ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξενοδόχοι Ελλάδας: Βραχύβια ήταν η φετινή τουριστική σεζόν

Ξενοδόχοι Ελλάδας: Βραχύβια ήταν η φετινή τουριστική σεζόν
(φωτογραφία αρχείου) INTIME

Βραχύβια αποδείχθηκε η φετινή τουριστική σεζόν καθώς τα ελληνικά ξενοδοχεία κατέγραψαν υψηλές πληρότητες μόνο σε ένα σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, αν και οι επιδόσεις ήταν τελικώς καλύτερες του αναμενομένου, ιδίως όσον αφορά στα τουριστικά έσοδα.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας «Εβδομαδιαία Εξέλιξη Τιμής και Πληρότητας Περιόδου Ιουνίου-Οκτωβρίου 2021», που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα οποία παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου, η ανάκαμψη του τουρισμού δεν ήταν οριζόντια και η διάρκεια της φετινής τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα ήταν βραχύβια. Όπως άλλωστε διαπιστώνει ακόμη και η European Travel Commission (ETC) στη χθεσινή έκθεση της, η ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς δεν θα επιτευχθεί πριν το 2024.

Ειδικότερα στην μελέτη του Ινστιτούτου κατεγράφη ότι η μέση πληρότητα στα ανοιχτά ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας έφτασε στο peak σε ποσοστό 83,7% την εβδομάδα από τις 9 έως 15 Αυγούστου, με τις συνεχούς λειτουργίας μονάδες το ίδιο διάστημα να σημειώνουν πληρότητα 70,8%.

Παράλληλα η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων (με αναγωγή στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη και τα κλειστά ξενοδοχεία) άγγιξε τον Αύγουστο το 74,8% όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2020 η πληρότητα στα ξενοδοχεία της χώρας διαμορφώθηκε στο 29,8%, αποτέλεσμα που δικαιώνει την απόφαση της πολιτείας για άνοιγμα του τουρισμού στα μέσα του περασμένου Μαΐου.

Ειδικότερα για τον μήνα Σεπτέμβριο η πληρότητα διαμορφώθηκε μεσοσταθμικά στο 58,4%. Σημειώνεται ότι η πληρότητα του Σεπτεμβρίου ξεκίνησε από σχετικά υψηλά επίπεδα, για να κατέλθει τελικά στο 58%, λόγω του σταδιακού κλεισίματος των ξενοδοχείων της περιφέρειας, αλλά και της χαμηλής πληρότητας των μονάδων της Αττικής οι οποίες είναι ακόμη πολύ μακριά από τις κανονικές επιδόσεις τους, τους μήνες Σεπτέμβριο – Οκτώβριο καθώς οι αγορές επιχειρηματικών ταξιδιών, συνεδρίων και εκθέσεων δεν έχουν ανακάμψει ακόμη.

Μεσοσταθμικά επίσης τον Οκτώβριο σε Κρήτη και Νησιά Νοτίου Αιγαίου η πληρότητα ανήλθε στο 58,9% και 55,7% αντίστοιχα, ποσοστό που καταδεικνύει ότι στις περιοχές αυτές καταγράφηκε μετατόπιση της τουριστικής περιόδου, δεδομένου ότι η σεζόν ξεκίνησε ουσιαστικά στις αρχές Ιουλίου.

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, τα 4 και 5 αστέρων ξενοδοχεία παρουσίασαν τις υψηλότερες πληρότητες καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν. Επισημαίνεται βέβαια ότι το 76% των ελληνικών ξενοδοχείων ανήκει στις κατηγορίες 3, 2 και 1 αστεριών.

Ταυτόχρονα διαπιστώθηκε ότι οι υψηλότερες επιδόσεις καταγράφηκαν στις περιφέρειες Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου.

Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης, το «rebound» ήταν καλύτερο του αναμενόμενου και αυτό φαίνεται ήδη στα τουριστικά έσοδα.