ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα θέρμανσης: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την αίτηση στο myΘέρμανση

INTIME NEWS / ΜΠΑΛΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία των αιτήσεων για το επίδομα θέρμανσης στην πλατφόρμα myΘέρμανση

Η εφαρμογή Υποβολής/Διαχείρισης Αιτήσεων Έγκρισης απευθύνεται στα Φυσικά Πρόσωπα που καταναλώνουν πετρέλαιο θέρμανσης για τη θέρμανση της κύριας κατοικίας τους.

Μέσω της εφαρμογής αυτής, κάθε Φυσικό Πρόσωπο που είναι υποψήφιο για να εγγραφεί στο μητρώο δικαιούχων του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, για την τρέχουσα περίοδο κατανάλωσης, συμπληρώνει τα αιτούμενα στοιχεία και λαμβάνει άμεση απάντηση για το αποτέλεσμα της αίτησης.

Στην πλατφόρμα υπάρχουν δύο εφαρμογές.

Στην πρώτη, με τίτλο «ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ», οι ενδιαφερόμενοι υποβάλουν αίτηση, για να ενταχθούν στο Μητρώο δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης.

Στη δεύτερη, με τίτλο «ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ», η οποία θα έχει τεθεί σε λειτουργία μέχρι τις 24.12.2020, καταχωρούνται οι αποδείξεις αγοράς ειδών καυσίμων εκτός του πετρελαίου.

Διευκρινίζεται ότι οι καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης δεν απαιτείται να υποβάλουν παραστατικά αγοράς, διότι η διασταύρωση αυτών γίνεται αυτόματα.

Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τους κωδικούς πρόσβασης του taxisnet.

Δείτε τη διαδικασία της αίτησης 

Οι οδηγίες της ΑΑΔΕ για τους δικαιούχους:

1. Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος Θέρμανσης;

α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.

β. Οι χρήστες που δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις πράξεις προσδιορισμού φόρου δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων των τελευταίων πέντε ετών. Εάν δεν θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Για αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης.

2. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να ενταχθώ στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Θέρμανσης;

Μέχρι τις 11 Ιανουαρίου 2021.

3. Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω για το επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2020-2021;

Μπορείτε να υποβάλετε όσες αιτήσεις θέλετε μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2021, οπότε λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Οι αιτήσεις θα πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας. Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη.

4. Ποιες αγορές καυσίμου θέρμανσης θα συμμετέχουν στο επίδομα της περιόδου 2020-2021;

Οι αγορές που πραγματοποιούνται από 1ης Οκτωβρίου 2020 έως και 28 Φεβρουαρίου 2021 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης από 15 Οκτωβρίου 2020 που άρχισε η διάθεσή του.

5. Τα τετραγωνικά μέτρα της οικίας μου επηρεάζουν το ποσό του επιδόματος;

Οχι.

6. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;

Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει σε εσάς στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας, αντιθέτως, εσείς δίνετε σε αυτόν τον ΑΦΜ αγοραστή και τον αριθμό παροχής ρεύματος στα οποία θα εκδώσει το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης. Μετά την έκδοση του παραστατικού, το κάθε μέλος ΔΙΠΕΘΕ (πρατηριούχος) υποχρεούται να υποβάλει ηλεκτρονικά στην υπηρεσία μας το παραστατικό εντός 14 ημερών, στο οποίο αναγράφονται τα λίτρα αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, ο ΑΦΜ αγοραστή και ο αριθμός παροχής ρεύματος της οικίας. Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:

– Αν πρόκειται για μονοκατοικία: Τη σωστή αναγραφή του ΑΦΜ που αντιστοιχεί στους κωδικούς TAXISnet με τους οποίος θα υποβληθεί η αίτηση στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και τη σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής ρεύματος της μονοκατοικίας σας.

– Αν πρόκειται για πολυκατοικία: Τη σωστή αναγραφή του ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου που αντιστοιχεί στους κωδικούς TAXISnet με τους οποίους θα δημιουργηθεί το προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης ή του ΑΦΜ πολυκατοικίας εφόσον έχει εκδοθεί τέτοιος και έχει δηλωθεί από τον διαχειριστή στο σχετικό προφίλ (βλ. ερώτηση 7) και τη σωστή αναγραφή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής ρεύματος της πολυκατοικίας.

7. Εχω υποβάλει την αίτησή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να ενταχθώ στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον ΑΦΜ της συζύγου μου (ή το αντίστροφο). Θα υπάρξει πρόβλημα στη διασταύρωση των στοιχείων;

Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής ρεύματος πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας. Για να προκύψει η διασταύρωση θα πρέπει να προβείτε σε μία μόνο από τις δύο παρακάτω ενέργειες: α) πριν από τη λήξη υποβολής αιτήσεων, δηλαδή πριν από τις 11 Ιανουαρίου, να κάνετε ανάκληση της αίτησής σας και να υποβάλει εκ νέου αίτηση η σύζυγός σας με τους TAXISnet κωδικούς της ή β) αν το είδος καυσίμου είναι πετρέλαιο και δεν έχουν περάσει 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς του, μπορείτε να ζητήσετε από τον πρατηριούχο να αλλάξει τον ΑΦΜ αγοραστή και να δηλώσει της συζύγου σας.

8. Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

Θα δηλώσετε τον νέο αριθμό λογαριασμού IBAN από την αντίστοιχη επιλογή «ο λογαριασμός μου» στο my taxisnet.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι διαχειριστές στις πολυκατοικίες

H ΑΑΔΕ ενημερώνει και τους διαχειριστές των πολυκατοικιών για το τι ακριβώς πρέπει να πράξουν με το επίδομα θέρμανσης, αλλά και τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία. Απαντήσεις δίνει και για τους ενοίκους πολυκατοικιών οι οποίοι έχουν ατομικούς καυστήρες.

9. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ό,τι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας;

Η εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών και σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν πάνω από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης).

10. Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν έχουμε κοινόχρηστο αριθμό παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιος θα «παίξει» τον ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιανού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.

11. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο προφίλ με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. Αν ο διαχειριστής αλλάζει ενδιάμεσα της περιόδου θέρμανσης, τότε θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί το νέο προφίλ και να υποβάλουν αιτήσεις όλοι οι δικαιούχοι και μετά να γίνει οποιαδήποτε αγορά καυσίμου θέρμανσης, ώστε οι ημερομηνίες αιτήσεων να είναι προγενέστερες της ημερομηνίας αγοράς και να μπορέσει να προκύψει η διασταύρωση.

12. Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε ως πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης