ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς επηρέασε ο κορωνοϊός τις πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών

Πώς επηρέασε ο κορωνοϊός τις πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών
PIXABAY

Επηρεασμένες από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του COVID-19 και το κλείσιμο των καταστημάτων το δεύτερο μισό του Μαρτίου παρουσιάζονται οι πωλήσεις των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας (ηλεκτρονικά – ηλεκτρικά είδη) στην Ελλάδα κατά το α’ τρίμηνο του 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, συνολικά η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών – ηλεκτρικών ειδών παρουσίασε οριακή μείωση 0,4% -σε ετήσια βάση- στα 500 εκατ. ευρώ.

Όμως, από τις επιμέρους κατηγορίες, ουσιαστικά μόνο αυτή των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε σημαντική άνοδο, ενώ όλες οι υπόλοιπες κινήθηκαν πτωτικά. Πρακτικά, οι καταναλωτές τον Μάρτιο στράφηκαν προς υπολογιστές και web cameras προκειμένου να εργαστούν εξ αποστάσεως, ενώ την ίδια στιγμή σταμάτησαν τις αγορές μεγάλων οικιακών συσκευών, οι οποίες είχαν παρουσιάσει άνοδο στο πρώτο δίμηνο.

H μεγαλύτερη κατηγορία σε αξία πωλήσεων παρέμειναν τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα με 140 εκατ. ευρώ με μείωση 4,7% κυρίως λόγω της πτώσης στις πωλήσεις smartphones με το κλείσιμο των καταστημάτων, με μόνο τα ακουστικά και τα wearables να ενισχύονται λόγω της αλλαγής στη σωματική άσκηση που υπήρξε.

Δεύτερη σε μέγεθος κατηγορία είναι πλέον αυτή των προϊόντων πληροφορικής με 130 εκατ. ευρώ (+15,3%) καθώς υπήρξε ενίσχυση των πωλήσεων φορητών υπολογιστών, web cameras, οθονών και περιφερειακών, ήτοι των απαραίτητων στοιχείων για την εργασία από το σπίτι.

Οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασαν μείωση 3,9% στα 108 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την GfK, τους πρώτους μήνες της χρονιάς είχαμε αύξηση των πωλήσεων στις κουζίνες, αλλά η θετική πορεία ανακόπηκε λόγω της πανδημίας. Επιπλέον, οι αναμενόμενες χαμηλές αφίξεις τουριστών για το καλοκαίρι, λόγω της πανδημίας, είχαν σαν αποτέλεσμα την μετάθεση ή την αναβολή των αγορών των ιδιοκτητών Air BnB οικημάτων σχετικά με τις κατηγορίες που αποτελούν την αγορά των εντοιχιζόμενων συσκευών. Επίσης, το κλείσιμο των καταστημάτων σταμάτησε την θετική πορεία των πλυντηρίων ρούχων για το α’ τρίμηνο της χρονιάς.

Πτώση 6% στα 69 εκατ. ευρώ και στην κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεοράσεις, συστήματα ήχου και εικόνας) λόγω της μείωσης των πωλήσεων τηλεοράσεων παρά την άνοδο στις παιχνιδομηχανές.

Στις μικρές οικιακές συσκευές, η μείωση ήταν της τάξεως του 3,9% στα 39 εκατ. ευρώ παρά τις αυξητικές τάσεις σε υποκατηγορίες όπως οι ηλεκτρικές σκούπες, οι αρτοπαρασκευαστές και τα είδη προσωπικής περοποίησης.

Άνοδο 4,9% στα 8 εκατ. ευρώ σημειώθηκε και στα είδη αναλωσίμων και γραφείου με τον βασικό λόγο και εδώ να είναι οι ανάγκες που δημιούργησε η εργασία εξ αποστάσεως. Τέλος, στα φωτογραφικά είδη η μείωση ήταν της τάξεως του 33,9% στα 4 εκατ. ευρώ με τη συγκεκριμένη κατηγορία να κινείται πτωτικά για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο.