ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Rhoé Urban technologies: Η εταιρεία που «παντρεύει» την πράσινη ενέργεια με καινοτόμες τεχνολογίες

Πριν από πέντε χρόνια, έξι πολιτικοί μηχανικοί αναζητούσαν τρόπους για να αλλάξουν τον τρόπο που μετακινούμαστε στις πόλεις. Σήμερα, η Rhoé Urban technologies «παντρεύει» τις πράσινες μορφές ενέργειας με καινοτόμες τεχνολογίες, έχοντας δημιουργήσει μια σειρά από καινοτόμες εφαρμογές που βοηθούν την πράσινη μετάβαση.

Όπως εξηγεί ο κ. Αιμίλιος Μουχταρόπουλος, Συνιδρυτής και Διευθυντής Marketing της Rhoé Urban technologies, η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 2016. Τότε, οι έξι συνιδρυτές της εταιρείας, όλοι πολιτικοί μηχανικοί με εξειδίκευση στον συγκοινωνιακό τομέα, αναζητούσαν τρόπους να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της κινητικότητας, κομίζοντας προτάσεις για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη ή γενικότερα στον αστικό ιστό, καθώς και φέρνοντας νέες, πιο έξυπνες και οικολογικές ιδέες και προτάσεις γύρω από αυτές.

Έτσι, όπως διηγείται ο κ. Μουχταρόπουλος, «ψάχνοντας έναν τρόπο να καλύψουμε τις ανησυχίες μας και να καλλιεργήσουμε τα ενδιαφέροντα μας, ξεκινήσαμε ως ερευνητική ομάδα του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης με πεδίο μελέτης την αστική βιωσιμότητα, αναζητώντας λύσεις που θα έκαναν τις μετακινήσεις φιλικότερες και πιο προσβάσιμες».

Στην πορεία, η ομάδα της εταιρείας παρατήρησε ένα κενό που εμφάνιζε η αγορά γύρω από την τεχνολογία στον χώρο της κινητικότητας και της ενέργειας και οι ιδρυτές έκαναν το πρώτο τους επιχειρηματικό βήμα, έχοντας ως στόχο την τελική εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών μετακινήσεων και ενέργειας στην αγορά.

Προφανώς, ένα βήμα σαν κι αυτό δεν ήταν ούτε απλό, ούτε εύκολο. Και αυτό γιατί μιλάμε για έξι φοιτητές μηχανικούς, χωρίς κάποιο background από τον χώρο της επιχειρηματικότητας.

«Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για εμάς και ξέραμε πως δεν αρκεί η ύπαρξη απλά μίας δυνατής ιδέας ή ενός concept, γι’ αυτό και θα είχαμε πολύ προσπάθεια και δρόμο μπροστά μας. Αρωγός στο εγχείρημα αυτό ήταν το OK!Thess, μια θερμοκοιτίδα για νεοφυείς επιχειρήσεις, το οποίο ουσιαστικά μας ‘εκπαίδευσε’ από το μηδέν και μας έδωσε όλα τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να μπορέσουν οι ιδέες μας να σταθούν στην αγορά. Χάρη στην καθοδήγηση του και τις γνώσεις που λάβαμε από εκεί καταφέραμε να σε λιγότερο από έναν χρόνο να βγούμε στην αγορά με ένα πρώτο προϊόν», εξηγεί ο κ. Μουχταρόπουλος.

Καινοτόμες εφαρμογές

Πλέον, το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας είναι η ανάπτυξη μοντέλων και αλγορίθμων βελτιστοποίησης, με στόχο την ένωση πράσινων μορφών ενέργειας με καινοτόμες τεχνολογίες. «Επομένως, πεδίο και τομέας δραστηριότητας της εταιρείας είναι η πράσινη ενέργεια και απώτερός μας στόχος είναι να πρωταγωνιστήσει στη μετάβαση προς την υιοθέτηση της στην καθημερινότητα», συμπληρώνει ο ίδιος.

Μέσα από τις λύσεις που έχει αναπτύξει αλλά και την έντονη ενασχόληση της με τον τομέα της έρευνας με διάφορα καινοτόμα projects τόσο σε εσωτερικό όσο και εξωτερικό, η Rhoé Urban technologies επιδιώκει να διευκολύνει τη μετάβαση αυτή κάνοντας την όσο το δυνατόν πιο προσιτή γίνεται και προετοιμάζοντας όλο το απαραίτητο υπόβαθρο για την υλοποίηση της.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι:

  • Ο αλγόριθμος για τον υπολογισμό της τάσης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και τη βέλτιστη χωροθέτηση σταθμών φόρτισης τους και
  • Η Energy-as-a-Service πλατφόρμα που αναπτύσσεται στα πλαίσια ενός χρηματοδοτούμενου από το Horizon 2020 ερευνητικού προγράμματος με όνομα Current Direct, το οποίο μελετάει την ηλεκτροκίνηση στις θαλάσσιες μεταφορές μέσω ενός συστήματος εναλλάξιμων μπαταριών.
Η Energy-as-a-Service πλατφόρμα της Rhoé Urban technologies

Όπως εξηγεί ο κ. Μουχταρόπουλος, η τεχνολογία συμβάλει σε όλο και περισσότερο κλάδους γύρω μας, προσφέροντας ποικίλες και απαραίτητες για την σημερινή εποχή λειτουργίες. Το ίδιο κάνει και στον τομέα της πράσινης ενέργειας: Βοηθάει στη βελτιστοποίηση διαδικασιών και στην πράσινη μετάβαση χωρών και επιχειρήσεων.

«Να το πω απλά, καλές όλες οι ιδέες και οι προτάσεις όπως ηλεκτρικά οχήματα, σταθμοί φόρτισης, μπαταρίες και άλλα πολλά. Παρόλα αυτά όμως, για να μπορέσουν να αφομοιωθούν από μία κοινωνία χρειάζονται, εκτός από μία αλλαγή στην κουλτούρα του κόσμου και τεχνολογική υποστήριξη τόσο για τη διαχείριση όσο και την βελτιστοποίηση τους. Είναι απαραίτητη η ύπαρξη πλατφόρμων διαχείρισης και παρακολούθησης, η ανάλυση δεδομένων για εξαγωγή στατιστικών και συμπερασμάτων, προβλέψεις που θα συμβάλλουν σε κατασκευή μοντέλων και γενικότερα η ανάλυση και οπτικοποίηση ενός μεγάλου όγκου πληροφοριών. Την ανάγκη αυτή ερχόμαστε να καλύψουμε μέσα από το έργο μας» καταλήγει.

Οι μεγάλες προκλήσεις

Μολαταύτα, οι προκλήσεις και οι δυσκολίες στην έως τώρα πορεία από το ξεκίνημα μέχρι και σήμερα δεν έλειψαν.

Η πρώτη από αυτές δεν είναι άλλη από το νεαρό της ηλικίας των συνιδρυτών. «Όταν ξεκίνησε το ταξίδι μας στον κόσμο της επιχειρηματικότητας ήμασταν μόλις 21 χρονών στις αρχές του 4ου έτους των σπουδών μας. Το γεγονός αυτό, ιδίως σε μια χώρα που τώρα τελευταία αρχίζει να γνωρίζεται καλύτερα και να εξοικειώνεται με την νεανική επιχειρηματικότητα, δημιουργούσε το αίσθημα της επιφυλακτικότητας και της δυσπιστίας σε πολλά άτομα που είχαμε απέναντι μας είτε ως πελάτες, είτε ως συνεργάτες, ανεξάρτητα από το τι προσφέραμε, αναγκάζοντάς μας να πρέπει να προσπαθήσουμε διπλά ώστε να αποδείξουμε τις ικανότητες μας, την αξία μας και την ποιότητα των λύσεων μας. Βέβαια, η ηλικία μας δημιουργούσε και προσωπικά στον κάθε έναν από εμάς το πρόβλημα πως παράλληλα με όλα αυτά έπρεπε και να συμβαδίσουμε και με ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών, με αποτέλεσμα να υπήρχαν περίοδοι όπου στην προσπάθεια μας να καλύψουμε όλα τα ενδιαφέροντα μας και παράλληλα τις υποχρεώσεις μας κυριολεκτικά οι 24 ώρες της μέρας δεν ήταν αρκετές»!

Πέραν αυτών, ακόμη μία σημαντική πρόκληση ήταν η ανελαστικότητα που εμφάνιζε η ελληνική αγορά στην αποδοχή και την υιοθέτηση νέων λύσεων, φοβούμενη να επενδύσει (προερχόμενη από μία βαριά οικονομική κρίση) σε κάτι διαφορετικό ή μη τεσταρισμένο το οποίο θα άλλαζε τα έως τώρα δεδομένα, καθώς επίσης ιδιαίτερο παράγοντα έπαιξε και η καθυστέρηση της χώρας μας να κάνει την είσοδο της στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού και η έλλειψη εξοικείωσης πολλών επαγγελματιών με την τεχνολογία.

Ως προς τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, στόχος είναι να γίνει πρωταγωνιστής στη μετάβαση της κοινωνίας μας προς νέες βιωσιμότερες και πιο πράσινες λύσεις εφαρμόζοντας καινοτόμες τεχνολογίες που έλειπαν έως τώρα από την αγορά. «Σε πρώτη φάση, επιδίωξη είναι η επέκταση σε αγορές όπου το έδαφος είναι πρόσφορο για τους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας, όπως για παράδειγμα σε Ευρώπη, Ασία και Βόρεια Αμερική. Πολύ σημαντικό επίσης για την εταιρεία είναι να επεκτείνει τον κύκλο συνεργασιών της με μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς μέχρι τώρα έχουν φανεί εξαιρετικά ωφέλιμες για την εταιρεία μας, όπως επίσης να συνεχίσει δυναμικά την παρουσία της στο πεδίο της έρευνας και να προσπαθήσει να φέρει μέσω αυτής νέες ιδέες στην αγορά», καταλήγει ο κ. Μουχταρόπουλος.

Δείτε εδώ το αφιέρωμα του CNN στις εταιρείες που οδηγούν την ενεργειακή μετάβαση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης