Τηλέφωνα, SMS και Μail επιστρατεύει η ΓΓΔΕ για τη μείωση των ληξιπροθέσμων οφειλών
Περίπου 227 τηλεφωνήματα την ημέρα θα κάνει το 2016 η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογούμενων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων ως προς την υποβολή δηλώσεων και την καταβολή των ληξιπροθέσμων οφειλών τους.
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΓΓΔΕ για το 2016 που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα προβλέπει πως η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης θα διενεργήσει εφέτος τουλάχιστον 83.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες, από το τηλεφωνικό κέντρο της προκειμένου να «επαγρυπνήσει» τους φορολογουμένους.
Σημειώνεται πως ο στόχος των 83.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών – και όχι απλά κλήσεων – είναι κατά 17.000 μικρότερος σε σχέση με το 2015, οπότε η ΓΓΔΕ είχε προγραμματίσει και προχώρησε στη διενέργεια τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών, από το τηλεφωνικό κέντρο της. Ο αισθητός περιορισμός των τηλεφωνικών οχλήσεων πιθανώς οφείλεται στο γεγονός, ότι η σχετική υπηρεσία της ΓΓΔΕ απώλεσε το 5% του προσωπικού της.
Πέρα από τις τηλεφωνικές «παροτρύνσεις» η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα προχωρεί διαρκώς σε αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων υπενθύμισης καταβολής δόσεων (βάσει δηλώσεων), πριν να καταστούν αυτές ληξιπρόθεσμες, καθώς και στην αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων υπενθύμισης ληξιπρόθεσμου χρέους σε μικροοφειλέτες παλιότερων ετών, κάτι που αναμένεται να γίνει έως τις 20 Μαΐου.
Στην ίδια βάση η ΓΓΔΕ θα προχωρήσει έως τα τέλη Μαΐου – αρχές Ιουνίου στην ανάπτυξη πλάνου υλοποίησης ενημερωτικών δράσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων. Στις προτεραιότητες της ΓΓΔΕ είναι και η ανάπτυξη αυτοματοποιημένων διαδικασιών ενημέρωσης των νέων οφειλετών σε μηνιαία βάση, κάτι που αναμένεται ωστόσο να δρομολογηθεί προς το τέλος του 2016.
Τέλος, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αναμένεται να προτείνει έως το τέλος του 2016 σε κυβέρνηση και θεσμούς ένα μοντέλο επιβράβευσης των συνεπών φορολογουμένων στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.