ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Συνεχίστηκε και στο α’ τρίμηνο η αύξηση των online πωλήσεων

Pixabay

Σε πολύ υψηλά ποσοστά κινήθηκε και το α’ τρίμηνο του 2021 ο ρυθμός ανάπτυξης των online καναλιών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι online αγορές στο κανάλι των σούπερ μάρκετ κινήθηκε στο +282% για το α’ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Σημειώνεται, βέβαια, ότι το α’ τρίμηνο του 2020 δεν υπήρχε η επίδραση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας που έδωσε τεράστια ώθηση στα online κανάλια των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με την Convert Group, οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο ήταν:

  • +402% σε ποτά και αναψυκτικά,
  • +366% σε προϊόντα αρτοποιίας,
  • +344% σε φρέσκα τρόφιμα,
  • +313% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
  • +271% σε συσκευασμένα τρόφιμα,
  • +248% σε προϊόντα για κατοικίδια,
  • +239% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης,
  • +175% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και
  • +97% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

Σημειώνεται πως στο δείγμα του eRetail Audit της Convert Group περιλαμβάνονται 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market.

Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως η συνήθεια των online αγορών από σούπερ μάρκετ, άλλαξε ανεπιστρεπτί με την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή. Η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγελιών να φτάνει ακόμη και στα 5 ευρώ, αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά, μείωσαν κατά 20 ευρώ τη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ, από 100 ευρώ με το ΦΠΑ στο α’ τρίμηνο του 2020. Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχουν φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσής τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα.

Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη έφτασε το 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 12μηνο του 2020.

Αναφορικά με τα κανάλια προώθησης, σημειώθηκε ρεκόρ με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από άμεσες επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2020. Η τεράστια αύξηση επιβεβαιώνει την σταθερή πλέον σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους. Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%) και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα.

Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει desktop & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών. Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα μάλιστα αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00 εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης