Τι αγόρασαν online οι Ευρωπαίοι την περίοδο της καραντίνας
Οι διαδικτυακές αγορές κέρδισαν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών, ξεπερνώντας όλες τις υπόλοιπες μορφές συναλλαγών κατά τον τελευταίο μήνα, καθώς περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους καταναλωτές (57%) δήλωσαν πως πραγματοποίησαν τις αγορές τους online, σύμφωνα με όσα αναφέρει έρευνα της Mastercard.
Παράλληλα, παρατηρείται ρεκόρ αύξησης των συνδρομών σε διαδικτυακές πλατφόρμες για τη παρακολούθηση μαθημάτων γυμναστικής ή ταινιών, καθώς και στις υπηρεσίες διαδικτυακής μάθησης, αναδεικνύοντας την τάση των καταναλωτών προς τις εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου.
Η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως ένας στους τρεις Ευρωπαίους (30%) ξοδεύει περισσότερα χρήματα σε εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου, με σχεδόν δύο στους τρεις (58%) να παρακολουθούν τηλεόραση ή ταινίες μέσω κάποιας διαδικτυακής συνδρομητικής υπηρεσίας, ενώ το 26% των καταναλωτών συμμετείχε σε διαδικτυακά μαθήματα εκγύμνασης και το 24% έκανε χρήση ψηφιακών προγραμμάτων περιήγησης σε μουσεία ή άλλα αξιοθέατα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι συνθήκες που βιώνουν οι καταναλωτές, έχουν ενισχύσει το αίσθημα γενναιοδωρίας, καθώς περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) των ερωτηθέντων, δήλωσε πως τον τελευταίο μήνα, έχει προχωρήσει σε δωρεά φιλανθρωπικού σκοπού μέσω διαδικτύου.
Επιπλέον, οι Ευρωπαίοι πολίτες δήλωσαν πως χρησιμοποίησαν προς όφελός τους τον χρόνο που πέρασαν στο σπίτι, θεωρώντας τη συγκυρία ως μια ευκαιρία εξοικείωσης και χρήσης online εφαρμογών, με το 37% να τονίζει πως ξεκίνησε να πραγματοποιεί online τις διατραπεζικές συναλλαγές του, το 28% σημειώνει πως μαθαίνει να διαχειρίζεται την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη στο ψηφιακό περιβάλλον, ενώ το 31% αναφέρει πως παρακολουθεί διαδικτυακά μαθήματα μαγειρικής.
Οι διαδικτυακές αγορές προϊόντων πρώτης ανάγκης σημείωσαν σημαντική αύξηση 36%, ενώ μερικές από τις πιο δημοφιλείς καταναλωτικές τάσεις περιλαμβάνουν αξιοσημείωτες αυξήσεις στην αγορά βιβλίων (32%), στις μηχανές κουρέματος (19%) και στον εξοπλισμό γυμναστικής (13%).
Παράλληλα, η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως οι διαδικτυακές συνήθειες στα ψώνια, φαίνεται να αντικατοπτρίζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές στις φυσικές αγορές, με τέσσερις στους πέντε (81%) αγοραστές να δαπανούν χρόνο ψάχνοντας διαφορετικές ιστοσελίδες για να βρουν τη καλύτερη προσφορά, ενώ δύο στους τρεις (66%) να δημιουργούν τακτικά λίστες επιθυμιών χωρίς απαραίτητα να προχωρούν σε αγορά. Οι μισοί από τους νέους αγοραστές στο διαδίκτυο (51%) δηλώνουν ότι παραμένουν πιστοί, στις καταναλωτικές συνήθειες που έχουν και στον φυσικό κόσμο.
Σχεδόν όλοι (87%) είναι προσεκτικοί σχετικά με το τι και πού ψωνίζουν στο διαδίκτυο, με το 65% των καταναλωτών να σημειώνει πως ανησυχεί μην πέσει θύμα διαδικτυακής απάτης ή «παραπλάνησης». Για να παραμένουν ασφαλείς κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής αγοράς, τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους (81%) προτιμούν να πραγματοποιούν αγορές από γνωστούς εμπόρους, με το 80% να αναφέρει πως δίνει προσοχή στην ασφάλεια της εκάστοτε ιστοσελίδας και τις κριτικές των υπόλοιπων αγοραστών, ενώ το ένα τρίτο (31%) να προχωράει σε προσωπική επικοινωνία πριν την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς από νέο ή άγνωστο έμπορο.