ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αlways in season»: Οι στόχοι του υπουργείου Τουρισμού για το 2020

Με έναν απολογισμό και μια παρουσίαση των στόχων για το 2020, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνέντευξη Τύπου για τα πεπραγμένα του υπουργείου τουρισμού με συμμετοχή  του υπουργού Χάρη Θεοχάρη, του υφυπουργού Μάνου Κόνσολα και της προέδρου του ΕΟΤ Άντζελας Γκερέκου.

Στην παρουσίασή που πραγματοποίησε ο κ. Θεοχάρης έκανε λόγο για μια καλή χρονιά, ενώ οι προοπτικές είναι ακόμη καλύτερες για το 2020. Τόνισε, όμως, ότι υπάρχει μια διεθνής τάση που αγγίζει και την Ελλάδα και δείχνει ότι ενώ αυξάνονται οι τουρίστες δεν αυξάνονται ανάλογα τα έσοδα.

Η Ελλάδα είναι σύμφωνα με τα στοιχεία η 13η χώρα σε αφίξεις τουριστών αλλά 26η σε έσοδα.

Οι αεροπορικές αφίξεις κατέγραψαν αύξηση κατά 3,9% ενώ τα έσοδα σχεδόν κατά 13%. Αν και η αύξηση των εσόδων ήταν μεγαλύτερη, η χώρα μας υπολείπεται ακόμη σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς.

Το 2019 θα μπορούσε να πάει καλύτερα αν και από τις προκρατήσεις φαινόταν η τάση για το 2019 και αυτό που εμπόδισε τον τουρισμό να πάει καλύτερα ήταν σύμφωνα με την παρουσίαση του κ. Θεοχάρη το γεγονός οτι:

Πρώτον ξεκίνησε αργά η καμπάνια, δεύτερον υπήρξαν έκτακτα περιστατικά που έπρεπε να αντιμετωπιστούν (πχ πτώχευση της Thomas Cook), τρίτον φυσιολογική καθυστέρηση εξαιτίας της πολιτικής αλλαγής.

Για το 2020 τα στοιχεία δείχνουν ότι θα έχουμε μια καλή χρονιά λόγω του ότι ξεκινά η καμπάνια τον Ιανουάριο είπε ο κ. Θεοχάρης τονίζοντας ότι “πήραμε το μήνυμα της αγοράς που έλεγε ότι αργούμε ως οργανισμός για την έναρξη της καμπάνιας”.

Στη συνέχεια ο κ. Θεοχάρης συνόψισε τους κινδύνους που υπάρχουν για τον ελληνικό τουρισμό το 2020 οι οποίοι επιγραμματικά είναι:

α) κίνδυνος παγκόσμιας ύφεσης

β) το Brexit καθώς η βαρύτητα της τουριστική αγοράς τη Βρετανίας είχε αυξηθεί πολύ.

Φέτος είχαμε μια τάση μείωσης της ψαλίδας μεταξύ Γερμανίας – Βρετανίας με τη Βρετανία να πλησιάζει κοντά στην πρώτη θέση.

Αναφορικά με τους εσωτερικούς κινδύνους, ο κ. Θεοχάρης τους συνέδεσε με λειτουργικά και τεχνικά θέματα

Σχετικά με τους στρατηγικούς στόχους για το 2020 είπε ότι είναι:

α) η βιώσιμη ανάπτυξη

β) η διαφοροποίηση του προϊόντος ώστε να προσελκύσουμε διαφορετικά κοινά

γ) η ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας δεξιοτήτων του ανθρώπινου παράγοντα στον τουρισμό και

γ) η προώθηση του ελληνικού τουριστικού brand

Οι στρατηγικές δράσεις για το 2020 περιλαμβάνουν:

α)Την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό 2021-2030

β) την προβολή της Σαντορίνης ως προορισμού παγκόσμιας εμβέλειας με βελτίωση υποδομών

γ) την ανάληψη πρωτοβουλιών για μια αειφόρο τουριστική ανάπτυξη με δημιουργία πλαισίου πιστοποίησης και ένα παρατηρητήριο αειφόρου ανάπτυξης

δ) αναδιάταξη της τουριστικής εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες

ε) ανάπτυξη θεματικού τουρισμού , με νομοσχέδιο καταδυτικού τουρισμού και άλλες πρωτοβουλίες όπως ιατρικό τουρισμό, τουρισμό ευεξίας, αναρριχητικό, ορεινό, θαλάσσιο κτλ

στ) απλοποίηση των διαδικασιών για την εμπέδωση επενδύσεων.

ζ) δημιουργία δορυφόρου λογαριασμού τουρισμού για καλύτερη ενημέρωση και διαχείριση των στοιχείων

η) πλαίσιο εποπτείας της οικονομίας διαμοιρασμού χωρίς γκρίζες ζώνες

θ) ελληνική γαστρονομία

ι) πρωτοβουλίες για το rebranding της χώρας

κ) ενίσχυση νέων αγορών (Κίνα, ΗΠΑ, Σ. Αραβία, Ινδία)

Οι βραχυπρόθεσμες προτεραιότητας του υπουργείου είναι:

α) καμπάνια μεταναστευτικού με στόχο την αποσύνδεση των νησιών με μεταναστευτικές ροές, με το μεταναστευτικό γενικότερα και δημιουργία θετικών ειδήσεων και προτάσεων για το τι μπορεί να κάνει ένα τουρίστας εκεί

β) μετεγκατάσταση του υπουργείου στην Ομόνοια, μια υποβαθμισμένη περιοχή, με στόχο την αναβάθμιση της περιοχής. Το οικονομικό όφελος από την μετεγκατάσταση του υπουργείου θα είναι 1,8 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από ενοίκια ενώ στο ίδιο κτίριο θα στεγαστεί και ο ΕΟΤ.

γ) διαχείριση κινδύνου (θεωρήσεις βίζας και να μην υπάρχουν πρακτικά προβλήματα

δ) ενίσχυση περιφερειακού συμβουλίου

ε) υποστήριξη έργων ΕΣΠΑ

στ) Ασφάλεια ( συνεργασία ε την SafeWaterSports)

ζ) τουριστική συνείδηση σε συνεργασία με το ξενοδοχειακό επιμελητήριο

Αναφορικά με τους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου για το 2020 ο κ. Θεοχάρης είπε ότι είναι οι εξής:

  1. Αύξηση στις τουριστικές εισπράξεις κατά 10%
  2. Αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά 5%
  3. Αύξηση στις αφίξεις κατά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο άνω του μέσου όρου του έτους
  4. Αύξηση στις διανυκτερεύσεις κατά 5%
  5. Αύξηση στην κατά κεφαλή δαπάνη κατά 4,5%
  6. Αύξηση των κλινών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων κατά 3%

Στην παρέμβασή της η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, είπε ότι ο ΕΟΤ αυτή τη στιγμή προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κακή εικόνα που δίνουν κάποια νησιά σε σχέση με το μεταναστευτικό.

“Χρειάζεται μια επιθετική προβολή σε συνεργασία με τα γραφεία του ΕΟΤ ώστε να υπάρξει θετική προβολή στα νησιά αυτά με έμφαση στα θετικά σημεία.

Έχει ξεκινήσει μια καμπάνια αλλά χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη καμπάνια με μεγαλύτερη ένταση σε συνεργασία με τις περιφέρειες” τόνισε η κυρία Γκερέκου.

Είπε επίσης ότι δεν έχει ξαναγίνει να ξεκινά ο ΕΟΤ την εκστρατεία του τον Ιανουάριο με προβολή σε μεγάλα και αναγνωρισμένα μέσα ενημέρωσης ανά τον κόσμο, έντυπα και ηλεκτρονικά όπως: CNN, BBC, Bloomberg κα.

“Μια από τις πολιτικές μας είναι η προσέλκυση τουρισμών υψηλού οικονομικού επιπέδου, οι νέες αγορές , η προβολή της ταυτότητας της Ελλάδας με την έννοια των πολλαπλών επιλογών για τους τουρίστες και τέλος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Ο ΕΟΤ οφείλει να μετασχηματιστεί, να γίνει ένας οργανισμός μάρκετινγκ και να χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία και τη νέα τεχνολογία για να αναπτυχθεί τόσο εσωτερικά όσο και στη διαδικασία της αποστολής του”, κατέληξε η κυρία Γκερέκου.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Κόνσολας είπα ότι η αύξηση στην διεθνή τουριστική κίνηση ήταν της τάξης του 6%.

Επίσης, ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίρνουν ένα νέο ρόλο στην προώθηση του τουρισμού. Επανέλαβε ότι τα έσοδα το 2019 αυξήθηκαν κατά 13% και υπολογίζεται ότι στο τέλος του έτους ήταν 18 δισεκατομμύρια ευρώ που αποτελεί κορυφαία επίδοση και μάλιστα η αύξηση αυτή συνέβαλε στο να αυξηθεί το ΑΕΠ το 2019 κοντά στο 2%

Είπε, επίσης, ότι Γερμανία, Βρετανία και ΗΠΑ είναι οι χώρες από τις οποίες δεχόμαστε του περισσότερους τουρίστες, και ότι καταγράφεται μια αύξηση στις διανυκτερεύσεις κατά 3,2%.

Η κατά κεφαλή δαπάνη έφτασε κατά μέσο όρο τα 559 ευρώ το 2019 και οι πέντε περιφέρειες που πρωταγωνιστούν είναι το Νότιο Αιγαίο, η Κεντρική Μακεδονία, η Κρήτη, η Αττική και τα Ιόνια νησιά.

Αυτές συγκεντρώνουν το 57% των τουριστών και αυτό δείχνει ότι υπάρχει μεγάλη για περαιτέρω ανάπτυξη άλλων περιοχών.

Η κρουαζιέρα κατέγραψε αύξηση το 2019 -μετά από 2 χρόνια μείωσης -κατά 14,4% και με αύξηση του αριθμού των τουριστών κατά 15,5%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης