιούμαστε.
Πώς λειτουργεί το μοντέλο Buy Now Pay Later; Τι διαφορά έχει σε σχέση πχ με τις άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας;
To BNPL δίνει τη δυνατότητα να κατανεμηθεί το ποσό της αγοράς σε βάθος καθορισμένου χρόνου, είτε πρόκειται για την αγορά ενός τζιν ή ενός αυτοκινήτου. Επίσης, πρόκειται για ενσωματωμένη υπηρεσία κατά την πληρωμή στο ταμείο, ούτως ώστε όταν ένας πελάτης -ανεξάρτητα από την κύρια τράπεζά του- να μπορεί να μοιράσει το κόστος της αγοράς του στιγμιαία με 0% επιτόκιο ή μικρή χρέωση ανά μήνα ανάλογα με την περίοδο χρηματοδότησης. Εάν υπάρχει κόστος, αυτό κοινοποιείται εκ των προτέρων με σαφήνεια και διαφάνεια στον καταναλωτή. Οπότε στην ουσία, το BNPL χρηματοδοτεί κατά παραγγελία χωρίς δεσμεύσεις ή κρυφές χρεώσεις. Από την άλλη, η πιστωτική κάρτα λειτουργεί πιο περίπλοκα, και ο πελάτης πρέπει πρώτα να αποκτήσει την πλαστική κάρτα και μετά να ψωνίσει με δόσεις, χάνοντας έτσι πολύ χρόνο και χρήμα αν π.χ. χάσει μια πληρωμή ή πληρώσει μικρότερο ποσό από την καθορισμένη δόση του. Επιπλέον, το μερίδιο των πιστωτικών καρτών από τον γενικό πληθυσμό είναι μικρό, ειδικά στους millennials. Το BNPL προσφέρει τη δυνατότητα αγοράς σε δόσεις χρησιμοποιώντας μια χρεωστική κάρτα.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας για τον πρώτο χρόνο λειτουργία σας;
Ξεκινάμε με τις λύσεις BNPL σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ειδικά η λύση μας στο eCommerce είναι κυριολεκτικά στη λογική του plug and play, καθώς έχουμε plug in για όλες τις μεγάλες πλατφόρμες στην αγορά, δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσφέρουν δόσεις στο ταμείο, χωρίς να ξοδέψουν χρόνο και χρήμα. Για τα φυσικά καταστήματα, η λύση μας εξασφαλίζει πρόσβαση στην πλατφόρμα μας μέσα σε λίγα λεπτά.
Μετά το «άνοιγμα» του BNPL, θα λανσάρουμε δάνεια γενικού σκοπού χωρίς προϋπόθεση την απόκτηση τρεχούμενου λογαριασμού στην TBI και σε πλήρως ψηφιακό περιβάλλον. Το δεύτερο εξάμηνο του 2022, θα εισαγάγουμε στην ελληνική αγορά την εφαρμογή μας που θα επιτρέπει στους πελάτες μας να χειρίζονται τα δάνειά τους, να «γεμίζουν» το λογαριασμό τους και να κάνουν πληρωμές. Αργότερα, το 2023 θα λανσάρουμε και την Κάρτα NEON, μια ανατρεπτική χρεωστική κάρτα, σχεδιασμένη για το νεανικό κοινό που κάνει πια τα πάντα μέσω κινητού.
Αντίστοιχα, ποια είναι τα σχέδια ανάπτυξης της TBI Bank στην Ελλάδα σε physical και digital επίπεδο;
Η TBI Bank έρχεται στην Ελλάδα με μια phygital πρόταση. Αυτό σημαίνει ότι οι τελικοί πελάτες θα μπορούν να μας βρίσκουν στα online καταστήματα μας, αλλά και στα φυσικά καταστήματα των συνεργατών μας. Πιστεύουμε ότι με την εμπειρία που έχουμε σχεδιάσει για τους πελάτες μας και τα κανάλια άμεσης επικοινωνίας μαζί τους (ιστότοπος, chat, video banking, τηλεφωνικό κέντρο), το κοινό μας θα έχει μια πλήρη τραπεζική εμπειρία, χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτεται κάποιο κατάστημα. Σε αντίθεση με τις ψηφιακές «neobanks», η TBI Bank θα έχει πάντα εξειδικευμένο άτομο διαθέσιμο, για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των πελατών μας. Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα αναπτύσσουμε μια μεγάλη ομάδα “business enablers”.
«Σηκώνει» η ελληνική αγορά μια ακόμη τράπεζα;
Ο τραπεζικός κλάδος, σε παγκόσμιο και σε τοπικό επίπεδο στην Ελλάδα, μεταλλάσσεται με ταχύτατους ρυθμούς σε επίπεδο τεχνολογικό, ταχείας εξυπηρέτησης, διαδικασιών και λύσεων αλλά και σε ό,τι αφορά γενικότερα την εμπειρία του πελάτη, αξιοποιώντας όλα τα οφέλη του fintech. Έχουμε δει σε πολλές αγορές τέτοια μοντέλα συνύπαρξης μεταξύ “challengers” και παραδοσιακής τράπεζας, αλλά αυτό που μένει ουσιωδώς είναι η αφοσίωση, οι πόροι και η προσήλωση στην ιδανική εμπειρία του πελάτη, μέσω ανάπτυξης προϊόντων και fintech λύσεων. Αντιθέτως, οι παραδοσιακές τράπεζες διαχωρίζουν τους πόρους, ώστε να λειτουργήσει το καθολικό τους μοντέλο που περιλαμβάνει από ναυτιλιακά δάνεια έως τρεχούμενους λογαριασμούς. Από αυτή την άποψη, η ελληνική αγορά χρειάζεται περισσότερες επιλογές για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης ζήτησης, την οποία εν τέλει μπορεί να χειριστεί ένας εξειδικευμένος πάροχος.
Και γιατί να σας προτιμήσει κάποιος έναντι ενός παραδοσιακού χρηματοπιστωτικού ιδρύματος
Μπορεί να είμαστε νεοεισερχόμενοι στην ελληνική αγορά, αλλά η TBI Bank έχει ήδη αποκτήσει σημαντικό μέγεθος τόσο από πλευράς συνεργατών και καταναλωτών όσο και στις βασικές αγορές, όπου ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά έντονος από τοπικές και δυτικοευρωπαϊκές τράπεζες, και εταιρείες με εξειδίκευση στην καταναλωτική χρηματοδότηση και το fintech.
Αντιθέτως, πιστεύουμε ότι στην καθημερινή μας ζωή προκύπτουν προκλήσεις και ανάγκες και η TBI Bank μπορεί να τις αντιμετωπίσει γρήγορα, με διαφάνεια, ψηφιακά και εξατομικευμένα. Με λίγα λόγια θέλουμε να είμαστε όπου και όποτε μας χρειάζεται ο πελάτης.
Επιστρέφετε στην ελληνική τραπεζική αγορά μετά από πολλά χρόνια. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση και τι έχει αλλάξει στον ενδιάμεσο;
Λόγω της εγγύτητας των αγορών μας και των προηγούμενων ρόλων μου, διατηρούσα πάντα επαφή με τις εξελίξεις στην Ελλάδα. Παρ’ όλο που οι ελληνικές τράπεζες έχουν αποτραβηχτεί από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρείες παρέμειναν και μάλιστα επέκτειναν με μεγάλη επιτυχία τις δραστηριότητές τους στην περιοχή. Η TBI Bank συνεργάζεται με πολλές από αυτές. Ταυτόχρονα, το λιανεμπόριο στα Βαλκάνια ξεκινά να δραστηριοποιείται φυσικά και διαδικτυακά στην Ελλάδα, καθώς το οικονομικό κλίμα και οι ευκαιρίες αυξάνονται σημαντικά. Αυτό, σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση του Δημοσίου και του λιανεμπορίου είναι εντυπωσιακό, καθιστώντας την είσοδο της TBI Bank και την επιστροφή μου πολύ ομαλή.