ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να μην επιδοτεί τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καλεί τη κυβέρνηση ο ΣΕΑΑ

Να μην επιδοτεί τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καλεί τη κυβέρνηση ο ΣΕΑΑ

Στις συνέπειες που έχουν στην αγορά αυτοκινήτου, στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές οι αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών αναφέρθηκε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) Γιώργος Βασιλάκης.

Στο πλαίσιο ειδικής ενημέρωσης Τύπου ο κ. Βασιλάκης τόνισε πως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.

«Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς», τόνισε ο επικεφαλής του Συνδέσμου.

Στο σημείο αυτό δεν έκρυψε την ανησυχία του για το γεγονός πως υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (τέλους ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Κατά τον κ. Βασιλάκη, μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος τόσο του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, όσο και των εσόδων του κράτους, καθώς θα οδηγήσει σε ετήσια υστέρηση εσόδων κατά 50-60 εκατ. ευρώ.

«Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων», είπε ο κ. Βασιλάκης.

Στο σημείο αυτό παρουσίασε τις θέσεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου που προβλέπουν τα εξής:

  • Τη μη παράταση της αναστολής της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
  • Την άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
  • Τον αυστηρό έλεγχο για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
  • Την επιτυχή λειτουργία της επιτροπής του υπουργείου Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
  • Τη δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
  • Την εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
  • Την καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.